POV GIANNI
aku gianni berusia 18 tahun aku bercita-cita tinggi untuk menjadi seorang doktor dan kini aku dapat memasuki university sains malaysia untuk mempelajari bidang perubatan. Kenapa aku suka bidang perubatan?. Entah mungkin kerana aku mengikuti minat yang sama seperti ibuku dalam bidang perubatan ibukukan nurse di hospital besar. Aku bangga menjadi anaknya. Bapaku pula bekerja sendiri. Kerja mekanik kerana dia memiliki bengkel arwah atuk aku jadi dia hanya meneruskan sahaja bidang itu.
Hidupku takdelah kaya mana tapi bolehlah kalau nak dikatakan senang.
selalunya masa lapang aku. Aku penuhi dengan belajar muay fit dan boxing di gelanggang ramon.
*****
aku menyalam bapaku yang baru tiba. Bapaku menyambut salamku dengan senyuman.
"mana mak kau.."
"ada kat dapur tu.."
aku mengekori bapaku kedapur.
"limah!" jerit bapaku.
pantas bapaku mencekik leher makku.
"kau ni kalau aku panggil jawablah.."
"bang lepaslah..." mak aku cuba melepaskan diri dari dicekik.
aku hanya berdiri ditepi pintu dapur melihat apa yang bapaku lakukan terhadap ibuku bagiku itu adalah suatu kebiasan dalam keluargaku. bapaku adalah kaki pukul aku rasa benda itu terlalu biasa. melihat ibu menangis kerana dipukul lebam diseluruh badannya tapi malangnya sedikit simpati pun aku tiada. ye aku sayang mak aku..tapi aku pun tak tahu kenapa aku tidak rasa kasihan. Mungkin disebabkan aku seorang lelaki, keras hati mungkin juga kerana sudah lali dengan semua ini.
Ataupun mungkin aku tak pernah merasai kesakitan itu kerana aku tak pernah sekali pun dijentik atau dipukul bapaku katanya aku ini satunya anak lelaki yang disayanginya oleh itu bapaku selalu memarahi ibuku dan memukul ibuku jika aku melakukan kesalahan. Pada mulanya aku rasa bersalah kerana kesalahan aku tetapi ibuku yang menanggungnya tapi kini aku sudah tidak mengambil tahu yang aku tahu mereka sayang aku dan takkan pernah memukulku walaupun apa yang aku lakukan dan takkan ada siapa yang berani memukulku.
Selepas ditibai teruk oleh bapaku ibuku bangun mengesat kesan darah di tepi bibir. Bapaku pula duduk di kerusi dan mengambil pinggan seperti tiada apa yang berlaku sebentar tadi. Ibuku pula memulakan kerjanya sebagai seorang isteri mengambil air basuh tangan dan sebagainya.
Aku pula menempatkan diriku disebelah ayahku. Makan bersamanya itulah yang selalunya berlaku. pergaduhan yang bagi manusia lain kejam tetapi tidak bagi kami Selepas bergaduh kami akan melakukan perkara seperti tiada apa yang berlaku dan gembira macam keluarga bahagia.
Mungkin mereka ingat keluarga aku gila tapi tidak bagi aku like aku kata tadi mungkin ini kebiasaan bagiku.
YOU ARE READING
ROUGH LOVE
Romanceberkisah tentang seorang perempuan terpaksa berkahwin kerana dipaksa tanpa dia sedar dia terjerumus dalam kezaliman lelaki itu adalah seorang kaki pukul perempuan. mak tak kira kau kena juga kahwin dengan doktor gianni~ fatimah aku boleh jadi isteri...