Sehari suntuk aku teperap dalam rumah. Nak masak malas sebab takde siapa nak teman aku makan. Aku berpusing-pusing di atas sofa sambil menonton program yang ada ditelevisyen.
Tiba iklan wow shop disiarkan pada mulanya aku ingin menukar ke siaran lain tetiba si maria tunku sabri menyebut "anda boleh membawa gelanggang kedalam rumah.."
Ok aku blur jadi aku tak jadi tukar. Aku terus mentafsir apa yang ingin dikatakan.
Akhirnya aku faham rupanya set alatan boxing baru aku faham. Ceh buat aku suspen je.
Tapikan bila difikirkan balik aku rasa aku perlukan benda tu.bukan untuk aku tapi untuk gianni. Dengan cara itu takkan ada barang yang akan bederai dan berkecai kat rumah ni kalau aku tak beli benda ni mungkin rumah aku tak lama lagi kosong takde barang dah.
Lagipun ada satu bilik kecil kosong di tingkat bawah ini.
Aku melihat tetera nombor telifon disitu pantas aku menulis diatas kertas kosong.
Aku mengetuk-ngetuk pen ku pada kertas. Tanganku mula menekan nombor yang tertera ditelifon.
"Hello.."
"Ya selamat sejahtera..ada apa apa yang anda inginkan di wow shop" suara merdu seorang perempuan.
"Ya..saya nak beli set lengkap untuk boxing tu boleh."balasku.
" boleh nanti saya akan transferkan nombor akaun untuk cik menghantar wang."
"Tapi bila dapat ya"
"Secepat mungkin cik."
"O..okey.." Aku memutuskan talian. Secepat mungkin?. Secepat mungkin tu bila?. Apa-apa jelah aku mula membaink duit kedalam nombor akaun yang tertera. Kadang-kadang aku takut juga dengan jual beli secara online ini takut ditipu.
Tapi aku percaya pada wow shop ini takkanlah dia nak menipu dah keluar tv pula tu.
Tapi kalau dia menipu juga aku saman peduli apa aku.
Setelah selesai urusan ku mengerling ke arah jam menunjukkan pukul 2 petang.
La baru pukul 2 petang aku ingat dah setahun aku kat dalam rumah ni.haish redha jelah. Aku naik ke atas untuk menunaikan solatku kemudian aku tidur.
*****************************
Oh god bosannya bila takde my gianni and sorry sebab sikit je..🙇
Komen and vote ok 👌
#love ya 💋
YOU ARE READING
ROUGH LOVE
Romanceberkisah tentang seorang perempuan terpaksa berkahwin kerana dipaksa tanpa dia sedar dia terjerumus dalam kezaliman lelaki itu adalah seorang kaki pukul perempuan. mak tak kira kau kena juga kahwin dengan doktor gianni~ fatimah aku boleh jadi isteri...