SUPRISE

43.6K 603 13
                                    

Aku dan gianni menonton televisyen bersama sambil menunggu penghantar pizza sampai. Kami menunggu di ruang tamu kalau kat atas takut tak dengar bunyi loceng.

Aku duduk diatas sofa bersama gianni manakala kepalaku bersandar pada dada bidangnya dan kakiku kuangkat naik ke atas peha kanannya. Mataku fokus ke arah televisyen

Gianni mengusap rambut sambil menonton televisyen. Sesekali bibirnya singgah di ubun-ubun rambutku.

Aku dan gianni menonton MIMMA

"Abang kenapa diorang nak peluk-peluk macam tu tak geli ke dahlah lelaki dengan lelaki kalau lelaki dengan perempuan tu lainlah."

"Haha sayang ni bukan ke sara dah ajar...basic fight dalam gelanggang macam mana..kalau dia buat pihak lawan touch downkan dia dapat point."

"But still nampak macam gay boy.." Jawabku selamba.

Guanni hanya menggelengkan kepalanya.

Lupa nak bagitahu gianni ambil cuti 3 hari katanya nak bersama isteri tercintanya ni hah bak kata dialah. Aum!.

Hampir setengah jam kami duduk dibawah sambil menonton televisyen. loceng rumah kami berbunyi.

Pada mulanya aku yang ingin membuka pintu tetapi dihalang gianni kerana pakaianku.

Aku memakai baju tshirt lengan panjang dan seluar pendek hitam paras bontot.

Gianni bangkit dan membuka pintu utama. Beberapa minit gianni masuk kembali membawa sekotak pizza.

Aku menepuk-nepuk tanganku gembira kerana pizza kegemaranku dah sampai. Gianni tersenyum melihatku. Perangai macam budak-budak.

Aku mengambil pizza daripada gianni manakala gianni mengambil jus oren dan gelas di dapur dan kembali ke ruang tamu. Selepas membaca doa yang dipimpin oleh imamku gianni kami makan.

Habis sepotong pizza aku telan baru aku teringat akan sesuatu.

Aku memandang gianni dengan senyuman penuh makna.

"Abang.."

"Ermm" gianni menjawab tetapi matanya masih tidak berkalih padaku fokus pada pizza yang dimakannya.

"Abang.."

"Apa sayang.."jawab sayang sambil matanya bertentangan denganku

"Lia ada suprise kat abang.."

"Apa dia?"

"Jom..ikut lia" aku menepuk tanganku lalu bangkit dan menarik tangan gianni mengikuti langkahku.

Aku mengambil kunci didalam laci depan cermin diruang tamu dan kemudian membuka pintu bilik kecil yang telah diubah suai menjadi gelanggang tinju.

"Suprise!!" Aku mnedepangkan tanganku.

Pizza yang gianni pegang tadi terlepas manakala mulutnya ternganga. Terkejut kot.

"So how abang? You like it?"

"Sayang! What you've done!" Suaranya naik satu oktaf

Bulu romaku mula meremang. Alamak dia marah ke?.

"Ab...ab...abang tak suka ke?" Suaraku gagap. Guguplah katekan.

"No...sayang i fucking like it..thank you sayang.." Gianni mencium pipiku sebelum Gianni mula masuk dan meninjau bilik yang sudah dilengkapi dengan segalanya. Beg pasir and all of the things that suppose to be there.

"Huh selamat ingatkan abang tak suka tadi..semua ni lia buat supaya abang tak pecahkan lagi barang kat dalam rumah ni...so if abang nak lepaskan geram just masuk dalam bilik ni.."

Gianni memandangku sambil tersenyum dan ditarikku kedalam pelukkannya.

"Thank you sayang..love you."

"Love you too..dah lia nak pergi sambung makan bye.." Aku mula melangkah keluar daripada bilik itu tetapi kakiku terhenti pada pintu bilik itu.

Aku memusingkan badanku "jangan tidur dalam bilik ni sudah...nanti lia takde teman pulak.." Aku ketawa dan kembali memulakan langkahku yang tergendala tadi.

"Baik sayang.." Jawab gianni

*************************

So how?

Comel je diorang dua ni haha

So dont forget to komen and vote ok...

#love ya 💋

ROUGH LOVEWhere stories live. Discover now