Seminggu kemudian..
Gianni menelefonku daripada hospital.
"Hello..sayang.."suara garau gianni menerjah ke gegendang telingaku
"Ya abang.."
"Malam ni kita pergi rumah mak abang.."
"Ala..tak naklah..abang pun tahu saya tak ngam dengan mak bapa abang tu.."
"Sayang..mama abang nak jumpa abanglah..."
"Abang pergilah seorang.."
"Sayang..abang tak kira..abang balik sayang ke na siap..faham!" Naik satu oktaf.
Aku mengeluh lemah. Haish! Disebabkan aku anggap si gianni suami je aku turutkan kehendaknya kalau ikutkan aku pijak kaki kat situ pun aku tak nak.
*****************************
Kedengaran bunyi kereta diluar menandakan gianni sudah sampai.
Aku mencapai begku dan keluar.
Setelah aku masuk kedalam kereta. Kereta gianni terus meluncur pergi.
Sepanjang perjalanan aku hanya mendiamkan diri sehinggalah gianni memaking kereta di tempat letak kereta tesco.
Aku memandang gianni ingin jawapan.mulutku masih ku kunci. Dah kenapa berhenti kat sini kata nak pergi rumah mama.
Gianni memandangku sekilas sebelum keluar daripada perut kereta dan membuka pintu keretaku.
Tangan gianni menarik aku keluar. kasar. Pikir aku kisah!. Kalau dia berani pukul aku jangan menyesal pulak nanti.
"Awak..jangan buat perangai boleh tak?" Suara gianni mendatar tapi berbaur amarah.
Aku menjeling tajam gianni tanpa disuruh pantas aku masuk kedalam pasaraya tesco. Malas nak tengok lelama muka dia.
Gianni mengikutiku daripada belakang.
Gianni mengambil bakul besi yang beroda di heret masuk kedalam tempat lauk mentah.
Aku tak ambil peduli aku pergi ke rak yang menempatkan segala jenis air. Aku mengambil kotak air susu dan kotak air jus oren.
Puk!. Aku terlanggar seseorang aku menoleh ke depan. Macam pernah kenal tapi kat mana ek.
"Eh lia.." Lelaki itu menegur.
Aku teliti muka lelaki di depanku. Eh fazrul. Kawan sekelas aku dulu.
"Rul?" Soalku ingin kepastian.
"Yelah..kau ni baru setahun tak jumpa dah lupa aku."
"Aku ingat orang lain yelah kau dah makin hensem dah sekarang"
"Kau ni ada-ada ja..kau tu pun apa kurangnya...baru kahwinlah katakan."fazrul tertawa
"Eh kau datang rupanya..tak nampak pun kau.."
"Mana nak nampak kau tu sibuk sangat.."
"Sorry..k lah aku nak pergi cari suami aku..bye..." Kakiku melangkah meninggalkan fazrul.
Tiba didepan aku nampak gianni mencerlung tajam mataku.
Aku buat tak paham kuletak air kotak yang ku ambil tadi kedalam raga.
"Siapa pulak tu.." Soal gianni.?" Giginya diketap.
"Kawan.."
"Kawan sampai ketawa-ketawa." Suara gianni naik satu oktaf.
Dah kenapa takkan dengan kawan tak boleh gelak. Dengan kawan lagilah kita gelak terbahak-bahak.
"Lahai awak ni..takkan dengan kawan tak boleh bergelak." Aku menggelengkan kepalaku. Cemburu tu cakap ja lah.
Gianni menjelingku lagi. Aku memandangnya. Mukaku di'blur'kan.
Setelah selesai segala barang yang hendak dibeli. Kami beredar daripada tesco.
Aku memandang sekilas wajah gianni yang masam mencuka.
Aku dan gianni masing-masing mendiamkan diri hanya suara radio yang memecahkan kesunyian.
YOU ARE READING
ROUGH LOVE
Romanceberkisah tentang seorang perempuan terpaksa berkahwin kerana dipaksa tanpa dia sedar dia terjerumus dalam kezaliman lelaki itu adalah seorang kaki pukul perempuan. mak tak kira kau kena juga kahwin dengan doktor gianni~ fatimah aku boleh jadi isteri...