I WILL BE MISSING YOU

46.8K 592 6
                                    

Pagi selepas aku solat berjemaah dengan gianni.aku terus menyiapkan sarapan katanya mahu keluar awal.

Hari ini sarapan untuk gianni aku membuat keuw tiau goreng.

Dia kata makanan berat kena makan pagi so aku buatlah keow tiau goreng.

Aku naik dan mencapai tali leher yang telah kusediakan. Selalunya aku akan naik tepat pada masa gianni ingin menyarungkan tienya. Macam telephati pulak. Haha isteri 'mithali' lah katakan.

Gianni memusingkan badannya memghadapku sambil membutang pergelangan baju. Aku yang sudah tahu 'hint' yang diberi mendekatinya tali leher di tanganku kini terikat di lehernya.

"Sayang..." Gianni memanggil lembutku sambil matanya tak lekang memandang wajahku. Naik malu pun ada.

"Erm" aku menjawab sambil tersenyum seribu makna. Tanganku masih lincah mengikat tali leher dilehernya.

Gianni menunduk sedikit dan mendekatkan mukanya ke mukaku.mataku yang tadi di lehernya terus beralih ke matanya. Geram pula aku tengok suami aku pepagi. ni ada yang lambat pergi kerja ni.

"Baby.." Aku bersuara lembut.

Gianni tersenyum mukanya masih tak dinaikkan. Tangannya mula melingkari pinggang kecilku.

"What...i just wanna said i love you sayang..nanti kan masa abang takde jangan nakal-nakal ek..abang gigit sayang"gianni memperlahankan suaranya seperti berbisik. Oh god i hate him. Hidung gianni bergesel dengan hidungku.

"I love.." Sengajaku panjangkan supaya gianni tertunggu-tunggu jawapan dariku. " i love.. I love"

"Sayang..love apa?.."

"I love payyad.." Sengajaku menukar nama adikku.

"Sayang! How about me?" Gianni membuat muka sedihnya.

Tawaku meletus walaupun agak kesian tengok muka sedihnya itu.

Gianni mula berpaling dari aku. Merajuklah tu. Berlagak kaki pukul perempuan tapi kuat merajuk ceh.

Aku memeluk pinggangnya dan bersuara. "I love you untill my last breath baby.." Gianni meleretkan senyuman setelah mendengar jawapan dariku.

Gianni memegang tanganku dan menoleh menghadapku. Mata bertemu mata. Perasaan cinta mula menjalar. Aku suka situasi macam ini. Terasa bagai tiada siapa yang boleh memisahkan aku dan dia.

Inilah gianni yang aku inginkan bukan setan yang merejam aku. melibas-libas aku dengan tali pinggang.

Gianni memeluk pinggangku terdorong ke atas. Dengan senyuman yang menggoda bibirku menjadi sarapannya.

Dadaku yang hanya berlapik baju kemeja putih sahaja menekan dadanya.

"Sayang!" Gianni meleraikan pelukan

"What?" Aku menjongketkan keningku.

"sayang ni saja je kan nak goda abang pagi-pagi macam ni." Gianni mula terangsang dek kerana puting dahlia bergesel didadanya.

"Goda? abang yang goda lia..lepastu salahkan lia.."

Tawaku dan dia terburai. Bibir kembali bersatu makin lama semakin rakus. Tanganku sudah mula melingkari rambut belangkangnya. Meramas lembut rambutnya.

Aku yang takut gianni terlambat dengan perlahan meleraikan ciuman yang semakin rakus.

"Baby..nanti lambat pergi kerja kang.."aku melembutkan suaraku.

" ala tapi..nanti abang rindu kat sayang.."

Aku tergelak kecil. Macam budak kecik jelah suami aku ni. Comel. Geram nak gigit telinga dia.

"Dah2 nanti lambat siapa susah abang bukan lia.."

"Yelah2" gianni menundukkan kepalanya seakan kecewa.

Aku memegang tepi pipinya memandang wajahku.

"Baby..jom sarapan nanti lambat.."

"Okey" gianni tersenyum hambar. Ikutkan hatinya malas nak pergi tapi kalau tak pergi kang banyak pula benda yang dia kena hadap.

**************************

Selesai bersarapan gianni memakai stokin yang telahku sediakan bersiap-siap untuk pergi.perkakas lain sudah dia masukkan kedalam bonet kereta tadi.

"Sayang.."gianni memanggilku.

"Ye..sabar jap.."aku yang sedang mengambil briefcase pantas berlari anak ke gianni yang sudah berdiri dibirai pintu utama

"sayang.."

"Ya.." Aku menjawab sambil briefcase bertukar tangan.

"abang ada letak kad credit kat atas meja tu kalau ada apa-apa awak nak beli. Guna kat kredit. Kalau nak beli barang dapur abang ada tinggalkan beberapa ratus dalam laci depan cermin tu."

"Ok..card credit tu lia boleh shopping lah ni"

"Boleh..tapi kalau nak pergi shopping..jangan pergi sensorang.." Gianni menarik hidungku lembut.

"Dahtu nak bawak siapa." Soalku.

"Bawalah payyad ke ibu ke yang penting jangan pergi seorang..nanti apa-apa jadi susah abang.."

"Baiklah boss..boss ni bebel je ni dah pukul berapa lambat pula nanti.."

Gianni menarik hidungku lagi. Dan dihulurkan tangannya. Aku menyalami tangannya.

Tanpa semena gianni mencium bibirku dan dikemam bibirku.lama. sebelum meninggalkanku dengan
Senyuman selamat tinggal.

Berat pula rasa hati ni macam nak lari peluk dia ala-ala drama sinetron tu pun ada gak ceh. Dia nak pergi pahang je kot bukan pergi luar negara.

Aku melambaikan tanganku sehinggalah kereta yang dipandu gianni hilang dari mata.

ROUGH LOVEWhere stories live. Discover now