Gianni pulang malam nanti jadi aku mula mengemas rumah dengan sekemasnya.
Setelah selesai mengemas aku melihat jam dinding yang menunujukkan sudah pukul 7 30 pantas betul masa berlalu padahal aku rasa macam baru je solat asar.
Aku menelefon gianni
"Hello abang kat mana?"
"Kat RnR genting sempah. Dah nak sampai dah ni nanti abang balik.."
"Dalam pukul berapa sampai nak lia buatkan makan malam ke?"
"Erm tak payahlah abang makan kat sini ja..dalam pukul 8 30 camtu balik kot..kenapa dah rindu ke?" Soal gianni sambil tertawa.
"Ermm nantilah lia pikirkan rindu ke tak esok lia jawab.."jawabku
"Haha nampak sangat rindu..tu" gianni membuat kesimpulan sendiri.
"Perasannye lia tak cakap apa-apa pun.. Oklah bang lia nak solat.."
"Okay abang pun nak solat ni bye..muah ciked" gianni mula membuat majanya.
"Mmmuah..bye..balik cepat.."
"Baik boss"
Talian terputus. Aku meletakkan kembali telefonku diatas meja dan menunaikan kewajipan aku pada yang maha esa.
Memandangkan gianni balik kejap lagi jadi aku menyediakan baju untuk dia mandi dan sebagainya suapaya nanti tak payahlah aku susah-susah nak cari.
Selepas itu aku turun kedapur masak ayam goreng instant dan kentang goreng malas nak masak benda lain lagipun untuk aku seorang je so aku masaklah apa yang aku nak makan.
Gemuklah ko lia malam-malam makan makanan macam ni. ngomelku seorang.
9 malam
Aku yang menonton televisyen mengerling pada jam. Mana gianni kata sampai pukul 8 30 ni dah pukul 9 dah pun masih tak nampak batang hidung. Nasib cerita tengah best takdelah bosan nak menunggu.
Aku menonton cerita public enemies mengisahkan tentang penjenayah yang dikehendaki tetapi selalu terlepas daripada pihak polis dan watak utamanya johny deep my bias. So handsome. Love it.
Aku menonton cerita tersebut sehingga aku tidak perasan pukul berapa.
Tak lama kemudian aku tertidur tak sempat nak tengok ending dia. Ending sambung dalam mimpi aku pula.
YOU ARE READING
ROUGH LOVE
Romanceberkisah tentang seorang perempuan terpaksa berkahwin kerana dipaksa tanpa dia sedar dia terjerumus dalam kezaliman lelaki itu adalah seorang kaki pukul perempuan. mak tak kira kau kena juga kahwin dengan doktor gianni~ fatimah aku boleh jadi isteri...