SUPPRISE II

41.6K 544 16
                                    

Seharian aku dan gianni berdating dalam rumah. Menonton tv bersama, main xbox bersama dan macam lagi kami lakukan tapi semuanya didalam rumah sehinggalah matahari terbenam.

Alasannya jika aku mengajaknya keluar adalah penat dan ingin berehat. Ya memang jelas kelihatan di wajah gianni tetapi ada sesuatu perasaan yang bertandang dihatiku sesuatu yang gianni selindungkan daripada aku.

***********************

Selepas isyak aku dan gianni sudah menempatkan diri diatas katil sambil menonton televisyen yang berada didalam bilik.

Gianni duduk dengan bersandarkan bantal diatas katil manakala aku berselebung dengan selimut dek kerana penghawa dingin yang semakin sejuk sambil baring di atas peha gianni menonton cerita english yang bertajuk project A tak silap aku.

Tiba gianni berbisik di telingaku.

"Sayang..its my turn to suprise you.."suara gianni bergetar

Aku yang pelik mendongak keatas sambil keningku dijongketkan.

"Suprise...hadiah? Present? Gift?" Semua ayat yang sama erti aku sebut.

Gianni mengangguk sambil mengukirkan senyuman sehingga ke telinga tetapi pada masa yang sama gianni berasa gementar.

"Apa dia?" Aku bangkit daripada pembaringanku dan bertentang mata dengan gianni mencari jawapan.

"Jom.." Gianni menarik tanganku pergi ke bilik wordrobenya.

Aku pelik. Kenapa dengan bilik wordrobe gianni ni?. Ada hadiah ke dalam ni?.

Aku memandang gianni dan bilik wordrobenya berkali-kali. Musykil sungguh.

"Are you ready sayang..?" Senyuman gianni masih tidak lekang.

"Ready for what?"

" your supriselah.."

Aku menarik nafasku sedalam yang mungkin dan kulepaskan kemudian baru aku mengangguk. Gelisah+ takut+ happy semua bertandang.

Gianni menyelak bajunya yang tergantung didalam wardrobenya. Aku melihat ada satu pintu di belakang baju yang tersangkut.selama ini aku langsung tidak tahu yang ada pintu dibelakang wordrobenya ini walaupun aku selalu mengambil baju kemejanya dan menyimpan baju baju-baju didalam wordrobe
Ini.

dengan perlahan-lahan gianni menarik pintu kayu itu ketepi.

Gulp!. Mataku membulat manakala tanganku menekup mulutku.

"This is your suprise.."

Aku memandang gianni.

"Since when semua ni ada?" Soalku.

Sejak abang beli rumah nilah..abang dah ubah suai sikit bilik wordrobe ni...so?"

Aku melihat cemeti didepan ku kemudian aku memandang gianni dan kutoleh pula pada gari didepan ku dan kepalingkan kepalaku kembali kepada gianni.

Oh my god. Semua barang macam fifty shed of grey dia ada siap extra lagi.

"So sayang.." Soal gianni sambil kedua keningnya dijongketkan.

"A..a..ermm..kenapa abang beli semua ni?" Aku menyoal lagi.

"Actually abang minat semua ni bila abang mula tengok...you know..budak lelaki selalu tengok..ermm"

"Video lucah.."jawabku selamba.

" yup..and abang suka tengok vid yang torture punye...And its make me wanna..try to do to my future wife.."

"So it means abang nak cuba kat lia lah ni" aku menjongketkan sebelah keningku untuk kesekian kalinya.

"Ye..s..but kalau lia tak suka abang tak kisah.."

"Sakit tak?" Aku memegang cemeti yang tersangkut disitu.

"Well abang akan cuba untuk tak jadikan dia sakit.."

"Abang!.."

"What..tak cuba mana nak tahu" selamba gianni menjawab.

"Kalau saya tak nak abang nak buat apa?"

"Sebenarnya masa first kita kahwin..kalau sayang tak nak buat semua ni abang akan paksa je..tapi bila abang dah tahu siapa isteri abang yang sebenarnya..niat abang batalkan..hihi.." Gianni mengetap bibirnya.

Aku memandang segala barang-barang dihadapanku. Sebenarnya aku pun menyukainya sengaja aku takutkan suami aku ni.

"So..sayang tak sukalah ni.."

"Lia tak cakap papepon.."

Gianni terdiam jawapan lia membuatkan gianni keliru rambutnya mula ditarik kebelakang.

Aku tergelak. Comel je. Aku mengambil gari yang tersangkut dan ku beri pada gianni.

Gianni kaku dengan apa yang aku lakukan.

Aku tahu gianni masih bingung.

"Abang tak salah mencuba right..so abang..let try.." Aku tersenyum dengan senyuman menggoda suaraku pula disensualku.

"Are you serius sayang.." Gianni menyoal inginkan kepastian daripadaku.

"Yes..why not.." Jawabku walaupun sebenarnya agak gementar + teruja.

***********************

Sis tak tahu nak cakap apa 😓

Vote and komen..

#love ya 💋

ROUGH LOVEWhere stories live. Discover now