2 bulan kemudian..
"abang bangun solat subuh..nanti lambat... lia pun dah solat dah ni.." aku mengejut gianni yang berselebung satu badan.
gianni masih tidak menunjukkan tanda-tanda untuk bangun.
aku menarik selimut ke bawah. aku mengejutnya sekali lagi tetapi aku berhenti bila aku merasakan badan gianni yang panas.
"ya allah ..abang demam ke?" aku memegang dahi gianni. panas.
aku turun daripada katil dan mengambil kain basah. beberapa minit kemudian aku kembali dan meletakkan kain basah dia atas dahi gianni.
"sian suami saya ni." aku mengusap ubun-ubunya"
gianni memelukku erat. "sayang teman abang.."
"baik boss"
***********
tengah hari kemudian aku naik membawa bubur.
"abang bangun makan..nanti boleh makan ubat.."
gianni bangun dari pembaringan.
aku menghulurkan air dan menyuapkan bubur pada gianni.
tanpa semena-mena gianni berlari kedalam bilik air memuntahkan semula bubur yang dimakan. nak kata tak sedap aku dah rasa tadi dah cukup semua dah aku letak.
"abang kenapa ni.."
aku menepuk-nepuk belakang gianni."tekak abang rasa nak kembang..semua abang makan muntah balik..."
setelah selesai muntah aku membawa gianni baring ke katil semula
"abang...risaulah lia macam ni jom pergi hospital. lia siap kejap.ah lupa nak bagitau lia dah hantar sms kat boss abang yang abang sakit"
gianni hanya mengangguk.
********
"doktor suami saya ok ke?"
"hmm dia cuma mengalami demam biasa saya akan bagi ubat makan ikut waktu..kalau masih tak kebah demamnya datang balik ke sini."
"baik doktor."
aku membawa gianni keluar dan menunggu giliran mengambil ubat. setelah selesai segalanya aku membawa gianni pulang sebelum itu aku singgah di 99 speedmart membeli 100 plus. kata ibuku 100 plus dapat memulihkan tenaga.
**********
selepas makan ubat dan berehat panas badan gianni kebah. lega rasa sikit.
YOU ARE READING
ROUGH LOVE
Romanceberkisah tentang seorang perempuan terpaksa berkahwin kerana dipaksa tanpa dia sedar dia terjerumus dalam kezaliman lelaki itu adalah seorang kaki pukul perempuan. mak tak kira kau kena juga kahwin dengan doktor gianni~ fatimah aku boleh jadi isteri...