Zack dengan senyuman melirik mengajarku. Pegerakkan asas dalam muay fit dan sebagainya.
Hampir sejam juga aku berlatih menumbuk tilam yang dipegang zack. Peluh sudah menitis di dahi tapi tak ku hiraukan. Aku mengumpul sekuat tenaga melayangkan tumbukan demi tumbukan pada tilam tersebut.
Aku takkan jadi lemah lagi. Sesekali aku dapat merasakan gianni memandang ke arahku sambil giginya di ketap.
Aku tak tahulah cemburu ke apa dan aku tak kisah pun padan muka dia.
Akhirnya selesai juga latihanku.
Zack memberiku sebotol mineral. Aku mengambil dengan senyuman. "Thanks.."
Zack menempatkan dirinya disebelahku
"Nama you siapa tadi.."
"Dahlia.."
"Oh..umur you?.."
"19.."
"Wow mudanya..kenapa you masuk sini ek.."
Tepat pada masanya gianni hadir. Aku sebenarnya tak selesa dengan zack.
Aku memandang wajah gianni sambil bibirku tersenyum senget "sebab i nak pertahankan diri i daripada di pukul"
"You kena pukul dengan siapa.."
Gianni mula menjeling tajam padaku.
Aku memalingkan mukaku pada zack. Senyuman malasku ku hadiahkan.
"Takdepapelah..i nak pergi mandi..kat mana ek bilik mandi.." Zack menunjukkan hujung gelanggang yang agak tersembunyi.
"Situ perempuan punya sebelah sana tu laki punya...ramon buat macam tu sebab anak perempuan dia pun ahli muay fit kot sini.."
Aku mengangguk jadi bukan aku seorang jelah perempuan yang belajar muay fit di gelanggangnya. Aku mula mengorak langkah tanpa aku perasan gianni mengekoriku.
Tanganku tiba ditarik masuk kedalam bilik mandi lelaki. Aku ingin menjerit tapi gianni menekup mulutku.
Aku gigit tangannya. Gianni mengaduh kesakitan.
"Awak ni dah kenapa heret saya masuk dalam bilik mandi lelaki ni." Aku menjeling geram.
Gianni menarikku masuk kedalam salah satu bilik mandi dikunci pintu dan menolakku ke dinding "awak tu dok tergedik dengan zack tu kenapa!?"
"Bila masa saya tergedik dengan dia hah!...dia cuma ajarkan saya je...ramon yang suruh"
"Tapi saya tak suka..faham!"
" pergilah bagi tahu ramon! Dia yang suruh zack tolong saya!!"
Gianni mengetap bibirnya. Aku mesti tukarkan partner si dahlia ni bisik hati gianni.
YOU ARE READING
ROUGH LOVE
Romanceberkisah tentang seorang perempuan terpaksa berkahwin kerana dipaksa tanpa dia sedar dia terjerumus dalam kezaliman lelaki itu adalah seorang kaki pukul perempuan. mak tak kira kau kena juga kahwin dengan doktor gianni~ fatimah aku boleh jadi isteri...