PERUBAHAN SIKAP

61.7K 645 5
                                    

Kini sudah sebulan aku bergelar isteri gianni. Aku mengikut pesanan ibuku melayani segala kehendak suamiku.

Tapi aku pelik dengan suami aku sendiri. Kadang-kadang gianni layan aku sebagai seorang isteri kadang-kadang buat perangai dingin dia naik pelik aku.

Pagi ini aku menyediakan sarapan seperti biasa. Hari ini gianni keluar pergi ke hospital kerana cutinya sudah pun tamat.

"Abang...makan?"soalku

Gianni mengangguk sambil menghadiahkan senyuman padaku.

Aku menyapu roti bakar dengan nutella dan ku berikan kepadanya.

*****************************

Aku menyalami tangan gianni.
Gianni ingin berlalu pergi tapi tangannya masih tak ku lepaskan.

" sayang abang nak pergi kerja ni.."

"Nak kiss" aku memuncungkan bibirku dan mataku di julingkan.

Gianni mengurut dahinya. Haish bini aku ni comel je. Gianni menarikku kedalam pelukannya dan bibirnya dilekapkan pada bibirku.lama.

Aku merangkul lehernya dan dengan sengaja aku menjilat bibir gianni. Aku menarik mukaku dan tersenyum nakal.

Gianni membalas bibir yang bertaut semakin rakus. Lidah dikulum,dihisap dan sebagainya. Terdengar bunyi lucah di depan pintu utama rumahku.

Aku menolak dada bidangnya takut juga nanti jiran sebelah dengar tak ke naya. Nasib sebelah kanan rumah kosong lagi. Rumah sebelah kiri je ade penghuni kalau tak naya aku.

"Dah2 sambung malam..ye abang..malu nanti orang dengar"

Gianni menarik hidungku "dia yang mula dulu.."

Aku menayangkan sebaris gigi dan gianni berlalu pergi meninggalkan aku seorang diri rumah.

Haish ni lah part paling aku malas. Tinggal rumah sensorang.

Aku memulakan tugasku sebagai seorang isteri. Mengemas dan sebagainya.

*****************************

Jam 7 petang

Aku dengar kereta gianni memasuki pekarangan rumah.

Yeah! gianni dah balik. Aku membuka tombol pintu utama rumahku.

"Abang.." Aku menyalaminya sebelum menyambut briefcasenya.

Gianni mempamerkan wajah stress dan menghempas dirinya ke sofa.

Perasan ingin tahu mula menyelebungi tapi ku tahan sekejap takut dia semak pula bila aku tanya.

"Abang nak air?" Suaraku lembutku.

Gianni memgangguk.

"Naik air apa?"

"Air kosong je"

Aku mengangguk dan berlalu pergi ke dapur ku tuang air kosong didalam gelas dan ku jinjing air kosong. Ku letak diatas meja ruang tamu

"Abang minumlah.." Aku mempelawa.

Gianni bangun dan meneguk air kosong.

Aku yang duduk dilantai menggosok pehanya. "Kenapa lia tengok muka abang stress je ni.."

Gianni memandangku keningnya dikerutkan. "Takdepape.."

"Dahtu kenapa muka abang macam tu.."

"Letih.."

"Abang nak lia urutkan.."

"Tak payah.."

"Abang..ni kenapa cuba terus terang..."

"Aku kata takdepape!! Takdepapelah!" Direntap tanganku kasar sebelum bangun meninggalkanku.

Aku terpepam. Gianni ke tadi tu. Kenapa dia buat aku macam tu?. Semua persoalan masih tak terungkai. Mungkin silap aku kot menyemakkan otak dia.

Aku rasa dia berubah 100 peratus dari pagi tadi. Gianni ni ada penyakit skizofonia ke ape?

Aku mengeluh. Gelas yang sudah kosong kuambil dan letak kedalam sinki.

___________________________

siapa kpoper jangan lupa add JiSora.

#love ya 💋

ROUGH LOVEWhere stories live. Discover now