Bölüm 9 :" isteme"

7.8K 335 7
                                    

Bir türlü uyuyamıyorum. Yarın beni istemeye gelecekler.Bu işten nasıl kurtulacağım, ne yapıp edip o adamla evlenmemem lazım. Ne yapacagım ben başka çağrem yok ardayı arayacagım. Hem ben onunla evliyim daha boşanmadık bile. Telefonu aldım ardayı aradım ama 'aradıgınız numara kullanılmamaktadır...' nasıl ya numarasını mı degiştirdi? Ben ne yapıcam, zaten onu aramam yanlıştı. Biz ayrıldık artık ondan yardım istemem olmaz. Artık uyumalıyım ama hiç uykum yok yarın ölüm fermanım imzalanacak hemde babam tarafından.
Sabah olmuştu ama benim için artık hiç sabah olmayacak her günüm gece olacak. Salona gittim hep beraber kahvaltı yaptık. Annemler hemen hazırlıklara başladırar nede olsa bugün beni istemeye hasan bey gelecekmiş. Çok sinirliyim benden başka kimsenin bir itirazı yok. Ölürüm de o adamla evlenmem ama hiç bir şey gelmiyor aklıma.
Yengemler temizlige girişti. Sanki ev , temizlik için hasan beyin gelmesini beklemişti.
Kapı çalınıyordu benden başka boş olmadıgına göre ben açtım. Mahallenin dedikoducusu fatma teyze geldi. Koşarak salona geçti hemen konuşmaya başladı.

"Ay ecrin duyduklarım doğru mu?"
"Ne duydun?"
"Ardanın seni terketmesi, kısır olman"
"Doğru ne olmuş benim derdim seni mi gerdi?"
"Yok banane senden. Öyle merak ettim."

Salona annem geldi fatma teyzeyle başladılar dedikoduya. Annem biraz daha gelmeseydi kriz geçirecektim. Milletin tek derdi ben olmuşum. Annem bir ara fatma teyzeye

"Gelin nasıl"
"Nasıl olsun aynı, yatıyor "
"Çocuklar perişan olmuştur"
"Tabi çok kötüler. Oğlum zaten geline baktıgı için işe de gidemiyor. İyice perişan oldular"
"Sen baksan geline kemal işe gitse"
"Benim kendime hayrım yok nasıl bakayım"
"Sen de haklısın"

Kemal abinin karısı aylin ablaya çok üzüldüm. Aylin abla gerçekten burda en çok sevdiğim insanlardan birisi. Bir derdim olsa ilk ona giderdim. İki tane de çocogu var. İnşallah iyileşir o mutlu olmayı çok hakediyor.
Fatma teyze gitti. Annemler tüm hazırlıkları bitirdi. Babamlar da eve geldi. Babamla konuşmaya karar verdim, yanına gitti

"Babam ne olur beni o adama verme"
"Evlenmeyip de ne yapacaksın. Hem bundan iyisini mi bulacaksın"
"Baba biraz bekle hem daha boşanmadım bile"
"Önce imam nikağı kıyarsınız boşanınca resmi nikah"
"Baba ben evlenmiyecegim demiyorum ama o adam olmaz. Resmem hizmetçi yaparlar beni onun iki karısının ne kadar kötü insanlar olduğunu biliyorsun"

Babam biraz yumuşar gibi oldu. Bu adama vermese başkasına verecek. Önce bu geceyi atlatayımda. Ben bunları hak ettim. Tüm bunlar intikam sevdam yüzünden. Şimdi ardayla olmak varken hasan dedenin gelmesini bekliyorum. Sonunda kapı çaldı. Hasan dede teşvik etti. Yuh karısıyla beraber gelmiş. Tabi kendine hizmetçi alacak. İnşallah babam beni vermez. Hasan dede yavaşça içeri girdi. Ayakta durmakta zorlandıgı için karısı koluna girmiş. Birlikte salona geçtiler. Berrin yengem karısını tanımıyordu. Hoşgeldin den sonra karısına

"Siz kızısınız herhalde"
"Yok karısıyım"

Kadın mosmor oldu. Nerdeyse yengeme saldıracak bayagı kızdı. Yengemin suçu yok adam kızı yaşındaki biriyle evlenmiş. Gülsem mi aglasam mı bende şaşırdım. Sohbetler edildi kahveler içildi sonunda hasan dede kendine beni istedi. Nefesimi tutdum babamın cevabını bekliyordum. Babam
"Kusura bakmayın hasan bey kızım daha yeni geldi şuan için çok erken hem biliyorsun kızım daha yirmi yaşında"
"Öyle olsun bakalım ama kızına bana verirsen pişman olmassın hem benim ruhum genç"

Hay senin ruhun çıksın. Helal be baba, beni vermedin. Babam son kez hayır dedi hasan dedeyle karısı resmen evi terketti. Hemen babamın elini öptüm ona sımsıkı sarılarak

"Baba çok sağol"
"Aslında adam yaşlı olmasa senin için çok iyi yerdi"
"Neresi iyi baba görmedin mi karısını"

Babam beni evlendirmeye karar vermiş. Ne desem olmuyor ne olur sanki evlenmesem. Bir ben mi vazlayım şu evde. Babam biraz üzgündü galiba giden başlık parasına üzüldü. Resmen satılığa çıktım. Bu böyle olmayacak bir an önce kurtulmam lazım buradan. Aslında istanbula gidebilirim arda ilk evlendigimizde dedesi öldüğünde o evi ve biraz parayı bana verecekti. Başka çağrem yok hem belki ardayla barışırız. Hem intikamı mı da aldım. İkimiz de birbirimizi seviyorduk. Önce ardanın yeni numarasını bulmalıyım sonra onu arayıp anlaşmayı hatırlatırım. Daha fazla burada kalamam hergün aynı şeyler gerçekten bıktım.
Bayagı geç olmuştu herkez odasına geçti. Bende ardanın numarasını nasıl bulacagımı düşünerek yavaş yavaş odama geçtim. Aklıma bir fikir geldi ardanın kardeşi hem beni çok sever hemen verir. Acaba şimdi arasam mı? Uyumamıştır herhalde, bir cesaretle aradım

"Aysun canım nasılsın"
"İyiyim yenge asıl sen nasılsın abime gerçekten çok kızgınım"
"Ben de iyi olmaya çalışıyorum. Abine de kızma onun suçu yok"
"Nasıl yok ya seni bıraktı"
"Aysun sen boş ver bunları da bana ardanın yeni numarasını verir misin?"
"Veririm de yenge ne yapacaksın"
"Boşanmayla ilgili"

Numarayı aldım hemen aradım
Uzun uzun çaldı ama açmadı. Duymadı herhalde de diyerek tekrar aradım

"Efendim"
"Arda ben ecrin "
"Efendim ecrin"
"Arda sana herşeyi açıkça anlatıcam bak ben burda duramıyorum biraz daha kalırsam babam beni başkasına verecek "
"Artık çok geç "
"Geç derken? Beni yanlış anladın ben aslında sana anlaşmayı hatırlatacaktım "
"Evi istiyorsun yani "
"Aslında mecburen istiyorum"
"Daha miras üstüme geçmedi hem şu sıralar çok meşgulüm biraz daha dayan "
"Tamam o zaman"
"Ben mirası aldıgım da seni ararım"
"Kusura bakma rahatsız ettim. Neyse hayırlı geceler"
"Sanada canım"

Bana canım dedi. Miras için bu kadar plan yapan adam neden şimdiye kadar mirası almadı? Daha önemli işi ne olabilirdi ki?
Aman banane, arda mirası alsın bende istanbula giderim. Kendime bir iş bulur özgürce yaşarım. Aklıma bir soru takıldı arda çok geç derken neyi kassetti. En iyisi kafamı hiç yormayayım ardayı anlamak çok zor. Sesi de çok kötü geliyordu acaba bir derdi mi var? Anlaşılan bu gece yine bana uyku yok.

BAHTSIZ(tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin