Bölüm 32:"15 temmuz"

3.1K 166 15
                                    

Düğün günü

Davulun sesinden başım şişmişti. Aysun ise çok mutluydu. Benim ise içimde hala anlayamadığım bir korku vardı. Bir yandan osmana güvenmek istiyordum ama olmuyor işte adını duyduğumda bile kötü oluyorum.
Davulcu  daha hızlı çalmaya başladı.Galiba babamlar kızı almaya gelmişlerdi. Korna sesleri davul sesi gerçekten şuan bana gürültü geliyordu. Duvarlar üstüme üstüme geliyordu. Yavaşça kendimi dışarıya attım. Karşımda arda vardı. Yanında da abimler vardı. Kız almaya gelmişlerdi. Ardanın yanına geçtim.
Arda

"İyimisin hayatım? kıpkırmızı olmussun"
"İyiyim canım biraz bunaldım. Biran önce gitmek istiyorum buradan"
"Düğün bitti sayılır zaten istersen gidelim"
"Midem bulanıyor başım dönüyor bu halde birde yol çekemem"
"Ecrin hiç iyi görünmüyorsun. Herkes çıksın biraz yat istersen  yarın gideriz"

Ardaya tutunarak ayakta duruyorum. Aysunda çıktı evden. Gelin arabasına bindi. Yanınada osman abim bindi. Osman abimle göz göze geldik. Otuz iki diş gülüyordu. İnşallah abi bizi kandırmıyorsundur.

....

Ev boşaldıktan sonra aysunun odasına gittim. Yatağına uzandım. Kendimi çok yorgun hissediyorum. Hemen kafamı yastığa koydum. İçeriye arda geldi. Elinde suyla ilaç vardı.

Arda

"Hayatım iyi misin? Al iç bunu hiç bir şeyin kalmayacak. Buranın havası çarptı seni"
"İyiyim sadece biraz yorgun ve halsizim"

İlacı içtim, arda odadan çıktı. Yavaş yavaş gözlerim kapanmaya başladı.

....

Uyandığım da başım inanılmaz ağrıyordu. Saat 12.05 olmuştu ama yanımda arda yoktu. Telaşla salona gittim. Ardayla babam dört gözle televizyona bakıyordu. Semra anne ağlıyordu. Aysun için ağlıyordu diye düşünerek ardanın yanına gittim. Hemen televizyona baktım. Son dakika haberleri geçiyordu. Askeri darbe yazıyırdu. Ne darbesi ya.
Hemen ardaya

"Arda ne oluyor? Ne darbesi"
"Tam olarak bilmiyoruz askeri darbe galiba. "

Ardanın yanına oturdum. Tüm kanallarda canlı yayın vardı.
Mehmet baba

"Bu darbe gerçekleşirse türkiye kırk yıl geriye gider"

İyice korkmaya başladım. Babam hep 12 eylül darbesini anlatırdı. Allahım yardım et. Vatanımızı milletimizi koru.

Mehmet baba

"Arda ben gideyimde karttaki paraları çekeyim"
"Baba sen gitme ben giderim"
"Yok oğlum ben giderim"

Mehmet babam para çekmeye gitti. Para niye çekmeye gidiyordu anlamadım.
Arda' ya

"Arda niye para çekmeye gitti"
"Darbe olursa günlük az bir limit çekmeye izin verirler. Ne olacağı belli olmaz."
"Canım ne olacak şimdi?"
"Bilmiyorum"

Arda'nın gözlerindeki korkuyu görebiliyordum. Sessizce haberleri izlemeye devam ediyorduk. Trt haber spikeri bildiri okumaya başladı. "Yutda sulh konseyinin kararlarını okuyorum" diye başladı. Kadının ses tonundaki korku, çağresizlik  içimdeki korkuyu daha da büyüttü. Sanki şuan bir kabusun içindeyim. Biran önce uyanmak istiyorum.
Trt kanalı darbecilerin elindeydi. Spiker ard arda bildiriyi okuyordu.
Başka kanalda cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan skyp ile canlı yayına bağlanmıştı. Sokağa çıkın çağrısı yapıyordu. Bu sırada mehmeh babamda geldi. Elinde birsürü poşet var. Resmen bir aylık erzak almış. Ardayla konuşmaya başladı.

"Millet ekmek sırasına girmişti"

Arda ayağa kalktı.

"Baba anahtarkarı verde ben meydana gidiyorum"

BAHTSIZ(tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin