Multi de Uğur
Dün doktora gidip her şeyin normal olduğunu öğrendikten sonra Uğur beni eve bırakıp çocuklar gezdirecek diyerek ortadan kayboldu. Bir saat uyudum uyumadım haberi alan ne kadar eş dost akraba komşu varsa eve doluştu haliyle. Babam Halit babamları alıp çarşıya arkadaşlarıyla tanıştırmaya götürdü. Annem dünürleriyle milleti tanıştırmanın telaşına düştü.
Bugün de tam çıkar gezeriz derken insanlar yine doldu evin içine o kadar ki İdil ben ve Fatoş ablam salondaki masaya oturduk en sonunda.
"Yahu arkadaş ne ara haber aldılar bilmem ki bir anda eve gelmelerini aklım almıyor."
"Valla abla çocuğum helak oldu ellerinde gezmekten."
"Sus kız insanlar bunu bekliyordu kaç aydır demek ki." Gerçekten bunu bekler gibi bir halleri vardı. İdil'de oradan atladı. "Bırak dinlenemedin de Uğur kesecek beni."
"Hah kesecekmiş gelsin de karısıyla ilgilensin o zaman."
"Bu kadar kadının arasında abim ne yapacak Allah aşkına." Gülmeye başladım. "Nebahat teyze ile kahve falı bakardı dolanıyor her yerde Berre'yi bildim buda oğlan olacak diye."
"Kız Zeyno oda ayrı bir durum kızım kaçıyor muydu çocuk azıcık zaman geçseydi ya."
"Hiç de bile kızımla bir büyücekler hem herkes pek memnun bu durumdan."
"Ne dedi doktor sahi soramadık da."
"Bizim hesabımıza göre üç haftalık olması gerekiyordu doktor beş diyince Uğur bir şok geçirdi önce. Buradaki doktorlar hesabı 40 haftadan yapıyormuş bizim önceki doktorumuz 38'den söylemişti. Öyle biliyoruz Berre'den." Gülmeye başladılar. "Kız gülmeyin ciddi ciddi Uğur bayılacaktı bir ara."
Diyemiyorum ki asıl sebebi de. "Biz ne kadar bilinçsiz insanlarız. Dikkat etmedik bilmem ne doktor açıklayana kadar susmadı. En sonunda siz yanlış anladınız diyip toparlayınca rahat bir nefes aldı şapşalım."
"Aman Mustafa'da öyleydi ilk gebeliğimde. Çok değişik oluyorlar. Ee sizin bu ikinci üstelik seninki daha fenaymış."
"Yaa dedim ya doktor farkı diye boş verin kısacası sistemlere göre beş Uğur'a göre üç haftalık daha."
"Eee İdil yok mu bir birliktelik falan?"
"Yok abla ben iyiyim böyle abimi gördükçe evlilikten soğudum ben." Kıkırdamaya başladım. "İdil nasıl desem öküz seviyor ablacım böyle en odunundan olacak ona."
"Allah Allah bak sen şuna kızım sen normalini bulmak ne kadar zor biliyor musun? Hem madem bu kadar öküz seviyorsun sana bizim Yiğit'i verelim en kalas odundur kendisi. Dayımın oğlu diye demiyorum ama saf kan cins üstelik."
Bu benim aklıma neden daha önce gelmemişti ki sanki? "Aaa doğru dedin abla Yiğit iyi fikir bak ben bunlara gelin gittim İdil'de buraya gelir."
"Git işine be ben düzeni mi kurmuşum orada tam hiç işim yok buraya geri geleceğim yemezler canım başından atamazsın beni."
"Aman iyi be ne halin varsa gör. Eee abla yok mu dedikodu falan anlatsana azıcık?"
"Kız geçmiş geçmişte kaldı Zeyno en bomba haberi benden duy. Efeoğlu gelin alıyor üç güne. Hem de kim tahmin et."
"Eylem kim olacak o cadının zaten hep gözü vardı onda. Bana farklı dedikodularla gel şekerim. Biliyorum bunu. Yanımdaki sağ olsun iyi haber bulur."
"Kız taa oralardan nasıl öğrendiniz. Hem daha bu iş çok olmadı ki millet laf yapıyor acaba bebek mi var diye?"
Var mıdır acaba olabilir sonuçta aynı ortamlarda takılırken belki bir şeyler olmuştur aralarında. "Bilmem ablacım hiç aklıma gelmemişti Allah mesut etsin ne diyeyim? Dün sabah Bade Uğur'la pastaneye gittiydi orada karşılaşmışlar Ayşen teyzeyle benim nazik kocam elini falan öpmüş. Hatta bekleriz bize falan demiş."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yağmur Vakti #dexilkromanim2018
General FictionGeçmiş hiçbir zaman sandıklarda kilitli kalmaz. Sırlar elbet ortaya çıkar...