2.18

682 49 6
                                    

A/N: Ik zie nu pas dat het vorige hoofdstuk heel kort is en heb al twee weken niet meer geüpload! Om het goed te maken heb ik een langer hoofdstuk voor jullie. Have fun! x

Ik open mijn ogen en voel dat de zonnestralen mijn gezicht verwarmen. Ik draai me om en zie niemand meer naast me liggen. Bezorgd schiet ik overeind, maar zodra ik geneurie uit de badkamer hoor komen, verschijnt er een lach op mijn gezicht. Ik sla het dekbed van me af en strompel het bed uit. Ik open de badkamer deur en zie Dave met een handdoek om zijn middel staan. Hij is bezig met zijn haar en mijn blik zakt af naar zijn gespierde buik. Mijn mond wordt droog en ik moet even slikken. Dave merkt blijkbaar mijn starende blik en kijkt me geamuseerd aan. "Nog steeds niet gewend aan mijn goddelijke lijf?" Gelijk valt mijn gezicht en kijk ik hem 'gespeeld' arrogant aan. "Je verpest het moment." Dave moet grinniken en loopt naar me toe. Hij slaat zijn armen om me heen en drukt me stevig tegen hem aan. Ik sla mijn armen om zijn rug en geniet van zijn aanrakingen. Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd en laat me langzaam los. "Klaar voor vandaag?" Ik knik enthousiast. "Ik ga even mijn spullen pakken en dan kunnen we ontbijten." Ik loop terug naar de kamer en graai in mijn koffer naar kleding. Ik pak een rode rijbroek met een simpel zwart shirtje. Ik loop terug naar de badkamer om me snel op te frissen. Ik schiet in mijn kleding en doe snel wat make-up op. (In de media staat een foto van Lola's kleding!)

Na een kort maar lekker ontbijt loop ik met de meiden mee naar de stallen. Suzie en Lilly zijn druk aan het praten en ik slof er een beetje achteraan. "Hoe gaat het met je?" Ik kijk op en zie een 'vriendelijk' lachende Kate naast me verschijnen. "Goed hoor" mompel ik afwezig. De laatste dagen heb ik totaal geen last meer van haar gehad en nu popt ze weer uit het niets naast me op. "Ik hoorde dat Gloria medicijnen moet slikken." Ik knik somber. "Hij heeft bepaalde bacteriën in zich en die moeten eruit." Kate kijkt me medelevend aan, zodat ik haar een beetje begin te argwanen. "Het gaat wel weer over." "Ik hoop het voor jullie." Ik werp een laatste blik op haar en versnel daarna mijn pas om naast Suzie en Lilly te lopen.

In de stallen aangekomen laat ik Gloria eerst zijn medicatie innemen. Daarna haal ik hem uit zijn stal en zet hem vast bij de poetsplaats. Ik haal zijn deken van zijn rug en borstel hem even snel. Het voordeel van het dragen van een deken en hem elke dag poetsen is dat hij niet zo snel vies wordt. Vandaag gaan we dressuur rijden, dus pak ik alvast Gloria's dressuurzadel uit de opslag. Ik leg een donkerblauw dekje op zijn rug met rode details. Ik leg het zadel op zijn rug en singel hem voorzichtig aan. We gaan pas over een kwartiertje rijden, maar Gloria is een paard waar je het rustig mee aan moet doen. Als je vijf minuten voor de training hem snel gaat opzadelen wordt hij helemaal gek. Dat wil ik absoluut voorkomen en daarom begin ik altijd met opzadelen een kwartier voor het rijden. Ik doe zijn hoofdstel om en pak zijn bandages. Nadat ik met alles klaar ben singel ik hem nog voor de laatste keer aan en loop met hem naar de buiten. Daar stijg ik op en met een lange teugel stap ik met hem naar de dressuurbak. Jeroen zit al op het bankje te wachten en Suzie laat haar paard al warm stappen. De rest volgt na mij en al snel begint de les. Ik laat Gloria goed warm worden. Dus rijd veel overgangen van stap, draf en galop. Na ongeveer een kwartiertje begin ik met wat oefeningen. Ik laat hem wijken en rijd schouderbinnenwaarts met hem. Jeroen geeft me nog wat tips, omdat ik dressuur best moeilijk vind. Ik ben een geboren spring- en crossruiter en daar ligt mijn hart. Dressuur is leuk voor de afwisseling, maar het is verder niets voor mij. Ik rijd met Gloria verder nog wat voltes en werk aan zijn buiging. Na ongeveer een half uurtje vind ik het wel weer genoeg geweest. Ik merk aan Gloria dat hij ook moe wordt en laat hem uitdraven. De rest maakt ook hun oefeningen af en laten daarna hun paarden uitdraven. Ik laat Gloria naast Mercy rijden en kijk Dave aan. Zijn gezicht is een beetje rood aangelopen van de inspanning. "Heb je het zwaar gehad?" vraag ik hem plagend. Dave geeft me een blik en schudt daarna zijn hoofd. "Hoe kom je erbij? Je weet toch dat Mercy en ik toppers zijn in dressuur" zegt hij sarcastisch. Ik moet even lachen. "Het komt wel goed" spreek ik hem moed in. "Het is wel genoeg geweest voor vandaag. Stijg maar lekker af en dan zie ik jullie morgen weer" roept Jeroen door de bak. Ik stijg af en loop met Gloria naar de poetsplaats. Ik zadel hem af en spuit met de waterslang zijn benen af. Met een natte spons haal ik het zweet van zijn lichaam af. Fronsend kijk ik naar Gloria, die haast van zijn vermoeidheid om lijkt te vallen. Zo zwaar was de training van vandaag toch niet? Ik schud zuchtend mijn hoofd en breng Gloria maar naar zijn stal. Dankbaar begint hij aan zijn hooi te knabbelen. Ik sluit de staldeur weer en loop terug naar de poetsplaats om mijn spullen op te ruimen.

Wanneer ik weer in de hotelkamer ben aangekomen laat ik me zuchtend op bed vallen. Dave komt de badkamer uitgelopen en heeft zich al omgekleed in zijn normale kleding. Hij kijkt me vragend aan. Een knagend gevoel laat me niet los. Sinds wanneer is Gloria's conditie zo achteruit gegaan? "What's up?" Ik zucht even diep. "Ik heb geen idee. Gloria lijkt zichzelf niet meer. Hij is zo moe, terwijl zijn conditie altijd top was." Dave kijkt me medelevend aan. "Maak je niet druk. Waarschijnlijk heeft het te maken met het weer. Het is steeds zo warm en hij staat in een nieuwe omgeving. Zodra we weer thuis zijn en hij meer rust krijgt gaat het waarschijnlijk weer beter. Vergeet niet dat hij deze week veel meer wordt getraind dan wanneer we thuis zijn." Ik kijk Dave dankbaar aan. "Dankjewel. Je hebt gelijk. Ik maak me druk om niets." Ik geef hem een kus op zijn wang en loop naar de badkamer om me op te frissen.

Het vergeten paardWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu