2.21

667 47 7
                                    

A/N: Dank jullie wel voor jullie enthousiaste reacties voor nieuwe namen. Ik ga er zeker iets mee doen. Als jullie nog namen weten, wees niet bang om ze te laten weten. Veel leesplezier!

Op dit moment rijd ik met Gloria en de anderen door de bossen richting het strand. Ik probeer extra te genieten, aangezien we morgenochtend alweer vroeg terugkeren naar huis. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik deze week het beste kan beschrijven. Ik heb ontzettend veel geleerd en geoefend met Gloria. We hebben zeker vooruitgang geboekt, maar wat was er weer veel drama. Eerst dat gedoe met Kate, toen Liam die kwam opdagen en daarna werd Gloria 'ziek'. Gelukkig hoef ik me geen zorgen meer te maken over Liam. Hij woont 400 kilometer van mij vandaan, dus ik ga ervan uit dat ik niets meer met hem te maken heb. "Hé, schone dagdroomster. Stukje galop?" James en ik rijden voorop en momenteel rijden we op een mooi, vlak, bospad. Ik werp een blik achterom en zie de anderen me verwachtingsvol aankijken. Een grijns verschijnt op mijn gezicht. Ik antwoord niet en laat Gloria aangalopperen. Ik ga snel in de verlichte zit en geef hem ruimte in zijn nek. Gloria racet ervandoor en voor ik het weet zit iedereen in rengalop. Een gelukzalige glimlach ligt op mijn gezicht. Ik kan hier zo intens van genieten. Na een tijdje laat ik Gloria weer terugvallen in arbeidsgalop en neem hem weer terug naar draf. Ik merk aan hem dat hij nog niet honderd procent hersteld is en dat hij al moe is. De anderen volgen al snel mijn voorbeeld en het geluid van de hoeven van de paarden op het bospad neemt weer af. In de verte zie ik al het blauw van de zee weerkaatsen in het felle zonlicht. Voor ik het weet zijn we al bij de duinovergang en lopen we met de paarden over het strand. Het water staat laag, waardoor er grote en soms diepe plassen op het strand zijn verschenen. Omdat eigenlijk alle paarden nog nooit op het strand zijn geweest, besluiten we om niet naar de zee, maar naar die plassen te gaan. We laten de paarden pootjebaden in het verkoelende water en de paarden krijgen er steeds meer plezier in. Gloria tilt zijn voorbenen op en laat ze dan weer hard in het water terechtkomen, waardoor er een gilletje mijn mond verlaat, zodra het koude zeewater in contact komt met mijn huid. Plots hoor ik iemand achter me ook een gilletje slaan en kijk snel om. Daar zie ik het paard van Kate door zijn voor-en achterbenen zakken om lekker in het water te gaan liggen. Kate staat al snel naast haar paard in het water en trekt haar paard snel aan de teugels omhoog. Ondertussen kan ik mijn lachen niet meer inhouden en proest het uit. Kate staat tot haar knieën in het water en haar gezicht ziet er niet bepaald vrolijk uit. Maar zodra ze ons hoort lachen verschijnt er al snel een lach op haar gezicht en doet ze vrolijk mee.

"Wat was dat lekker zeg." We zijn weer teruggekomen bij de stallen en de paarden staan lekker in de wei. Ik strek me even uit en laat het zonlicht mijn huid verwarmen. "Waarom gaan we vanavond niet dineren als afsluiting van dit trainingskamp?" stelt Kate voor. "Ik weet hier wel een leuke, chique tent. Alleen moet je daar wel altijd aan kledingvoorschriften voldoen, maar het eten is het beste wat je ooit geproefd zal hebben!" "Wat zijn de kledingvoorschriften dan?" vraagt Suzie nieuwsgierig. "Mannen moeten in overhemd of pak en vrouwen en lange avondjurken." Een lach verschijnt op mijn gezicht. "Ik heb eerlijk gezegd wel zin om me lekker op te doffen en een mooie jurk aan te trekken." De meisjes staan allemaal verwachtingsvol naar de jongens te kijken, die uiteindelijk maar hun schouders ophalen en toestemmen voor het plan.

"Ik heb hier nog wel een jurk die je aankan." Kate is in haar kast aan het zoeken naar volgens haar 'de perfecte jurk voor mij.' Nadat we de reservering hadden gemaakt zijn Suzie en Lilly naar hun eigen kamer vertrokken om zich om te kleden. Zij hadden sowieso al rekening gehouden met het feit dat ze mooie jurken moesten meenemen, maar ik ben dat natuurlijk weer helemaal vergeten. Gelukkig woont Kate in de buurt en opperde om een jurk van haar te lenen. Dus nu sta ik in het grote huis van Kate, terwijl Kate de jurk aan het zoeken is. Ik ben net even snel bij haar onder de douche gesprongen en heb een handdoek om me heen geslagen. Ik hoor een enthousiast gilletje en Kate trekt een jurk uit de kast. "Ik heb hem gevonden!" Kate heeft een prachtige lange jurk in haar handen. De jurk heeft een nude onderjurk en daaroverheen zit prachtig zwart kant. De jurk is hoog gesloten en loopt van onder wijd uit. "Pas is die wel?" stamel ik, nog helemaal in de ban van de prachtige jurk. Kate knikt overtuigd. "Hij is stretchy, dus moet lukken. Ik help je wel." Ik neem de jurk van Kate over en stap snel uit de handdoek. Ik trek de jurk over mijn hoofd en laat hem langs mijn lichaam vallen. Hij zit wel strak, maar voelt meer als een tweede huid. Kate maakt de rits aan de zijkant dicht en ik stap snel voor de spiegel. Ik kan maar niet stoppen om naar de jurk te kijken. Hij is werkelijk waar prachtig. "Dankjewel dat ik deze mag lenen." Ik trek Kate in een knuffel en geef haar een kus op de wang. Zelf heeft Kate een donkerrode jurk aangetrokken. "Jij ziet er ook echt prachtig uit." Er verschijnt een lach op Kate's gezicht. "Laten we maar make-up en haren gaan doen, voordat we nog te laat komen." En met die woorden trekt ze me mee naar haar make-up tafel.

In de media staat een foto van de jurk die Lola aanheeft! Funfact, dat ben ik met die jurk aan. Heb alleen mijn hoofd van de foto afgesneden, vanwege privacy enzo 😊

Het vergeten paardWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu