"Macam mana kalau dia perasan?"
"Kalau awak tak buat perkara pelik-pelik, tak ada lah dia tahu."
"Tapi sunbae, kita ni pakai baju sekolah. Tak pelik?"
"Ramai budak sekolah baru balik sekarang ni."
"Tapi.."
Mingyu menekup mulut Minhee dengan tangannya. Minhee masih mahu bercakap tapi ianya kedengaran seperti bahasa alien.
Mingyu menarik Minhee bersamanya. Tangan kanannya yang digunakan untuk menutup mulut Minhee dialihkan. Sekarang mereka berada di tengah bandar Seoul. Masih dengan pakaian uniform sekolah. Sesetengah orang pasti mengingati bahawa mereka adalah pasangan kekasih. Manakan tidak, kedua-dua manusia ini sangat sepadan. Seorang kacak, seorang lagi cantik. Sangat sepadan, bukan?
"Perlu ke sunbae pegang tangan saya?" soal Minhee.
"Awak tu pendek, karang hilang susah sunbae nak cari," ujar Mingyu tanpa memandang Minhee.
Minhee mengetap gigi, hek eleh tahu lah dia tu tinggi!
"Jangan mempersoalkan ketinggian saya! pendek itu comel tahu!" balas Minhee. Lagi pun tingginya sudah mencecah 165 cm, Mingyu pula 185 cm. Tinggi macam galah!
Mingyu mengangguk sahaja. Dia melajukan pergerakan menyebabkan Minhee terpaksa melakukan perkara yang sama.
Satu kereta yang berjenama Audi berhenti di tepi jalan. Seorang perempuan yang kira-kira berada di usia 20-an keluar dari kereta itu lalu menarik tangan Se Gi. Pakaiannya agak sexy. Berbaju hitam ketat dan skirt yang pendek. Perempuan itu mengucup bibir Se Gi sebelum menariknya memasuki kereta. (wth is dis)
Mingyu dan Minhee sudah pun berhenti daripada berjalan. Setelah itu, Minhee menutup matanya.
"My eyes! noooo," rungut Minhee.
"Ceh, macam tak pernah tengok."
"Memang tak pernah pun!" sangsah Minhee.
"Hmm, tengok dots?"
"Mestilah tengok." Minhee mengalih tangannya yang menutupi mata. Kening Mingyu terangkat.
"Sampai habis?"
"Yup."
"Itu bukti yang menunjukkan awak tengok kiss scene," ujar Mingyu lalu menyilang tangan. Minhee berfikir sebentar.
"Itu cerita, ini dalam realiti."
Mingyu memegang wajah Minhee.
"Ianya sama, sayang," katanya sambil memandang wajah Minhee yang bersih tanpa make up. Tapi lama-kelamaan matanya terarah pada bibir Minhee. (FaNFIC INI TIDAK SEBYUNTAE YANG ANDA SANGKAKAN)
Minhee yang perasan tentang keadaan itu terus menepis tangan Mingyu dan melangkah setapak ke belakang.
"Pervert."
Mingyu memasukkan tangan ke dalam kocek seluar dan mula berjalan ke satu cafe. Minhee mengikutinya dari belakang.
Mingyu menolak daun pintu cermin. Pintu tertutup sendiri dan dia terus ke kaunter. Minhee meniup rambutnya yang terjuntai. Dia ditinggalkan oleh Mingyu di luar.
Minhee duduk berhadapan dengan Mingyu di tepi tingkap. Dia merenung wajah Mingyu yang sedang bermain telefon. Kacak. Kata dirinya tetapi pantas ditangkis supaya membuang pemikiran sebegitu. Minhee membuang pandangan ke luar tingkap.
Bunyi kamera dimatikan. Mingyu mengambil gambar Minhee yang sedang memandang ke luar tingkap. Mingyu tersenyum sendiri. Dia meletakkan gambar tersebut sebagai wallpaper telefonnya. Telefonnya diletakkan di atas meja.
"Minhee-shi," panggil Mingyu.
"Wae?"
"Ah.. neo yeppo." (SAYA KEHILANGAN IDEA)
"Yah bwoya..." Minhee menutup(?) pipinya yang sudah membahang. Mingyu tertawa kecil.
Sungguh Minhee berasa ingin menyorok di bawah meja. Mingyu mengalihkan tangan Minhee yang menutupi pipinya. "Woa merahnya."
"Yah!" Minhee menutup pipinya semula. Dia menjeling Mingyu yang sedang ketawa.
Dalam tidak sedar, Mingyu telah pun jatuh cinta untuk kali yang kedua.
Tbc
HAPPY BIRTHDAY TO OUR PRINCE, WEN JUNHUI!! my bias wrecker #PRINCEJUNDAY
chap ni pendek. saya tahu.
-nj
YOU ARE READING
Crush & Blush » Mingyu
FanfictionCrush and blush. Dia mempunyai ramai crush dan pipinya tak pernah berhenti memerah setiap kali bertemu dengan mereka. boyfriend! au © hoshot