Prologue

10.2K 753 56
                                    

Seorang gadis yang berambut hitam paras siku keluar dari pejabat. Dengan langkah yang berat, Minhee mengorak langkah ke kelas 5A-1.

Minhee mengetuk pintu bilik darjah sebelum masuk.

"Puan Song, Puan Lee minta Jeon Wonwoo ke pejabatnya sekarang."

Puan Song mengangguk.

"Dengar ape yang dia cakap, Wonwoo?"

Wonwoo mendengus. Mingyu yang berada disebelahnya sudah tergelak.

"Pfft tahniah, Wonwoo."

Wonwoo memberi senyuman paksa. "Terima kasih, Mingyu."

Puan Song mengeleng kepala melihat kerenah mereka.

Minhee yang berada di hadapan kelas, kaku. Senyuman Mingyu... bagaikan pelangi bagi dirinya. Pertama kali dia terasa begini.

Setelah mengingati dia masih berada dikelas 5A-1. Minhee cepat-cepat meminta diri.

Sepanjang perjalanan ke kelas, kotak fikirannya masih lagi memikirkan kejadian tadi. Minhee cepat mengeleng. Dia melajukan pergerakan ke kelasnya.

Tiba dikelas, Minhee duduk ditempatnya. Puan Lee masih belum masuk ke kelas. Mungkin masih menyelesaikan masalah Wonwoo memandangkan Puan Lee adalah guru disiplin. Jung menoleh yang di hadapannya menoleh ke belakang memandangnya.

"Kau pergi mane tadi?" soal nya.

"Pejabat."

Jung mengangguk. Belum sempat Jung menoleh ke hadapan semula, Minhee menarik tangannya.

"Kau kenal Mingyu, tak?"

Jung menggaru kepala.

"Mingyu..?" balas Jung dengan nada yang tidak pasti. Dia menyengetkan sedikit kepalanya.

"Mingyu sunbae! ha, kenape dengan dia?"

Minhee tersenyum nipis. "Kau tak rasa ke dia tu kacak? huehue i kennot," ujar Minhee sambil menekup pipinya. Jung mengulingkan mata.

"Aku dah lame perasan, kau aje yang tak perasan. Sibuk sangat dengan senpai-ii kau yang entah bila akan perasan kau."

Jung menunjukkan ekspresi menyampah. Dia sudah lali dengan perangai rakannya ini. Pantang nampak jejaka kacak.

Minhee tersenyum sumbing. Dia mengambil notepad yang berwarna kuning di dalam laci mejanya lalu menulis sesuatu.

Notepad itu tertulis;

kim mingyu, senpai yang ke-6.

Crush & Blush » MingyuWhere stories live. Discover now