25 - Yah Kim Mingyu!

2.3K 298 12
                                    

saya dah tukar name heroin kepada minhee. lagi satu, nak siapa jadi crush minhee? berikan saya 4. nama yang paling banyak saya akan masukkan dalam fanfic ni^

-nj

------

Kris ralit memerhatikan seseorang. Matanya tidak terkelip memandang pelajar tersebut. Hatinya bagaikan tertarik dengan pelajar itu semenjak peristiwa pelanggaran tempoh hari.

Lambaian tangan daripada rakannya membuatkan lamunannya(?) terhenti. Kris menjeling Chen sebelum menyisip air americano yang dibelinya tadi.

Dari jauh kelihatan Minhee yang sedang bergurau-senda dengan rakan-rakannya. Senyumannya membuatkan jantungnya berdegup hebat. Terasa diri bagaikan berada diapung-apungan. Apabila terlihat Mingyu melabuhkan punggung disebelah Minhee dan mencubit pipi gadis itu, pantas senyumannya mati.

Kris menyuapkan sesudu nasi goreng kimchi buatan makcik kantin ke dalam mulutnya dengan geram. Entah kenapa hatinya panas melihat Minhee dan Mingyu berkeadaan begitu.

******

Usai menghabiskan makanan mereka, Mingyu lantas menarik tangan Minhee supaya mengikutinya. Jaehi yang masih belum menghabiskan kata-kata akhirnya terus membuat muka sebal.

"Ok paham." Jung menepuk bahunya sebelum mengajak mereka mengekori Minhee dan Mingyu. Terkial-kial Jung, Yijin dan Jaehi untuk mengejari mereka dalam keadaan yang senyap.

Larian anak Minhee terhenti apabila Mingyu menghentikan langkahnya. Telapak tangannya diletakkan di atas dada bagi menghilangkan loyanya.

"Kalau saya muntah lepas ni, saya salahkan awak!" Mingyu mengangkat bahu lalu menarik Minhee ke satu tempat.

Minhee menjeling Mingyu. Walaupun tahu lelaki itu tidak nampak jelingannya tapi who cares?

Bau haruman bunga menarik perhatian Minhee untuk memandang sekeliling. Matanya membulat apabila terpandang pokok-pokok bunga yang tersusun menjadi pagar laluan. Pegangan Mingyu segera dilepaskan dan dia berlari ke arah pokok-pokok bunga itu. Sekuntum bunga ros dipetik dan didekatkan ke hidung untuk menghidu bau haruman bunga itu. Minhee tersenyum suka.

Apabila terlihat Mingyu yang sudah berada bersebelahan dengannya, dia mula menanyakan soalan.

"Bila sekolah kita ada taman secantik ni?" Mingyu tertawa sambil menyelerakkan rambut Minhee. Minhee mencebik apabila dilakukan sebegitu. Dia melangkah ke tempat lain dan menghiraukan Mingyu sebagai tanda protes.

Angin yang menepis rambutnya membuatkan rambutnya bertambah serabut (Minhee masih belum membetulkan rambutnya yang telah diselerakkan oleh Mingyu). Mingyu berjalan laju ke arahnya sambil tangan dimasukkan ke dalam kocek seluar. Setelah tiba disebelah Minhee, pipi Minhee ditarik membuatkan si gadis mengaduh kesakitan. Buktinya pipi Minhee sudahpun bertukar warna.

"Yah! awak fikir pipi saya ni murah ke? appo!" Minhee menutup pipi kanannya menggunakan tangannya. Mingyu memeluk tubuh Minhee secara tiba-tiba. Perbuatannya membuatkan si gadis terkejut aku bukannya terkejut beruk. (ok lawak tak jadi)

Minhee tidak tahu untuk berbuat apa. Perlukah dia membalas pelukan itu ataupun dibiarkan. Setelah berfikir dalam 10 saat, Minhee mengambil untuk tidak berbuat apa.

Bau minyak wangi Mingyu yang kuat dapat dihidunya. Dia tersenyum dalam diam. Minhee terlena di dalam pelukan si jejaka yang hangat.

Mingyu mengelus rambut Minhee. Dia tersenyum apabila Minhee tidak menolak pelukannya. Terdetik satu idea dimindanya untuk berterus terang kepada si gadis. Pelukan itu dileraikan oleh Mingyu. Kedua belah bahu Minhee dipegang supaya gadis itu memandang dirinya.

Dikuis rambut Minhee yang jatuh menimpa dahi ke belakang telinga. Bibirnya cuba ditahan supaya tidak menguntumkan senyuman. Minhee terbuai pada pandangan mata Mingyu. Matanya langsung tidak berkedip. Perlahan-lahan mata Mingyu turun menatap bibir Minhee. Mengetahui perkara itu, Minhee tidak tahu untuk melakukan tindakan apa. Tanpa Minhee sedari, wajah mereka semakin dekat sehinga dia boleh merasai nafas Mingyu. Dan pada masa yang tergenting, ada saja yang menghalang.

"Jung Minhee!"

Mendengar suara yang menganggu perbuatan mereka, lantas tubuh mereka dijauhkan antara satu sama lain. Wajah Minhee dan Mingyu sangat kekok ketika itu.

Mingyu mengerling pemilik suara tadi. Dia memberikan satu senyuman kepadanya walaupun di dalam hati sudah berbakul sumpahan diberikan kepada tuan empunya suara.

Tbc

maaf sebab chap ni pendek, saya kehabisan idea. maaf maaf

kalau ada masa bolehlah baca fanfic stalker by @-weneu . sebenarnya dia didare untuk mendapatkan 2k views untuk ff stalker. saya (sebagai kawan yang baik) menolongnya untuk menyempurnakan dare nya agagaga xD

ok jangan lupa komen nak siapa masuk dalam ff ni sebagai crush minhee!

-nj

Crush & Blush » MingyuWhere stories live. Discover now