pernah tertype sebelas jadi sebelah. lepas update baru perasan --"
-nj
------
Mingyu berjalan seorang diri ke sekolah. Burung berkicauan, suasana tenteram membuatkan Mingyu tenang. Dia berjalan sambil bersiul. Tiba disatu simpang, dia terlihat Minhee yang sedang berjalan bersama Jung. Mingyu tersenyum. Pagi-pagi dah nampak cinta hati. Ah, indahnya.
Mingyu mengambil keputusan untuk berjalan ke sekolah bersama mereka. Dia berlari anak ke arah Minhee dan Jung.
"Annyeong," ucap Mingyu setelah tiba di sebelah Minhee. Minhee yang sedang bercakap dengan Jung, terhenti. Dia menoleh ke sebelahnya.
"Oh annyeong." Segaris senyuman terbit dibibir Minhee.
"Eo, hai Mingyu." Jung melambai tangan kepada Mingyu. Mingyu membalasnya.
Jung memerhati disekeliling. Mukanya berkerut. "Mane Wonu?" Mingyu mengangkat bahu.
"Entah, dia suruh aku pergi dulu." Jung mengangguk. Dia mengambil telefonnya di dalam kocek, menghiraukan Minhee dan Mingyu.
Mingyu mencuri pandang ke arah Minhee. Minhee hanya berbuat tidak tahu walaupun dalam hati sudah berdoa supaya Jung memecahkan kesunyian tapi lain pula yang jadi.
Jung menyimpan telefonnya semula. Dia terlihat satu figura yang familiar. Jung terus menoleh ke arah Minhee.
"Aku rasa aku jadi orang ketiga antara kau berdua. Aku pergi dengan Jaehi tau. Annyeong," ujarnya lantas berlalu ke arah Jaehi.
"Yah Jung!" Panggilannya hanya semata-mata. Minhee menghentakkan kaki tanda tidak berpuas hati dengan tindakan Jung. Mingyu di sebelah berasa geli hati melihatnya. Dia tergelak kecil.
"Ape gelak-gelak? tampar baru tahu." Minhee menjeling Mingyu lalu menyambung perjalanannya.
"Uish, garangnya." Mingyu lantas mengejar Minhee yang sudah di hadapan.
******
Setelah membincangkan tentang penyiasatan mereka kepada Puan Park, Minhee dan Mingyu terus ke kantin. Itupun diajak oleh Mingyu. Katanya lapar. (mingyu sentiasa lapar -,-)
Minhee mengambil tempat pada meja yang berada di hujung kantin. Dia menongkat dagu sambil memerhatikan keadaan sekeliling sementara menunggu Mingyu membeli makanan. Tidak sampai setengah minit kemudian, Mingyu telah sampai dengan membawa makanan yang berada ditangan kanan.
Mingyu duduk berhadapan dengan Minhee dan mula mengisi perutnya yang sudah berkeroncong. Tapi apabila perasan akan tenungan Minhee pada kesayangannya terus Mingyu berhenti daripada makan.
"Nak sikit?" soal Mingyu apabila Mimhee hanya melihat saja makannya.
"No thanks. Dah kenyang." Minhee tidak perasan pula semasa dia termenung, dia memandang makanan kepunyaan Mingyu. Mingyu mengangguk dan menyambung sesi mencekik.
Minhee mengeluarkan telefon pintarnya yang tersimpan di dalam kocek blazer. Dia membuka aplikasi Instagram dan mendapati satu friend request dari seseorang. Minhee membaca username yang terpapar dan ternyata account itu adalah kepunyaan Mingyu. Siapa saja yang tidak boleh meneka? username nya ialah handsomegyu01. (acc ini tidak wujud. bib)
Minhee mengerling ke arah Mingyu dan mengimprove friend requestnya. Dalam hati sudah berbunga. Siapa saja tidak suka apabila senpai adalah salah satu antara followers nya di Instagram? mungkin orang gila :/
Beberapa minit kemudian, Seungkwan datang ke meja mereka sambil menjerit diikuti Minghao yang hanya sepi. Perbuatan Seungkwan menarik beberapa pasang mata di kantin. Minhee menepuk dahi.
"Woaa my new ship! Minmin couplee!" ujar Seungkwan penuh semangat. Makanan yang di dalam mulut Mingyu terus tersembur mengenai wajah Minghao.
Minghao mengelip-gelip matanya. Kemudian ekspresi wajahnya berubah 360° yang tadinya innocent, sekarang seperti monster. Mingyu menjatuhkan chopstick sambil mulut ternganga.
"KIM MINGYU!"
"AMPUN AMPUN MINGHAO-AH!"
Minhee hanya memerhati mereka dengan ekspresi pelik. Dia mengangkat bahu dan memandang Seungkwan yang sedang bersorak kepada Minghao dan Mingyu.
"Ye awaa awaa nak ape?" Minhee membuat muka sebal. Dibiar saja percakapan Seungkwan itu.
"Minmin couple? seriously?" Seungkwan mengeluarkan kipas kertasnya.
"Aku tau nama tu sedap," ujar Seungkwan seperti diva. Dia flips hair.
"Jangan buat aku gelak lah, Seungkwan." Minhee menguling mata. Dia merampas kipas kertas itu lalu dikipaskan kepada dirinya.
"Kau tahu tak?! penat-penat aku cari benda ni, kau pulak yang guna!" Seungkwan merampas semula kipas itu. Dia mengipas dirinya dengan diva sekali. Rasanya kalah Diva A A. (LOL LOL)
Minhee memberi Seungkwan pandangan suka-hati-kaulah. Dia melirik matanya ke arah Mingyu dan Minghao yang sedang berlari berkejaran. Wah, Minhao. (adeke name ship ni?)
Minhee mencuit bahu Seungkwan. Seungkwan menoleh ke arahnya dengan kening terangkat. Minhee bingkas bangun dan menyimpan telefonnya semula.
"Aku nak masuk kelas. Kau tengoklah Mingyu dengan Minghao tu," kata Minhee sambil memandang mereka. Seungkwan mengangguk.
Minhee memulakan langkah ke kelas. Beberapa langkah dari situ, kedengaran suara Mingyu dan Minghao yang kuat. Ia membuatkan orang sekeliling memerhatikan drama mereka.
"AHHH JANGAN JANGANN!"
"SINI MINGYU!"
"OMMAAAAAAAAA!"
Menhee mengelengkan kepala. Umur sudah 18 tahun tapi perangai seperti budak 8 tahun.
Tbc
bosan. ik. jangan lupa vote nd comment. kk.huahuahuahua very nice mv teaser sangat jehwsjjwu lee haeun sangat cantik wuwuwuwu
kilu
-nj
YOU ARE READING
Crush & Blush » Mingyu
FanfictionCrush and blush. Dia mempunyai ramai crush dan pipinya tak pernah berhenti memerah setiap kali bertemu dengan mereka. boyfriend! au © hoshot