Pintu loker dibuka. Buku sains, matematik dan bahasa inggeris dicapai lalu menutup pintu loker miliknya. Satu langkah daripada lokernya, seseorang muncul dihadapannya dengan cemas.
Jaehi menarik pergelangan tangan Minhee lalu berlari bersamanya. Buku yang dipegangnya hampir-hampir terjatuh. Kebetulan pada masa itu ramai yang baru keluar untuk pergi ke kelas mereka yang seterusnya, ia menyebabkan mereka terpaksa menyelit-nyelit antara manusia disitu.
Dalam waktu cemas bagi Jaehi, sempat pula Minhee mengutarakan soalan.
"Yah! wae tto?!"(what's wrong)
"Mina dengan kawan-kawan dia kejar aku!"
"Bwo?! kau cari masalah ape pulak dengan diorang?!"
"Aku malukan dia depan Hyunwoo!"
"Are you kimbab kidding me?! kau tak ade kerja ke?! dah tu tarik aku buat ape?!"
"I don't know!"
"Yah Jaehi! datang sini balik!!!" dari jauh kedengaran suara Mina yang menahan geram.
Jaehi dan Minhee mempercepatkan larian mereka.
"Orang gila aje dengar cakap kau!!"
Setelah meredahi antara manusia-manusia itu, Minhee dan Jaehi memecut ke kelas yang seterusnya.
Peluh didahi dikesat. Nafas tidak teratur kerana kepenatan. Jung dan Yijin memandang kedua manusia dihadapan mereka dengan pelik.
"Aku tak sangka kau buat kerja gila ni," gumam Minhee lalu duduk disebelah Jung.
Jung mengangkat kening kirinya.
"Kerja ape?"
Yijin yang sedang bermain dengan telefon pintarnya hanya mendengar perbualan mereka.
"Jaehi ni pergi malukan Mina depan Hyunwoo."
"Bwoyah?! kau tahu tak tu kerash dia?!"
Jaehi hanya membuat muka selamba. "Mestilah aku tahu." Mata Jung yang sedia bulat itu lagi dibesarkan.
"Kau memang nak dia kejar kau sepanjang hari?"
"Eh okay ape, dapat lah exercise sikit," jawab Jaehi.
Jung membuat muka sebal. Loya buruk pula dia.
Minhee mengeleng kepala melihat Jung dan Jaehi. Dia menarik salah satu earphone Yijin.
"Memandangkan esok cuti... kita pergi Sungai Han, nak?" ucap Minhee. Matanya tidak lekang memandang tiga orang rakannya itu.
"Aku ok aje."
"On," lalu meletakkan earphone nya semula.
"Oh, tidak! aku baru berazam tak nak keluar rumah sebulan."
Jaehi menjeling Jung. "Abaikan lah azam kau. Keluar dengan kita orang. Pemalas."
Jung dengan dramatiknya menjawab.
"Ouch."
Sungguh dia berasa sakit. Manakan tidak, rakannya yang berkata begitu.
Perbualan mereka terhenti apabila guru mata pelajaran Matematik, masuk. Jung hampir- hampir pengsan apabila mengingati kerja sekolahnya masih belum disiapkan. Pasti dia akan dihumban masuk ke kelas tahanan selepas sekolah. Oh, sungguh kejam.
Minhee hanya mampu bersimpati. Itu pun masih tergelak bersama Yijin. Gelak yang membuatkan Jung terharu. Rakannya ini sungguh baik.
"Baiklah kelas, letak kerja rumah yang saya bagi semalam di atas meja."
Minhee memandang pelik ke arah Yijin yang sedang mengikut arahan Puan Kim.
"Kau dah siap ke? fuh, sungguh aku tak percaya," kata Minhee dalam keadan berbisik.
"Kau hingat muka macam aku ni nak ke buat kerja sekolah? aku tiru Jae tadi."
Minhee memberi pandangan are-you-kidding-me. Yijin mengangguk sambil matanya sengaja dipejamkan. Tangan kirinya pula diletakkan didada. Poyo.
Tiba di tempat Jung, Puan Kim memandangnya dengan tajam.
"Kang Jungyoon, detention after school."
Minhee pasti, rakannya itu mahu menghantukkan kepala di meja tapi ditahan kerana dirinya menjadi perhatian satu kelas.
Knock knock.
Do you wanna build a snowman?
Nah, im kidding.
Bunyi ketukan dipintu membuatkan Puan Kim menghentikan sesinya seketika. Seorang masuk dengan gaya diva. Oh, mungkin anda sudah tahu siapakah dia.
Puan Kim memandang Seungkwan dengan tajam. "Yes? what do you want, chubby boy."
Seungkwan membuat muka geram. Tapi ia secepatnya ditukarkan dengan senyuman yang manis.
"Teacher Ahn wanted to talk to Minhee," with jeju accent.
"You heard him."
Minhee keluar ke kelas dengan penuh tanda tanya.
"Uh, Seungkwan?"
Seungkwan menoleh ke arah Mimhee sambil keningnya terangkat.
"Kenape Puan Ahn nak jumpa aku?" tanya Minhee.
"Dunno. Katanya ada kerja yang perlu kau buat."
"Bwoya? cukuplah kerja rumah yang berlambak tu. Nak tambah lagi pulak. Dah lah kerja history tak siap lagi. Nanti sains mesti ade homework. Buku teks, buku tulis, buku latihan dan macam-macam lagilah! Oh my god-"
"Oh shut up."
"K."
Senyap. Hanya bunyi kasut sahaja yang kedengaran. Tidak sampai 60 saat, Seungkwan sudah meroyan.
"What is this? what is this? aku tak boleh hidup tanpa bercakap!!"
Minhee menguling biji mata. Over betul. Hampir-hampir dia terlupa bahawa rakannya ini adalah diva. Diva Boo Seungkwan.
Tbc
sorry sebab memengyu tak muncul dalam chap kali ni ㅠ
ape ape pun, siapa seungkwan trash?! bagi nama korea yee~
k ily
-marry me
YOU ARE READING
Crush & Blush » Mingyu
FanficCrush and blush. Dia mempunyai ramai crush dan pipinya tak pernah berhenti memerah setiap kali bertemu dengan mereka. boyfriend! au © hoshot