**Sky**
Het is vrijdag avond en de laatste paar dagen, heeft Kay mij met rust gelaten. Fijn, maar soms mis ik hem wel. Zijn aanrakingen, zijn stem. Ik slaak een zucht en borstel mijn bruin. Ik zet het vast op mijn hoofd en kijk in de spiegel. Ooit vertel ik her wel over mijn ziekte, maar dat wil ik op het goede moment doen. Nu niet. De meiden zijn druk bezig met Marlon haar haren en make-up, want ze moet er wel goed uit zien voor Kay. Een klein beetje jaloezie zit er in me, maar ik gun Marlon ook het beste. Ze verdient het, ook al ken ik haar niet heel lang. Ik open mijn kledingkast en zoek een jurkje uit. Ik pak een baby roze jurkje. Het is heel erg licht roze en het is van kant. De boven kant is wat donkerder roze. Ik glimlach en trek het jurkje aan. Ik kijk in de spiegel en schud mijn hoofd. Dit jurkje is te kort. Ik open weer de kledingkast en zoek een andere jurkje. Ik zie dan een zwart jurkje met gouden details. Ik glimlach en kleed me meteen om. Ik kijk in de spiegel en glimlach. Dese wordt het. Ik kijk welke schoen ik aan doe en het zijn mijn gouden open hakken, die ik amper draag, maar wel echt mooi vind. Ik trek ze aan en kijk tevreden in de spiegel. Ik verlaat de kamer en loop richting de badkamer, waar Marlon staat. Ze is werkelijk waar prachtig, maar alleen heeft ze teveel foundation op. Dat vind ik minder mooi."Jij bent mooi Sky!" Zeggen de meiden in koor. Ik glimlach.
"Dankjewel, jullie ook." Ze glimlachen we geven elkaar een knuffel.
"Het wordt een top avond! Ik weet het zeker!"
-
Bij de club aangekomen, ruik ik meteen de vieze drank en zweet lucht. Ik trek een vies gezicht en loop met de meiden naar de bar. We gaan zitten en langzaam scan ik met mijn ogen de mensen. Meteen zie ik Kay staan. Hij is blij. Niet door mij, maar door iets anders. Hij is gelukkig en dat gun ik hem. Echt waar."Daar staat hij." Zegt Marlon gespannen.
"Loop op hem af en praat met hem." Ze knikt en beent meteen naar hem toe. Ze maakt een praatje met hem, maar ik zie dat Kay er ongemakkelijk bij staat. Hij scant zijn ogen door de club, maar praat dan weer met Marlon. Hij glimlacht en ik zie hun hoofden dichtbij elkaar komen.
"Als je het niet wilt, wel zeggen hè?" Ik kijk naast me en zie Cindy mij bezorgd aan kijken.
"Ik wil het beste voor Marlon."
"Ik snap het Sky, maar jij en Kay zijn ook schattig samen. Praat met hem."
"Hoef niet meer." Zegt Kyra en we kijken naar Marlon, die haar lippen op doe van Kay drukt. Kay schrikt, maar gaat er in mee.
"Gaat het?" Vraagt Parel en ik knik.
"Ik laat hun maar." Ze knikken.
"Misschien zie jij wel een jongen die jou leuk vinden."
"Misschien ik." Ik draai me om en zie Jason achter me staan.
"Ga klooien met andere meiden. Niet met mij."
"Ik ga niet klooien met jou beautiful girl."
"Praat helemaal Nederlands, sukkel." Hij lacht en komt naast me staan.
"Waarom mag je me niet schatje?" Grijnst Jason. "We kunnen ook z'n mooi koppeltje zijn.
"Jou langste relatie is een dag, idioot."
"Ja, dat klopt." Ik sla zijn arm weg en kijk hem aan.
"Ga!" Hij knikt en loopt weg. Geen minuut later, is hij aan het dansen met een ander meisje. Het is er heel sensueel uit. Ik ben blij dat ik hem geweigerd heb. Ik draai me om en zie dat de meiden weg zijn. Leuk. In me eentje.
"Hey." Ik draai me om en zie een jongen naast me zitten. Hij glimlacht zijn parelwitte tanden bloot. Hij is echt niet lelijk. Geloof me.
"Hey."
"Ik ben Jay en jij?"
"Sky."
"Mooie naam."
"Dankje."
"Ben je hier alleen?" Ik schud mijn hoofd.
"Ik ben met mijn vriendinnen, maar die zijn allemaal verdwenen." Jay lacht.
"Precies hetzelfde, als bij mijn vrienden." Ik lach en Jay ook.
"Zullen we dansen?" Ik knik.
"Leuk." Jay pakt mijn hand vast en sleurt me de dansvloer op. Ik dans met de ritme van de muziek mee en Jay doet het zelfde. Ik voel blikken op mijn rug branden, maar negeer ze. Jay legt zijn armen om me heen en automatisch leg ik mijn hoofd tegen zijn borstkas aan. Hij wrijft met zijn hand over mij rug heen en ik slaak een geeuw.
"Ben je moe?" Hij laat me los en kijkt me aan.
"Een beetje."
"Als je echt moe bent, moet je het zeggen hè." Ik knik.
"Ik ga even naar mijn vrienden. Ik kom zo weer naar je toe." Ik knik en ik zie de meiden bij de bar. Ik zwaai naar hun en hun zwaaien vrolijk terug ik loop naar hun toe en ga zitten.
"Zag er romantisch uit." Zegt Parel en ik knik.
"Weet ik." Ze lachen en dan komt Marlon naar ons toegelopen. Vrolijk.
"En?" Vraag ik.
"We hebben verkering!" Een steek van jaloezie gaat me ter binnen. Ik ben blij voor haar, maar als nog heb ik een beetje gevoelens voor Kay. Nog steeds...
JE LEEST
I can not leave you alone
Romance"Ik heb spijt." Ik kijk hem vragend aan en zie tranen in zijn ogen. "War voor spijt? Je hebt me nooit gemogen, je hebt me altijd beledigd en nu kom je op je het laatste moment met 'spijt'?" Ik zie hem langzaam zijn tranen wegvegen en mij bezo...