Ebenově černý mustang beze stopy jakékoli jiné barvy stál před námi.
,,C-Cartere," zašeptám.
,,Co je?"
Odkulím se stranou a zvednu se tak, abych seděla na kolenou. Carter mě napodobí a následuje můj pohled.
,,Oh," je vše co řekne. Podívám se na koně a všimnu si, že to - ona - má šrám přes tvář, jakoby se poškrábala trnitým keřem.
,,Nemáš náhodou v autě ohlávku a vodítko navíc?" zeptám se ho i když vím, že vždy má náhradní.
Přikývne a pomalu se zvedne na nohy, aby pro ně došel.
,,Ahoj holka," promlouvám na ní tiše a vstávám na nohy, ,,Co se ti stalo?"
Zastříhá ušima jako potvrzení, že rozumí, ale pak se vrátí ke žvýkání vysoké trávy.
,,Nenecháš se snadno vystrašit, co?" přemáhám smích a udělám malinký krůček vpřed.
,,Tady jsou," řekne Carter, blížíce se za mnou. ,,Potřebuješ pomoc?"
,,Ještě nevím. Nevypadá vystrašeně, ale následuj mě jen pro jistotu."
Pomalu se k ní přibližuji, přičemž každých několik sekund se zastavím, abych jí něco zašeptala.
Konečně se k ní dostanu a jedním plynulým pohybem jí natáhnu ohlávku přes hlavu. Poleká se a začne táhnout hlavu pryč násilím a snaží se vymanit. Držím pevně, Carterovi ruce se okamžitě chytí lana, aby mi pomohl jí zvládnout.
Po dlouhém odporování se klisna konečně vzdala, sklonila hlavu dolů, aby se zase věnovala žvýkání trávy.
,,Jeden z nás tu sní bude muset zůstat, zatímco ten druhý musí dojet pro přepravník a vzhledem k tom, že neumím řídit ..." řeknu a nechám větu doznít do ztracena.
,,Jo, zajedu zpátky. Zapomněl jsem si mobil doma, jinak bych jen zavolal tátovi. Jsi si jistá, že budeš v okay?"
,,Budu v pohodě," ujistím ho. ,,Zvládnu tu klisnu. Je možná tvrdohlavá a umíněná. Ale to já jsem taky."
Klisna zafrká a dupne kopytem. Smích mi unikne ze rtů.
,,Dobře, ale buď opatrná. Prostě tu počkej, než se vrátím." řekne přísně Carter.
,,Ano pane," zasalutuji svou volnou rukou.
Rozesměje se a pak se vydá k autu. Uslyším jak nastartuje a asi po minutě je pryč.
,,Teď jsme tu jen my dvě, holka," říkám jí tiše a natáhnu ruku, abych jí podrbala na hřívě. Lehce zařehtá a pak se vrátí k její předchozí činnosti.
Její vzhled jasně ukazuje, že je mustang, divoká jako vítr, čechrající její hřívu. Ale vypadá, že je trénovaná nebo alespoň je zvyklá na lidskou společnost. Nevypadá, že by se mě bála, ale je dost opatrná.
,,Zlatá holka," promlouvám k ní klidně, ,,Jak jsi se dostala k takovému ošklivému šrámu?"
Rána na její tváři je zubatá, nevypadá, že by byla způsobená zbraní, jako je nůž. Vypadá jako by běžela skrz trnitý keř a nebo se poškrábla o ostnatý drát.
Chvíli s ní sedím v tichosti, dokud konečně neuslyším nezaměnitelný zvuk Carterova hlasitého auta. Dveře se zabouchnou, tak vyrazím s klisnou k přepravníku, vím, že Carter ho pravděpodobně připravuje.
,,Nastupovala jsi někdy do přepravníku, holka? Pravděpodobně ne," povzdychnu. Přivedu jí ke vchodu, který pro mě právě Carter otevřel.
,,Zkus jí zavést dovnitř." instruktuje mě a já to udělám. Vzepne se, nechce jít dál a snaží se utrhnout z vodítka. Držím vodítko pevně, odhodlaná nenechat jí jít.
,,Nemáš deku nebo svetr?" zeptám se.
,,Co? Proč?"
,,Jen mi odpověz," odpovím rozmrzele.
,,Myslím že mám na zadním sedadle mikinu. Chviličku." zamumlal a pospíšil si pro ní. Když se vrátil, hodil mi tenkou, šedou mikinu.
Jemně jí ovinu okolo klisniny hlavy tak, aby nemohla vidět.
,,Pamatuji si, že tohle táta kdysi dávno dělal, aby dostal divoké koně do přepravníku." vysvětluji, když klisna ochotně nastoupí dovnitř. ,,Nemůže vidět kam jde, proto se nebojí. Až jí sundám mikinu, musíš být připravený zavřít přepravník, pro případ, že by začala vyvádět."
Odepnu jí vodítko a jemně jí sundám mikinu z hlavy. Poté vyběhnu z přepravníku. Carter ho rychle zavře a zamkne.
Klisna několikrát kopne do stěn než utichne. Možná ví, že jsme vyhráli. Anebo šetří energií.
Vylezeme s Carterem do auta a zapneme si pásy. Carter otočí klíčkem v zapalování.
,,Pojďme vzít tuhle klisnu domů."
Další kapitolka, pro tyhle prázdniny v rekordním čase :'D - né že bych čekala, že se to bude nějak opakovat, takže i jí užijte ;) :*.
ČTEŠ
Breaking free
AdventureTřetí kniha v sérii Runaway horse. Taylor překonala už tolik překážek, až se zdá, že nic jiného na světě se jí nemůže zaskočit. Ale když jsou odhaleny tajemství o jejich rodičích, co s nimi udělá? A jak se jí povede překonat nástrahy, které na ní p...