Epilog
o 7 měsíců později - den promoce
Prudce se nadechnu, snažíc se uklidnit své rozechvělé srdce. Dlaně se mi potí jak se probírám kartičkami, na kterých mám napsán svůj proslov.
Sedím na zemi školní knihovny, můj maturitní talár vlaje okolo mě.
Je to tu opuštěné poslední tři dny, od té doby co škola skončila. Ticho mi pomáhá přemýšlet.Poslední měsíce byli - přinejmenším šílené.
Jakmile byl Carter propuštěn z nemocnice, reportéři byli všude. Telefon nepřestal zvonit. Nemohli jsme jít na veřejnost bez tmavých stínů a čepice. Volali mi z časopisů - VELKÝCH časopisů, které se mnou chtěli rozhovor.
Moje rodina, Carter, Ezhno a já jsme byli na obálkách časopisu Lidé (People). Byla jsem v časopise Seventeen, Time magazin a Horse Illustrated, pokud bych měla pár vyjmenovat.
CEO talk show nám navrhl, že by nám oběma - mě a Carterovi zaplatil školné na univerzitě, pokud bychom přišli. A tak jsme souhlasili.
Ve zkratce - jsme skoro celebrity. A máme víc peněz než potřebujeme.
,,Taylor- začínáme do deseti minut!"
Otočím se a uvidím Amelii kývajíc hlavou směrem dovnitř místnosti.
Věnuji jí slabý úsměv a natáhnu k ní ruce. Pochopí, chytne mě za ruce a vytáhne mě na nohy.
,,Děkuju," zamumlám a usměji se na ní.
Amelie a já jsme na sebe kompletně změnili názor. Jakmile se dozvěděla co se stalo, byla tak překonána vinou, že na mě byla tak protivná. Přispěchala do nemocnice a prosila mě o odpuštění. Od té doby jsme si velmi, velmi blízké. Je skoro jako moje sestra.
Když už mluvím o sestrách, zjistila jsem, že Ariel je vlastně docela v pohodě. Začala jsem jí učit jezdit a učí se dost rychle - ačkoli má ještě hodně co zlepšovat. Ale to snad my všichni ne?
Moji rodiče- no stále je poznávám a naopak. Nejdřív jsem byla tak naštvaná, že jsem s nimi odmítala mluvit. Ale Carter mě přemluvil a dělal prostředníka, kterým je a od té doby se snažíme napravit tu spoustu konfliktů, které mezi sebou máme.
,,Tay, vypadá to, že omdlíš," zasměje se Amelie a položí mi ruku na rameno.
,,Možná-" odpovím s pocitem nevolnosti a zhluboka se nadechnu.
,,Nedělej si s tím starosti Tay- půjde ti to dobře. Byla jsi v televizi v živém přenosu. Proslov na tvé promoci by pro tebe neměl nic být." povzbuzuje mě.
,,Ale tam jsou kamery," vzdychnu.
,,Taylor- vždycky tam jsou kamery, když jsi toho součástí. Jsi jako miláček Ameriky."
,,Prosím, neříkej mi tak," zasměji se a na chvilku zapomenu na svoje nervy.
Lehce mě praští do ramene. Její talár se tím pohybem zavlní. Jakmile se přiblížíme k aule, můj žaludek začne dělat kotouly.
,,Možná se můžu jít zakopat," usuzuji
,,Žádné zakopávání svého velkého okamžiku! Ne. Pojď, sedneme si tu."
Jelikož jsou naše příjmení tak blízko - Evans a Euros - sedíme spolu v aule. Přišli jsme akorát na ředitelův úvodní proslov.
Jsme královny od dramatického pozdního příchodu.
Ředitel mluví a mluví o tom, jak jsme se 'nalodili na nejúžasnější cestu' blablabla..
Potom pronesl slova, kterých jsem se děsila.
,,Teď, ještě než začneme s ceremoniálem, naše Taylor Evans nám řekne několik slov," oznámí.
Amelie mi stiskne ruku, aby mi dodala odvahy, načež vstanu a dojdu na pódium.
Rozhlédnu se kolem. Uvidím své rodiče a Carterovi spolu s Ariel, která se na mě směje. Joy, Andrea, Ethan, Sky a Erica, všichni mají šťastné výrazy na tváři. Dokonce i teta Corrine a Serenity přijeli.
Zdálo se, že nervozita mě přemáhala, dokud se můj pohled nezastavil na Carterovi. Věnoval mi konejšivý pohled, který uklidnil moje strachy. Nepřerušujíc oční kontakt s ním, začnu mluvit
,,Uplynulý rok byl rozhodně nejšílenějším rokem v mém životě. A to mám celkem bláznivý život."
Pár lidí se zasměje a já pokračuji, ,,Ještě před rokem, by mě nikdo z vás neznal a já bych neznala vás. Byli jsme jen cizinci spoluexistující v našem světě. Ale osud nás svedl sem do tohoto maturitního ročníku."
,,Všichni jsme letos měli problémy. Všichni jsme si prošli peklem a vrátili se zpátky- já vím, že jsem si jím prošla. Ale prošli jsme si tím společně. Vy všichni - tolik jste mi pomohli si tím projít a já cítím, že nikdy nebudu schopna vám to oplatit."
Slzy se mi nahrnuly do očí, ale já jsem je potlačila a pokračovala.
,,Nemůžu uvěřit, že je to tu- po dnešku budeme dospělí. Po dnešku budeme každý kráčet po své vlastní cestě. Vybereme si vlastní cestu a budeme jí následovat, doufajíc a přejíc si, že je to ta správná. Ale dnešek, dnešek je náš den. Dneska jsme jeden, dnes jsme spojeni."
,,Už nezbývá mnoho co dodat - kromě toho, že vás mám ráda a všem vám přeji život plný štěstí."
Aplaus zaplnil místnost, zatímco jsem se vracela zpět na své místo a ředitel se vrátil zpátky na pódium, aby začal ceremonii.
Jeden za druhým, jsme všichni šli za ním, abychom si převzali naše certifikáty. Když přijde řada na mě, zakopnu o svůj talár, elegantně jako vždy jak je mi vlastní. Jsem si jistá, že to kamery milovaly.
Potom co jsou všichni hotovy, jsme všichni vyhodili své čepice do vzduchu a rozběhli se ke svým rodinám.
Běžím ke svým přátelům, ke své rodině a dokonce i ke své sestře. A vběhnu přímo do Carterova náručí.
Obtočím ruce okolo jeho krku a on mě zvedne nad zem a zatočí se se mnou, takže moje nohy za mnou vlají.
Jakmile se přestaneme točit, spojím své rty s jeho. Jen tam stojíme a líbáme se ani nevím, jak dlouho. Konečně se od sebe odtrhneme a já si položím své čelo na jeho.
,,Tak moc tě miluju Cartere." zašeptám.
,,Taky tě miluju," kření se na mě divoce.
Položila jsem si hlavu na jeho rameno a stoupla si na jeho špičky. A navzdory tomu, že všude okolo nás byli lidé a nehrála nám žádná hudba, jsme začali tančit.A/N
A je konec, přišlo to po dlouhé době, vím, omlouvám se, ale tímto příběh koní, doufám, že se vám líbil. Autorka ještě vydala tzv. spinoff, příběh o Ariel, který je posunutý o 5 let, ale do něj se v dohledné době neplánuji pouštět, kdybyste si ho ale chtěli přečíst v angličtině, určitě neváhejte!
Je skvělé, že jste to dočetli až sem! Chci vám tu při této příležitosti představit nový projekt, na kterém pracuji a jím je jezdecký second-hand SECOND HOOF. Pokud se chcete něčeho zbavit, nebo hledáte nějkaé konkrétní kousky je to místo právě pro vás!
Najdete ho zde na instagramu: https://www.instagram.com/second_hoof/
ČTEŠ
Breaking free
AdventureTřetí kniha v sérii Runaway horse. Taylor překonala už tolik překážek, až se zdá, že nic jiného na světě se jí nemůže zaskočit. Ale když jsou odhaleny tajemství o jejich rodičích, co s nimi udělá? A jak se jí povede překonat nástrahy, které na ní p...