"Aku terima nikahnya Nur Syamila Aishah Binti Azman dengan mas khawinnya tiga ratus ringgit tunai.."
Kini Syamila telah menjadi isteri yang sah kepada lelaki yang dia tidak kenali..Atas desakan keluarga Syamila terpaksa menerima lamaran dari keluarga yang hanya dikenali sebagai teman papanya..
"Tahniah sayang,mulai sekarang ni kamu sudah menjadi isteri orang..Mama harap kamu boleh memjaga nama baik keluarga suami kamu..ingat pesan mama ni Ila.." Nasihat Puan Rauzah,mama kepada syamila..
Syamila hanya mampu mengukirkan senyuman paksa dihadapan keluarganya dan tetamu yang hadir..
"In shaa Allah mama,Ila akan ingat nasihat mama ni..dont worry ma.." Ucap Syamila lalu berlalu pergi ke bawah khemah..
~~~~~~~~~
"Seksa betul hidup aku ni..kenapa aku boleh terima lamaran mamat tu..heish susah lah macam ni.." Bebel Syamila sendirian sambil matanya melilau memandang tetamu yang hadir..Takut-takut ada kenalannya yang datang..
"Hello beautiful.." Tegur satu suara..
Syamila terus memandang ke arah suara yang menegurnya..tercegang Syamila bila melihat gerangan yang menegurnya tadi..
"Hey guys!datang pun korang,ingatkan tak dapat datang.."
"hehe..wajib hadir bos.." Syamila tersenyum setelah mendengar jawapan daripada salah seorang anak buahnya itu..
"bos nampak cantik dengan pemakaian macam ini..terserlah keayuan bos..haha.. " Kata seorang ini..
"kamu ni izz,kalau sehari tak ngata aku,perli aku memang tak sah kan??" Syamila menjawab dengan sinis..yang lain hanya tergelak bila mendengar perbualan antara bos mereka dan kawan mereka..
"sorry boss!just kidding.." Jawab izz..
"err..bos!hubby bos datang sinilah..!" Ilham bersuara..yang lain turut memandang satu arah ini diikuti Syamila..
"Maaf ganggu perbualan korang tapi Ila..mama,papa Ila panggil Ila..katanya nak berselfie..mummy dan daddy dah tunggu Ila dekat dalam.." tegur ikram,suami Syamila..Syamila hanya mengangguk tanpa bersuara..selepas berkenalan dengan rakan-rakan Syamila..Ikram berlalu diikuti Syamila..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...