BAB 41

11.7K 312 8
                                    

Syamila memandang Ikram dengan pelik..manakala Ilham sudah tergelak melihat reaksi Ikram..

"Bang Asy..kenapa dengan suami Ila ni??tercegang habis.." tanya Syamila..

"Haha..cuba adik tengok sebab apa.."Syamila terus memandang kearah satu helaian kertas yang dipegang oleh Ikram..

"Laaaa..pasal ni ke sampai abang tercegang habis..eh!abang! orang cakap dengan dia ni.." ujar Syamila lalu menepuk paha suaminya..sehingga menyebabkan Ikram melatah..

"Opocot kertas kau melayang!.." Ilham sudah tergelak sehingga mengalirkan air mata..Sir Ahmad terkejut mendengar latah Ikram..Dian Amir serta Zack sudah menahan tawa..

"Sayang!kenapa main tepuk-tepuk ni..nasib baik abang tak mati terkejut.." muncung Ikram.

"Ha!kalau abang mati..sayang kahwin lah lain..Ila janda meletop!wow!bravooo!.." Sakat Syamila sambil menepuk tangannya..Ikram sudah terkedu dengan mata bulat..

"What!!sayang nak kahwin lain??huhu..sampai hati sayang mainkan hati abang..sanggup sayang nak cari lain..sedihnya hati abang..huhu.."Lirih suara Ikram.Syamila sudah tersengih..

"Ila..sudah-sudahlah tu nak sakat Ikram..kesian dekat Ikram tu.." Tegur Sir Ahmad..Ikram sudah memasam muka..

"Abang.sorry la..sayang gurau je tau!sumpah sayang tak ada niat nak kahwin lain..cukup lah ada abang sorang didalam hati ini..tak perlu orang lain.."Pujuk Syamila sambil memeluk lengan sasa Suaminya..

"pergh!beb!bila kau jadi minah jiwang ni.." celah Zack dengan tawanya..

"Diam lah kau!dengki je..!" Syamila memarahi Zack kembali.

"maaf ya dear..Ila gurau je.."Syamila masih memujuk Ikram..lantas satu kucupan singgah dipipi Ikram..dengan serta merta muka Ikram yang masam mula tersenyum manis..

"Janji sayang??sayang tak kan cari lain.." Ikram meminta Janji..lantas Syamila tersenyum dan mengangguk kepalanya..

"Sayang janji! saya Nur Syamila Aishah berjanji akan terus setia bersama Ikram Aliff.." syamila mengangkat tangan kanannya menanda dia berjanji..

"Thanks my love.." Ikram memeluk tubuh Syamila..

"Ehem!beb!aku jeles ni..agak-agak lah nak romantiknya.."Zack mencebik mukanya..

"Haha..Are you jealous with my lil sis, friend??" Sakat Dian Amir..yang lain sudah memandangnya..termasuk Ikram dan Syamila..

"Ma-mana ada!kau ingat aku ada perasaan dekat minah gengster tu??memang tak lah!.." Zack menafikan kenyataan itu..

"Baguslah..aku takut kau ada hati dekat aku..kiranya kau tak ada hati dekat aku lah kan??so bagus la.." Balas Syamila..Zack sudah menahan malu..mukanya merah lantas dia bangun menuju keruang rehat yang berada diluar bilik itu..

"Adik!kenapa kata macam tu..tak baik tahu tak.." Tegur Ilham lalu menggelengkan kepalanya..Syamila mengeluh lemah..

"Hurm..Sorry bang..Ila bukam sengaja..Ila cuma jujur je..Ila tak nak dia simpan perasaan dekat Ila.." luah Syamila..

"Hurm..yala..tapi jangan la bagi ayat deep sangat..berderai hati dia tahu tak..Ila ni..nak jujur pun agak-agak lah.." bebel Ilham..Sir Ahmad hanya berdiam diri..Dian Amir turut diam..mereka tahu Bila melibatkan hati dan perasaan..Syamila akan menjadi jujur..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now