BAB 32

12.8K 375 8
                                    

"Ila bangun..kita dah sampai ni.."Ikram menggejutkan Syamila sambil mengusap pipi mulus milik isterinya..

Syamila terasa sesuatu yang kasar sebelum bertukar lembut menyentuh pipinya..dengan keadaan mamaidia bangun dari tidurnya..sambil menggosok matanya..

"Bangun pun sweet heart abang ni.."Bisik Ikram..

Syamila yang baru tersedar bertapa dekatnya jarak mereka sehingga boleh merasai nafas hangat Ikram dipipinya segera menolak badan Ikram jauh darinya..

"Dah sampai ke??"Syamila melilau memandang keluar ferri..

'Nampak macam dah sampai..'Gumam Syamila sebelum membetulkan rambutnya yang serabai..

"Ye sayang..dah sampai...jom.."Ikram turut bangun..tangannya memcapai handbag Syamila lalu dibawanya..

"Eh!beg tangan je dicapai??tuan beg tangan tu tak nak capai ke??" Perli Syamila..

"Alolo..meh sini.."

"taknak..dah lambat.." Syamila menolak tubuh Ikram supaya ketepi sebelum dia berlari keluar..

'Macam kanak-kanak..' Kutuk Ikram lalu berjalan keluar..

Kelihatan Syamila sudah teruja melihat air laut yang jernih melalui atas..Aira sibuk berselfie bersama Aizad..keluarga yang lain sudah menggelengkan kepala..

"Izz! Rizz! Ilham! Mirul! sini kejap.."Panggilan Syamila membuat Ikram pantas menoleh kearah mereka yang sedang berkumpul disatu tempat..

"Kenapa tu??.."..Dato' Rizal yang turut terdengar jeritan Syamila turut memandang kearahnya..

"Adalah tu nak dibincangkan nya.." Terang Sir Ahmad dengan maksud yang tersirat..

"Bincang??kenapa tak panggil Ikram sekali uncle??" Tanya Ikram dalam nada tidak puashati..

"Bincang pasal kita nantilah..Ila kata nak buat something sepnjang kita dekat sini.." Jelas Sir Ahmad dalam senyuman..

Ikram hanya mengeluh lemah..matanya terpandang kearah Izz serta Rizz..

'Kenapa aku rasa Izz dengan Rizz macam ada masa benda tu berlaku ya??dari gaya semua sama..cuma pemakaian saja.." Kata Ikram sendirian..tapi Sir Ahamd dapat menangkap kata-katany kerna kedudukan mereka sangat dekat..

'Budak ni tahu ke??' satu persoalan muncul difikiran Sir Ahmad..

Kelihatan Syamila baru lepas berbincang bersama yang lain..berjalan menuju kearah mereka..

"jom..semua tengah tunggu..ada dua MPV dekat luar balai ketibaan nanti..mama,papa naik sama Aira,Aizad..mummy dengan daddy pum naik MPV tu sama.." Terang Syamila..

"Rizz,Izz,Mirul,Ilham dengan daddy naik dengan Ila.."Sambung Syamila..

"Habis abang??" Celah Ikram..

"Abang dengan Ila sekali la..tak kan nak bagi hubby sendiri jalan kaki..perjalanan kita jauh lagi ni.." jawab Syamila dalam perli..

'Dia ni perli aku je tahu..geram aku..tengok lah nanti kena dengan aku..' Ikram menggigit bibirnya..

Setelah tiba dipintu menunggu..masing-masing mencari kelibat MPV yang disebut Syamila..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now