BAB 25

13.1K 385 3
                                    

"Abang!" Panggil Syamila..pintu pejabat milik Ilham dibuka dengan perasaan marah..

Ilham serta Sir Ahmad yang sedang berbincang terkejut dengan tindakan dan jeritan Syamila..lantas mengusap dadanya lembut..

"Ya Allah! apa Aish ni..main jerit-jerit..nasib baik daddy tak ada sakit jantung,kalau ada macam mana??heish!.."Marah Ilham dengan tindakan Syamila..Syamila hanya merengus lalu duduk disofa yang tersedia..

"Hurm..maafkan Aish daddy..",Mohon Syamila..

"Habis abang??tak nak minta maaf ke??"

"Tak nak!buat apa minta maaf dekat abang..kalau abang buat hal dengan Aish.." Ilham hanya mencebik..

Syamila bangun dari duduknya sebelum duduk disebelah Ilham..

"Ni dah kenapa tiba-tiba menyelit.."Sindir Ilham..bahu Syamila ditolak tepi..

"heish..biar lah..daddy bincang pasal apa ni??"..tanya Syamila sambil matanya fokus memandang satu rajah yang berada diatas meja..

Sir Ahmad hanya melepaskan keluhan berat..belum sempat Ilham bersuara..Syamila sudah bersuara..

"Guys!ni bukan ke plan err..apa ehh..plan..ermm.."Syamila menggigit hujung bibirnya sambil berfikir..

"Aish.." panggil Ilham..syamila mengangkat kepalanya memandang Ilham..

"Kenapa??"

"Bahaya ni..plan ni..hurm..diaorang sasarkan keluarga Ila..tu bermaksud diaorang sasarkan keluarga adik.."

"A-apa!!apa motif diaorang??!!"

"Dendam.."Sepatah ayat keluar dari bibir Sir Ahmad..

"Apa maksud daddy dengan DENDAM??" Muka syamila sudah mula merah..

"Kitaorang tak tahu lagi sebab apa..ni Rizz baru bagi maklumat dekat daddy pagi tadi..dan..." Kata-kata Sir Ahmad terhenti sebelum menarik nafas dan dilepaskan dengan lemah..

"Dan apa daddy??abang?? cuba bagitahu.." Gesa Syamila..

"Rizz bagitahu..sejak dua menjak ni kerap ada orang memerhati keluarga adik..kekadang naik motor..kekadang naik kereta hitam..angka dalam Dua orang.."

"Macam mana bol-.." Kata-kata Syamila terhenti disebabkan panggilan masuk ditelefonnya lalu dia menekan hijau..

"Sayang!awak buat apa dekat situ..lambat lagi ke??lambat dah ni..tadi mama call abang tadi..mama kata macam ada yang tak kena dekat depan rumah tu..macam ada sesuatu yang pelik..kalau sayang lambat abang balik rumah mama papa dulu..nanti sayang pergi sana ya..abang gerak dulu tau..jaga diri..i love you dear..assalammualaikum.." Ikram mematikan perbualannya..Syamila yang belum sempat berkata apa-apa sudah cemas..

"Kenapa ni Aish..sapa call??"

"Ikram bang..keluarga Aish bang..diaorang dalam bahaya.."

"Apa maksud Aish??"

"Diaorang dah mula bertindak bang..Aish kena gerak sekarang..Abang tolong call Micheal dengan Alex minta diaorang cari maklumat tentang kumpulan ni..sekarang bang..daddy..Aish pergi dulu..make sure daddy jaga diri..musuh kita ni banyak plan..hati-hati daddy.." Syamila bergegas keluar dari pejabat Ilham..dengan pantas dia berlari..kotak yang ditinggalkan diatas meja ruang tamu diangkat..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now