Ikram menilik wajah Syamila.. Baju blaus merah hati, seluar slack hitam..rambut coklat perang..mata bundar tapi warna Biru kehijauan..hidung mancung..pakai kot hitam..Elegen!
Macam pernah nampak minah ni..tapi dekat mana ya??hurm..' Gumam Ikram didalam hati..tanpa dia sedar dia berjalan dekat kearah Syamila yang sedang berdiri tegak memandangnya..
Ting! Ikram sudah mengingati wajah wanita yang berada dihadapannya..
"Awak ni girl yang dekat Butik Kasih dulu kan??" Tanya Ikram sambil menunjukan kearah Syamila yang masih terkelu..
"Err..maaf??Bu-butik kasih??" Balas Syamila dalam nada gementar..
"Yes!awak lah orang nya..yang saya terlanggar hari tu..saya tak sempat nak minta maaf sebab terlanggar awak..yala asyik kena bahan je sampaikan saya terlupa tentang tu..maaf ya.." Ucap Ikram dalam senyuman..
Syamila terkedu apabila terpandang senyuman manis Ikram..
"Tuan kenal Miss Aish ke??" Celah Eliza..
"Miss Aish??jadi ni Miss Aish?? oh selamat berkenalan.." Ikram menyua tangannya kepada Syamila..Syamila teragak-agak untuk menyambut..
"Miss??" Tegur Eliza..
"Oh maaf..selamat berkenalan Encik..err.." Akhirnya Syamila menyambut salam itu..
"Ikram Aliff..tapi panggil saja Ikram.." Terang Ikram..
'Sejuknya tangan CEO ni..dah kenapa sejuk semacam..nampak aku macam nampak hantu je.." Ikram melepaskan tangan milik Syamila..
'Dia..dia tak kenal aku??urgh! alhamdulillah..lega hati aku sebab dia tak kenal aku..' Ucap Syamila lega..
"Hello bro..!" Ilham yang baru tiba dari belakang Ikram terus menepuknya..
Disebabkan Jarak Ikram hampir dengan Syamila..Ikram tertolak Syamila sehingga jatuh diatasnya..Keadaan sunyi seketika..Ilham kelihatan tersengih manakala Eliza tercenggang melihat Miss Aish ditindih oleh Ikram..
"Miss Aish! " Jerit Eliza..
Ikram yang baru tersedar dari perbuatannya terus bangun dari badan Syamila..terasa jantungnya bergerak dengan laju..
Syamila bangun dengan bantuan Eliza..mukanya merah menahan marah terhadap tindakan Ilham..malu disebabkan kedudukannya dengan Ikram tadi..jantungnya bergerak laju seperti Ikram..
'Wait..wait..apahal jantung aku ni..jangan nak gatal jatuh hati dekat CEO ni dah la..nanti Ila aku nak campak mana..' Bebel Ikram dalam hati
"Err..maaf Miss Aish..Sa-saya tak sengaja.." Ikram segera meminta maaf.. sebelum memandang kearah Asyraf yang sedang tersengih..
"Kau ni Asy kenapa buat macam tu..nasib baik jantung aku tak terkeluar.." Marah Ikram..bahasanya diubah tak perlu formal disebabkan Asyraf meminta supaya Ikram menganggap nya seperti seorang kawan..Ikram pun melayankan sajalah anak Sir Ahmad Robert ni..
"Sorry lah dude..aku saja nak uji kau..tak sangka kau boleh jatuh atas adik aku ni..tapi 'sedap' tak??" Ilham menjongketkan keningnya beberapa kali..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...