Sedang Ikram berborak bersama Ilham pintu wad dibuka lagi sekali..seorang lelaki memakai jubah doktor yang berwarna putih masuk bersama seorang Nurse disisinya..tangan nya memang fail pesakit..
"Assalammualaikum.." Doktor itu memberi salam..Ikram memandang Doktor itu dengan reaksi terkejut manakala Ilham sudah menepuk dahi..
"Waalaikumsalam.." jawab mereka serentak..
"Sejak bila kau jadi doktor ni??.." tanya Ikram dengan muka kerutannya..
"Hahaha..secret!syyyhhh!.." Lelaki itu meletakkan jari telunjuknya dibibir..sebelum tersengih..Nurse yang berada disisinya turut melakukan hal yang sama..
"Haih..ni mesti sebab Ila kan??.."Tanya Ilham pula..
"yes! betul la tu.." Balas Lelaki itu dengan senyuman yang penuh dengan muslihat..
"So macam mana keadaan Ila hari ni??ada sebarang gerakan atau masih sama macam sebelum ni.."Tanya lelaki itu sambil mencatat sesuatu pada fail yang dipegangnya..
"Hurm..still sama..aku pun tak tahu nak buat macam mana..aku sedih tengok keadaan dia macam ni.." Ujar Ikram sambil mengusap tangan Syamila dengan lembut..
"Hurm.."Lelaki itu menganggukkan kepalanya..
"Kau ni Dian..menulis macam faham je kerjaya doktor ni.."
"Aku perisik Antarabangsa jadi benda ni mudah bagi aku..jangan risau lah.." kata Dian Amir bangga..Nurse yang berada disebelahnya sudah tergelak kecil..
"jadi Rin??bila awak datang sini??macam mana kerja dekat sana??.."Tanya Ilham pula..
"Semalam baru sampai..kerja dekat sana orang lain uruskan.." Terang Rin pula..
"hye guys! we are coming!.." Sapa Izz yang tiba-tiba masuk diikuti Rizz serta Mirul..
"Kau ni yang menjerit kenapa..Ila tengah macam ni kau boleh menjerit..tak ada betul.." marah Ilham..Mirul sudah berjalan menuju kearah Rin yang sedang memeriksa keadaan Syamila..
"Sorry.."Ucap Izz dengan rasa bersalah..
"Hurm..bagus la korang dah datang semua..aku nak bagitahu..tadi perempuan tu datang.." Ikram mula bersuara.semua yang berada disitu kecuali Ilham memandang dirinya dengan reaksi tanda tanya..
"Siapa??.." Tanya Mirul sebelum yang lain menanyakan soalan yang sama..
"Sara.." Ilham menyebut nama itu dengan geram..
"Oh what!!! perempuan El tu!!.." Jerit Izz..yang lain tercegang..
"Kau....lagi....sekali....kau....jerit....aku....humban....kau....dekat....bawah!." Ilham memberi amaran..Izz sudah menggelengkan kepalanya sambil menutup mulutnya guna tangan kanannya..
"Huh!..geram betul aku dengan kau ni Izz..jerit ke tahu.." Bebel Ikram..
"Okay..stop you guys..now explain too me what happend.." sampuk Dian Amir..yang lain menanti cerita dari Ilham..Ikram hanya berdiam diri sambil mengusap pipi Syamila untuk melepaskan rindu..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...