Masing-masing membuat hal sendiri manakala Ikram hanya berdiam diri memikirkan keadaan Isteri dan anaknya..sesekali dia meraup mukanya sebelum melepaskan keluhan..
"Ik..dah la jangan risau sangat..In shaa Allah semua akan baik..kan tadi Nor dah bagitahu yang Ila ada dengan Sir Ahmad..jangan la risau ya.." pujuk Datin Amylin..
"Siapa tak risau isteri tiba-tiba lari rumah mummy..salah Ik sebab marah dia tadi..Ik betul-betul menyesal.." kata Ikram dengan penuh kesal..
"Jangan macam ni..nanti Ik try call Ilham ya..mummy dengan yang lain nak balik dulu ni..ada kerja..Ik jangan stress sangat.."pinta Datin Amylin..
"Semua nak balik dah??"tanya Ikram sambil matanya memandang kearah ahli keluarganya yang lain..
"aah..sebab papa dengan mama ada hal nak buat..Aira pula ada date katanya.." Sakat Puan Rauzah..
"Ma-mana ada!mama ni.." nafi Aira..Ikram sudah tergelak kecil seraya menggelengkan kepalanya..
"yala tu kan.." sakat Ikram..muka Aira sudah merah menahan malu..yang lain sudah tergelak.. tiba-tiba fon Ikram berbunyi menandakan panggilan masuk..pantas Ikram menangkatnya..
"hello Ik..ko dekat mana tu??" Suara Ilham kedengaran..
"Am??"
"yala..aku lah ni ..aku tanya ni kau dekat mana.?"
"aku dekat rumah ni..kenapa.?"
"ah!baik kau datang rumah aku kejap.."
"Rumah kau??"
"Yala...cepat tau!.."
"okay..tapi kan..aku mana tahu rumah kau dekat mana.."
"Eh??kau tak tahu ehh..hahaha..kau pergi dekat Mount Kiara..nanti kau jumpa rumah paling hujung warna coklat gelap plus cair..bumbung warna kelabu.." Terang Ilham..Ikram sudah cuba membayangkan..
"Hurm..yala..nanti aku cari..jumpa sana..bye.."
"okay!cepat sikit..aku ada hal dengan kau ni..bye.."
Ikram mematikan panggilan..sebelum melepaskan keluhan lemah..
"Kenapa Ik??" tanya Datin Amylin..
"Tak ada apa..cuma Ilham call minta datang rumah dia.." terang Ikram..yang mendengar sudah mengangguk kepala..
"Kalau macam tu tak apa lah..kami semua balik dulu ya..jaga diri..nanti bila Ila dah balik call ya..bye sayang.." Ikram menyalami kedua ibubapanya sebelum mertuanya..
Ikram menghantar keluarganya sehingga keluar rumah..selepas semua hilang dari pandangannya..dia masuk kedalam kembali untuk bersiap jumpa Ilham...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Macam mana bang??dah call Ikram ke..??" Tanya Syamila yang sedang duduk dikerusi yang tersedia ditaman luar rumah milik Ilham..Tenang!..
"Urm..dah..adik nak jumpa dia dekat sini ke??"
"Tak.." jawapan Syamila membuat Ilham berkerut..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Acción"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...