BAB 24

13.1K 387 8
                                    

Syamila yang baru tersedar dari lenanya pantas bangun melihat jam..

"Ya Allah dah pukul 11pagi..aku ada meeting kejap lagi..macam mana boleh tertidur ni.." Dengan gelabah Syamila turun dari katilnya lalu membersihkan diri..

10minit berlalu,syamila keluar dari bilik mandinya..dengan pantas memakai seluar slack berwarna putih,baju kemeja biru disarungkan kebadannya..

"Nasib baik dah prepair semua malam tadi kalau tak bertambah lambat aku dibuatnya.." Dengan pantas Syamila bersiap..

Setelah semuanya dilihat rapi..dia mengambil kunci kereta Audinya dan berlalu keluar dari villa Sir Ahmad..

"Mak oii!apahal jalan jem ni..aduh!time macam ni lah kau nak jem.." Rungut Syamila sendirian..tangannya mengetuk stereng kereta..

Setengah jam berlalu..akhirnya Syamila tiba dipintu masuk Syarikat Daddynya..setelah keluar,kunci keretanya diserahkan kepada seorang lelaki yang sedang berdiri ditepi pintu syarikat itu..

"Macam biasa make sure jangan ada apa-apa masalah.." Arah Syamila dalam nada tegas..

"Baik Miss..tapi Miss nampak lain hari ni.."Syamila memandang pekerja itu dengan muka kerutan..tanpa banyak soal Syamila berlalu naik ketingkat atas..

"Erm..Asal ramai yang tegur aku nampak lain..ada apa-apa ke??", syamila mengigit jarinya sambil memikirkan persoalan yang berada didalam kepalanya..tanpa dia sedar pintu lif sudah berhenti ditingkat 16..

"Eliza!.." Panggil Syamila..kelihatan Eliza terkejut dengan tindakan itu..

"Miss kenapa jerit-jerit ni..terkejut saya.."Adu Eliza..

"Maaf-maaf..ni nak tanya meeting dah mula belum.."

"Belum lagi Miss tapi kenapa harini Miss nampak lain sangat.."

"Apa maksud awak dengan 'lain sangat'.."

"Mak-.."  Kata-kata Eliza terhenti disebabkan jeritan Ikram..

"Ila!! Ya Allah..sayang!.." Ikram berlari mendapatkan Syamila yang sedang berdiri di ruang menunggu bersama Eliza..

"Lepaskan saya..apa awak ni main peluk-peluk orang.." Syamila menolak Ikram daripada memeluknya..

'Apahal dengan dia ni main peluk-peluk orang..tak kan dia dapat cam aku kot..mustahil sebab aku dah ubah penampilan aku..lain laaa..." Fikiran Syamila terhenti disaat matanya tertumpu pada Ilham..

Syamila memandang Ilham dengan gaya pelik..Ilham membuat gaya memegang rambut..matanya sengaja dibesarkan..(actually author pun tak tahu nak terangkan macam mana)

'Wait!rambut??..mata??" Serta merta tangannya memegang rambutnya..hitam??..Syamila mengambil cermin didalam beg tangannya lalu lmelihat matanya..

"wait!apahal warna coklat ni! tak kan la.." Tiba-tiba Syamila jatuh tak sedarkan diri..Ilham yang berada dibelakag Ikram tergelak..

"Asal kau gelak gila..cepatlah tolong bini aku ni.." Marah Ikram..Ilham menolong Ikram membawa barang Syamila..

"macam-macam lah adik aku sorang ni.." Gumam Ilham ..tawanya ditahan daripada terlepas..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now