BAB 57

10.9K 310 9
                                    

Ikram terjaga dari pengsannya disebabkan renjisan air yang diterima dari Ilham..sakit kepalanya diabaikan..yang perlu dia utamakan adalah kata-kata yang Ilham sampaikan tadi sebelum dia pengsan..

"Sedar pun kau..aku ingat dah mati terus.."Kata Ilham selamba..Ikram merengus tak puas hati..

"Kau ni dah kenapa??" tanya Ilham..

"Kau lah..apa maksud kau tadi ha.."

"oh!pasal menembak tu??aku maksudkan ia.." balas Ilham selamba..belum sempat Ikram menjawab..Ilham sudah menariknya bangun..

"Dah² cepat bangun..aku kena ajar kau ni..kau kena mahir sebelum majlis perkahwinan Dian dengan Ruby.."

"Asal pula.?" tanya Ikram tak puas hati..

"Kau nak jumpa Ila kan??.."Ikram menganggukkan kepalanya..

"Kalau kau nak jumpa pastikan kau mahir dalam menembak dulu baru kau dapat jumpa dia..cepat..nanti dia nak tengok..bangun cepat la lembik.." kutuk Ilham..Ikram sudah memandangnya tajam..

"Apa??cepat lah ambil pistol kau pilih tadi..aku ajar.." arah Ilham..Ikram hanya menurut..

maka bermulalah latihan menembak bagi Ikram..apabila tak kena..gagal..Ikram akan dikenakan denda..

"Wey!cepat la..dari tadi rehat je..lembik la kau ni Ik.." kutuk Ilham..tangannya masih memegang pistol..buat masa ni peluru kapur digunakan..kalau yang real rasanya terlepas tembak ada yang mati..

"Ergh..aku penat!lagi pun kau sendiri kata tembakan aku dah okay.."

"Memang lah okay tapi tak tepat lagu tahu tak!.."

"Tak tepat apa kau cuba tengok patung yang last tu..aku tembak mana??jantung tahu tak.." bebel Ikram sebelum bangun dari perbaringannya..nafasnya dibetulkan bagi sekata..

"Huh!okay la..kau dengan Ila sama je cepat belajar.."komen Ilham dengan nada mengalah..

"Maksud kau apa??"..tanya Ikram pelik..

"Dulu Ila belajar semua ni sekejap je..tak ambil masa lama pun..dia kata sebab minat dia menembak tu yang mudah bagi dia..tapi kalau kau aku tak tahu lah asal boleh cepat sangat belajar??" tanya Ilham..

"Kau nak tahu ke??."

"Mesti lah..apa dia.."

"Sebabnya..aku nak jumpa isteri aku cepat lah! so sekarang aku dah lepas..cepat bawa aku jumpa dia..aku rindu anak bini aku wey..uarrrghhh!!.." jerit Ikram..air matanya mula bergenang..Ilham sudah menepuk dahi..

"Badan sado!tapi erk!no komen lah!..faham-faham sendiri lah.." bidas Ilham..dia berjalan diikuti Ikram dibelakang..

"Dah simpan semua barang..kau pergi bilik kau..mandi semua ,siap kita jumpa Ila dekat rumah daddy aku.." Arah Ilham.

"Serius wey!!.."

"Yala.." Mendengar jawapan Ilham, Ikram berlari naik keatas rumah bersiap-siap untuk berjumpa dengan isterinya..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ketika dirumah Sir Ahmad..kelihatan Syamila sedang berlatih menembak..Dian Amir turut berada disitu bagi memastikan keselamatannya..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now