BAB 47

10.6K 320 5
                                    

"Sayang??" Panggil Ikram..tatkala itu Syamila yang baru sedar dari tidur lamanya melakarkan senyuman..tapi hanya seketika disebabkan reaksi Ikram yang kelihatan ragu-ragu..

"Wey Am!kau tolong aku boleh.." Ikram memandang Ilham..pandangan Syamila tak dilayan kerna dia masih ragu-ragu..

"dah tolong apa pula.?"..tanya Ilham kembali.

"Tampar aku.."

"Asal!!.."

"Aku takut aku mimpi yang Ila dah sedar..tampar aku wey..aku nak kepastian je.."

"Kau ni biar betul! isteri kau tu memang dah sedar lah..nak ragu apa lagi.." kata Ilham dengan geram..

'Dia ni..bini dah sedar boleh pula kata mimpi..biul apa!.."Bebel Ilham dalam hati..

"Kau tam-.." Belum sempat dia berkata..satu tamparan hinggap dipipinya..sehingga dia berpaling..

'Pergh!padu beb!mesti biru pipi aku lepas ni..tapi sakit..tak mimpi la ni.." Kata Ikram pula dalam hati..

"Ha..nak lagi ke??dah puas belum..ke kau nak ak-.." Kata-kata Ilham terhenti disebabkan bunyi orang meraung kesakitan..pantas dia menoleh kebelakang..

ketika itu Dian Amir sedang memegang pipinya sebelum diusap..

"Its hurt you know!!auuuw!! .." komen Dian Amir..

"Dah kau nak sangat rasa penumbuk aku..kau ni sama je dengan suaminya Ila tu..kata mimpi..ha sekarang aku bagi apa yang kau nak..sekarang ni aku nak tanya ..sakit tak??.."

"Ergh!!its hurt!!very..very..very hurt!!!.." Bentak Dian Amir..

"Padan muka!jadi dah tahu la ni realiti bukan mimpi kan.." Balas Izz dengan geramnya..

masih ingat lagi..sedang yang lain terkejut dengan kesedaran Bosnya ..Ikram meminta Ilham menamparnya..manakala Dian Amir meminta dia menumbuk pipinya atas alasan yang sama.."takut mimpi.." ..

"Aduhai!..apa nak jadi dengan korang berdua ni.." gumam Ilham sebelum menepuk dahinya..

"Hurm..dah berapa lama Ila tak sedarkan diri.." tanya Syamila yang sedang berusaha untuk bangun..Ikram yang baru tersedar dari lamunannya segera membantu Syamila..

"Seminggu sayang..seminggu Ila buat abang risau..Abang takut Ila tak sedar-sedar.." Ikram menjawab bagi pihak yang lain..Syamila sudah terdiam..

'Seminggu aku tak sedarkan diri patut rasa lenguh semacam..' Omel Syamila dalam hati..

"Abang..nak air..tekak haus.." pinta Syamila..Ikram segera mengambil jug yang berisi Air kosong lalu menuangkan air itu kedalam cawan kosong sebelum memberikan kepada isterinya..

"Lega Ila dah sedar..nanti abang call keluarga Ila ya.." Kata Ilham sebelum keluar dari wad itu..

Syamila hanya berdiam diri sambil meneguk air kosong itu dengan rakus..terasa lega apabila air itu mengena pada saluran tekaknya..

"Hurm..apa dah jadi bang.." Tanya Syamila..

"Ila tak sedarkan diri lepas apa dah jadi..doktor kata peluru hampir pada jantung Ila..lepas tu Ila kehilangan banyak darah..Ila hampir tinggalkan abang sendirian.." luah Ikram dengan nada sayu..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now