Ikram terasa sunyi tanpa kehadiran Syamila dirumahnya. Dia akui selama sebulan Syamila berada bersamanya dia terasa hidupnya mula terisi dari sebelum ni meskipun tiada perbualan mesra antara mereka.
Malam Syamila tiada dirumah dia mula termenung. RINDU? ya, dia akui dia mula merindui sang isteri. SAYANG? selama dia bersama dengan Syamila dia mula menyayangi isterinya dengan sikap Syamila yang terkadang naif,pemalu, dan tegas dalam sesuatu perkara. CINTA?mungkin terlalu awal lagi untuk dia mengatakan cinta itu.
Dalam diam dia sering memerhati Syamila tak kisah lah waktu itu Syamila sedang berbual dengan Kak Nor serta Mak Ina, terkadang dia terlihat isterinya gelak tawa apabila bersama pembantu-pembantunya tapi bila bersamanya diam membisu kadang kala hendak melihat senyuman serta tawanya pun sukar. Ikram mengeluh berat tanpa dia sedari.
Setelah lama dia mengelamun dan mengeluh dia mengambil keputusan untuk keluar merehatkan mindanya.
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Argh! penat aku kalau macam ni, diaorang semua macam tak bagi aku rehat je." Rungut Syamila sendirian dikondo nya.
Syamila termenung apabila teringat kejadian siang tadi sewaktu dia ternampak suaminya ingin mengangkat panggilan masuk dari telefonnya. Nasib baik sempat dirampas kalau tak dia tak tahu nak buat macam mana lagi.serabut fikiran di buatnya
'Macam mana aku boleh lupa tentang fon aku tu,nasib baik dia tak sempat angkat panggilan tu,kalau tak habis lah!." Bebel Syamila sendirian sambil menumbuk bantal yang berada disebelahnya.
Sedang Syamila membebel seorang diri diruang tamu, tiba-tiba bunyi loceng rumahnya kedengaran, perbuatan Syamila terhenti kerna terkejut.
"Hurm siapa pula yang datang tiba-tiba ni, " Syamila bangun dari duduknya lalu mengambil pistolnya didalam laci yang terletak di tepi dinding berdekatan pintu rumahnya lantas disorokkan dipinggang belakangnya.
"Siapa?! "Jerit Syamila dari dalam.
Diam. tiada sahutan, ia membuat Syamila bertambah ragu dan pelik.
"Malam-malam macam ni siapa pula yang datang." rungut Syamila sambil menuju kearah pintu rumahnya dengan berhati-hati.
Saat Syamila membuka pintu,tiba-tiba dia diterjah dari luar serta merta pintunya terbuka luas, Syamila terkedu atas tindakan drastik tadi. Matanya memandang tajam terhadap orang yang telah menolak pintunya dengan kasar tadi.
"Err bos! maaf tak sengaja, kitaorang nak cepat, Ilham dia.. " belum sempat menghabiskan kata-katanya Syamila telah memotong.
"Apa masalah korang ni tiba-tiba tolak aku?! Nasib baik aku sempat berpaut dekat tombol pintu tadi kalau tak habis korang! "
"Ma-maaf bos! " Ucapan maaf diselang dengan gementar.
"Errghh. " Syamila memandang kearah suara tersebut.
"Oh! Ya Allah! apa yang dah jadi dekat Il?! " Syamila menerpa ke arah Ilham yang dalam keadaan luka dibahu kanannya,darah mengalir tanpa henti.
"Guys. terangkan apa yang dah terjadi ni, macam mana Il boleh cedera macam ni, apa yang dah jadi. " Syamila membaringkan Ilham disofa tiga yang berada di ruang tamunya ,manakala Rizz menghulur kotak first aid kepada Syamila yang sedang membersihkan luka dibahu Ilham.
Syamila tekun membersihkan luka dibahu Ilham sambil mendengar cerita dari Izz serta yang lain. Syamila memandang Ilham dengan keadaan sayu serta sedih dengan apa yang telah terjadi pada Ilham. Rizz dan yang lain memandang Syamila serta Ilham dengan keadaan simpati.
"Siapa yang berani buat hal dengan aku ni, nampaknya orang tu ada merancang sesuatu. Aku nak korang pergi rehatkan diri dulu, dekat sini ada dua bilik kosong ,korang pilih mana yang korang suka, esok pagi kita bincang hal ni."
"Ba-baik bos! terima kasih sebab tumpangkan kitaorang, disebabkan kelam kabut dan kebetulan kondo bos dekat dengan tempat tu jadi ,kitaorang pergi sini. terima kasih bos. "
"Hurm yelah Rizz, dah Mirul tolong Izz angkat Ilham bawak masuk bilik, esok pagi kita kumpul dekat ruang sini. aku masuk bilik dulu. " Syamila mendaki tangga menuju ketingkat atas yang dimana terletak biliknya. Rizz serta yang lain memasuki bilik yang disediakan.
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Acción"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...