"Baby..kenapa tiba-tiba nak jumpa sayang ni..macam tak boleh jumpa esok je..baby tahu kan yang sayang ada kerja tadi..tapi nasib baik sayang dapat siapkan cepat supaya dapat jumpa baby tahu tak.." Ujar Qisya dalam nada teruja.. Ikram yang berada dihadapannya hanya termenung memandang minumannya..
"Baby!.." jerit Qisya dalam nada sederhana..geram dengan sikap kekasihnya yang tiba-tiba berubah menjadi pendiam..
"Kita putus.."
"What!!"
"Kita putus Sara, maaf Sara saya tak dapat nak teruskan lagi hubungan kita ni..maafkan Ikram Sara..sepatutnya dari dulu lagi Ikram jelaskan dekat Sara tapi disebabkan Sara asyik sibuk dengan kerjaya Sara sampaikan Ikram tak tahu macam mana nak jelaskan dekat Sara..maafkan Ikram..i need to go now..im sorry.." Ikram bangun lalu meninggalkan Qisya yang masih terkedu dengan penerangan Ikram..
Qisya yang baru tersedar dari kejutan itu pantas mengejar Ikram yang berada jauh dihadapannya..
"Ikram!!baby!! apa maksud baby yang baby nak kita putus??baby ada perempuan lain ke??baik baby jujur dengan sayang..tell me now!!" Tegas suara Qisya..Tangan Ikram digenggam agar tidak terlepas daripadanya..
"Lepaskan tangan Ikram Sara..please..apa yang saya katakan tadi betul..ya!saya nak kita putus..saya rasa hubungan kita setakat ni sahaja..Saya rasa cinta saya dekat awak dah tak ada.."
"Apa maksud baby dah tak ada??"
"Awak nak tahu sejak bila Sara??" Ikram memandang Qisya dengan pandangan kosong..dia menarik nafas sebelum melepaskan dengan perlahan..
"Bagitahu sayang baby.."
"Awak terlampau busy Sara..Awak asyik busy dengan kerjaya awak..awak tak ada masa untuk saya..bila saya ajak keluar awak selalu bagi alasan busy dekat saya..bila saya busy pula awak sibuk ajak jumpa..kadang kala saya tak tahu nak kata macam mana lagi nak bagi awak faham yang saya tak cintakan awak lagi.."
"Please stop it Baby.. sayang tahu sayang sibuk dengan kerja sayang..tapi tak kan sebab tu baby..please baby..sayang janji sayang akan berubah..jangan tinggalkan sayang.." Rayu Qisya..dia memeluk tubuh sasa Ikram dengan Erat..orang yang memandangnya diabaikan..
"tak..kita tak boleh bersama Sara..sampai bila-bila tak boleh..saya..saya sebenarnya.."
"Sebenarnya apa baby??cuba jujur dengan sayang baby.."
"Saya dah kahwin Sara..dekat 3Bulan dah Sara..semua yang diaturkan oleh family saya Sara..maafkan saya.." Ikram melepaskan pelukan Qisya..
"WHAT!!you just kidding right!!!" Jerit Qisya..Qisya menangis semahunya sambil menekup mukanya dengan kedua-dua belah tangannya..
"Saya tak menipu..saya tak ada masa nak bergurau juga..saya terima sebab family tapi sepanjang perkahwinan tu..timbul perasaan sayang dekat dia..saya minta maaf Sara..tolong Sara terima semua ni..terima kenyataan yang kita tak boleh bersama lagi.." Kata-kata Ikram bagaikan angin lalu bagi Qisya..
"Tak..awak tipu je..awak gurau je..awak nak prank saya je kan..??" Qisya terkedu melihat gelengan dari Ikram..
'"Siapa dia baby??bagitahu saya..siapa dia..siapa yang rampas awak dari saya.."
"Sara tolong jangan macam ni..dia bukan perampas..di-.."
"Kalau bukan apa?!!kalau bukan perampas apa Ikram Aliff!!" Tengking Qisya..
"Sara please jangan buat hal dekat sini..kita boleh bincang baik-baik..malu semua tengok.."Ikram mengusap mukanya dengan kedua-dua belah tangannya..nafasnya dilepaskan berat..
'Macam mana aku nak lepaskan diri daripada dia ni..risau betul aku dengan Sara ni..ya Allah bantu aku..aku nak balik cepat,aku nak kena terangkan semua ni dekat Ila..aku nak bagitahu yang aku cintakan dia..tolonglah hamba-Mu ini..'Luah Ikram dalam hati..
"Ikram..tergamak awak buat saya macam ni..kenapa awak sanggup buat saya macam ni..dulu awak kata awak cinta saya seorang tapi kenapa tiba-tiba awak berpaling arah Ikram..siapa perempuan tu Ikram..siapa dia..bagitahu saya Ikram..saya nak ajar dia sebab berani rampas awak dari saya..awak milik saya seorang saja Ikram..sampai bila-bila Ikram..awak milik saya.." Rayu Qisya dalam sedu..
Ikram hanya mendiamkan diri..'Dia ni dah macam Eddy pula..heish! kenapa semuanya jadi pada hari yang sama..ya Allah aku takut kalau aku bagitahu Ila orangnya apa akan jadi nanti..' Omel Ikram..
"Nanti saya akan kenalkan dia pada awak Sara tapi sekarang baik awak balik rehatkan diri.."
"Saya tak akan balik selagi awak tak terima saya balik Ikram!" Bentak Qisya..
"Maaf Sara..sampai bila-bila saya tak boleh terima awak..saya minta maaf,keputusan saya tetap..hubungan kita setakat ni saja..saya harap awak dapat terima semua ni..saya pergi dulu.." Kata Ikram sebelum masuk kedalam keretanya..Qisya yang berada diluar keretanya meraung memikirkan nasib hubungannya..
Saat Ikram ingin memulakan pemanduannya telefonya berbunyi lalu dia menekan warna hijau..
"Hello abang!Aizad nak tanya ni..kak Long ada dengan Abang tak??" Pertanyaan Aizad membuat jantungnya berhenti berdegup..
'Ya Allah dugaan Apa pula kali ni..' Kata Ikram didalam hati..
"Abang!Aizad tanya ni..'
"Apa maksud Aizad??Ila tak balik lagi ke??"
"Belum bang,tadi akak call mama kata dia on the way balik rumah dalam 45minit sampai lah..tapi ni dah dekat sejam setengah tak balik-balik lagi.." Cemas suara Aizad didalam talian..
"Mungkin dia jumpa kawan dia kot.." Jawab Ikram untuk menyedapkan jiwa adik iparnya yang resah..
"Mustahil bang sebab akak kata nak hantar Aira pergi birthday prty kawan dia..tak kan tak balik lagi..Aizad dah tanya pembantunya dekat butik kata akak tak masuk harini..apa dah jadi ni bang.."
"Okay macam ni lah..abang on the way balik nanti dekat rumah kita bincang okay..suruh mama papa tenang dulu..in shaa Allah semua akan okay..abang letak dulu ya..kita bincang dekat rumah..assalammualaikum..
"Okay bang..balik cepat sikit jangan abang pula yang hilang..waalaikummussalam.."
Ikram mematikan panggilan..hatinya mula resah memikirkan kehilangan isterinya..lalu dia mencuba menelefon isterinya tapi malangnya hanya panggilan peti simpanan suara yang keluar..
"Ila..awak pergi mana sayang..jangan buat abang risau..abang tak sanggup kehilangan Ila..sepatutnya abang terus kejar Ila tapi abang biarkan..maafkan abang Ila.." Kata Ikram sendirian..dia mempercepatkan kelajuan had keretanya agar cepat sampai..hatinya resah ditenangkan dengan berzikir..dia berdoa agar isterinya selamat dimana jua keberadaannya.
#chakk!huhu..okay gais even tak larat saya nak menaip tapi saya tetap laratkan juga untuk habiskan bab ni..selamat membaca..maaf andai ada typo XD
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...