Ikram masuk kepejabat RAI Holdings(Rizal,Amylin,Ikram) dengan perasaan yang berat..selama seminggu dia cuti untuk mencari isterinya tapi semua itu hampa dan sia-sia..
"Selamat pagi bos.."Satu suara menegur Ikram sambil menundukkan sedikit kepalanya tanda hormat..
"Pagi Lina.." Ikram membalas dengan senyuman..Lalu memasuki Lif yang sudah terbuka diikuti wanita yang bernama Lina..
"Awal pula bos datang pejabat hari ni.."
"Uhh..awal sangat ke apa ni??" Ikram menilik jamnya..takut terlalu awal dia datang kali ni..
"Hehe..tak adalah bos..sama macam biasa..gurau dipagi hari jangan masam-masam ya bos.."
"Awak ni Lina buat saya risau jela..oh!kebetulan awak ada dek-.." Kata-kata Ikram terhenti ketika pintu lif terbuka ditingkat yang dituju..Ikram memberi laluan kepada setiausahanya untuk keluar dahulu baru dia keluar..
"Gentleman sungguh bos pagi ni.." Kata Lina dalam sengihan..
"Mengata saya memang nombor satu kan..dah² sekarang ni saya nak awak masuk bilik saya lepas ni..make sure bawa air nescafe ya..baru masuk.." Arah Ikram sebelum berlalu masuk kedalam pejabatnya..
Manakala,Lina menuju ketempatnya sebelum menuju kepastri untuk membuat air yang baru dipesan oleh bosnya..
Setelah siap membuat air, Lina menuju kepejabat Ikram, dia masuk setelah mendapat kebenaran masuk dari Ikram..
"Bos ni airnya.." Lina meletakkan diatas meja..
"Macam mana syarikat sepanjang ketiadaan saya seminggu ni??" Ikram memulakan bicaranya..matanya menumpu kepada laptop yang berada dihadapan sisinya..
"Semua okay,tak ada masalah..sebab Encik. Erman dapat handle semuanya..yang mana-mana anak syarikat yang ingin berjumpa dengan bos saya masih belum bagi tarikh..tapi bos.." Ikram memandang Lina dengan menjongketkan keningnya...
"Kenapa Lina??ada masalah ke??"
"Tak bos..cuma CEO syarikat RIA corporation ingin bertemu dengan bos.."
"Bila temujanji tu??"
"Hari ni..dia minta bos datang ketempatnya..bos nak jumpa dekat mana??mungkin saya boleh aturkan atau.."
"Its okay Lina..awak bagitahu pihak sana saya akan datang ketempat mereka.. sebelum makan tengahari saya akan kesana sebab saya ingat saya nak lunch dengan mereka..tolong sampaikan kepada pihak syarikat sana ya.."
"Baik bos..itu saja ke??" Ikram hanya mengganggukkan kepalanya..sebelum Lina meminta diri..kini tinggal Ikram sendirian..
"Ila..awak dekat mana sayang..seminggu abang cari Ila tapi hasil cariannya sia-sia saja.."Ikram melepaskan keluhan berat..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Semua okay Aish??" Tegur Ilham yang ketika itu sedang berdiri didepan pintu pejabat milik Syamila..
"Okay bang cuma biasalah..baru lagikan dalam bidang ni so mestilah masih lemah macam siput.."Gurau Syamila..Ilham yang mendengar lawak bodoh adiknya tergelak lalu menggelengkan kepalanya..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...