EPILOG

17.6K 480 86
                                    

2tahun kemudian~


Seorang kanak-kanak lelaki dalam lingkungan dua tahun sedang bermain bersama seorang kanak-kanak perempuan yang berumur dalam lingkungan setahun..mereka bermain tanpa memikirkan masalah..

sepasang suami isteri sedang berborak sambil memerhati gelagat kanak-kanak itu..sedang mereka berborak tiba-tiba kedengaran tangisan dari kanak-kanak perempuan itu..

"Dian Hamzar! why you do like that at your lil sis??! " marah Dian Amir sambil mencekak pinggangnya..anaknya bersama Ruby Aqasha yang bernama Dian Hamzar..

"Ham..tak sengaja lah daddy.." ujar Dian Hamzar dalam pelatnya sambil mempertahankan dirinya

"If daddy Ik dengan Mummy Ila tahu Ham buli baby Eyra..mesti Ham kena hukum..mummy dengan daddy tak nak tolong Ham ya.." Ujar Ruby bersahaja sambil mendukung Eyra Hanim..Dian Amir sudah tersengih sinis..

"Err..mummy jangan bagitahu daddy Ik dengan Mummy Ila..nanti Ham kena hukum..Ham tak nak!.." pinta Dian Hamzar mukanya sengaja dimimikkan..

"Kalau macam tu..pergi minta maaf dekat baby Eyra.." Arah Dian Amir..Dian Hamzar hanya menurut kata-kata daddynya..lalu berjalan kearah Eyra Hanim yang berada didalam pangkuan mummynya..lantas pipi montel Eyra Hanim dikucup lembut..

"Abang Ham minta maaf ek.." Eyra tersenyum sambil menepuk tangan..

selepas kejadian Dua tahun lalu mereka mengambil keputusan mengikut haluan masing-masing..Ilham yang kini sudah berkahwin bersama Nor..Izz kini telah bertunang bersama Aira..Mirul bakal bergelar ayah setelah berkahwin bersama Rin..manakala Aizad serta Rizz..masih solo dan masih menumpukan kerjaya yang mereka ceburi..

dan kini Ikram Aliff serta Nur Syamila Aishah mempunyai seorang cahaya mata..yang bernama Eyra Hanim..seorang kanak-kanak yang comel, bijak serta lasak..Dian Amir dan Ruby mempunyai seorang anak yang bernama Dian Hamzar dan bakal menerima cahaya mata lagi..

"Hurm..guys..kenapa ni.." tegur satu suara yang baru turun dari tangga..

"Ik..hahaha..lambat betul tunggu kau dengan Ila siap ya..kata nak cepat tapi korang yang lambat..apa kes ni.." perli Dian Amir..

"Maaf lah..tunggu tuan puteri siap memang lambat la.." sindir Ikram..Syamila sudah mencebik..

"Eyra..my baby..come here honey.." panggil Syamila..Eyra yang berada dalam pangkuan Ruby minta dilepaskan..apabila Ruby menurunkan Eyra Hanim kebawah..berlari anak kanak-kanak kecil itu kearah Syamila..

"Alolo..ni kenapa ni ada kesan air mata ni..siapa buat ni..hurm??.." tanya Syamila..Dian Hamzar yang mendengar sudah berjalan perlahan untuk bersembunyi dibelakang daddynya yang sedang berdiri..

"Ehem!I see you Dian Hamzar..come here you..what you do to baby Eyra..hum??.." tanya Syamila dengan muka marah dibuat-buat..Dian Hamzar sudah tersengih malu..jarinya digigit malu..

"Mummy Ila..hehe..hye Mummy Ila..Ham rindu sangat dekat Mummy Ila..Mummy Ila nampak cun lah sekarang ni.." bodek Dian Hamzar..yang lain sudah menahan tawa..Syamila sudah menggeleng kepala..

"bapa borek anak rintik.." sindir Syamila sambil menjeling kearah Dian Amir yang sudah melepaskan tawa..

"What!..jangan salahkan Abang Dian..salahkan Ruby..dia pun sama ya.." pertahan Dian Amir..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now