BAB 59

12.9K 326 9
                                    

Syamila terjaga dari pengsannya..dia cuba untuk bergerak tapi tak mampu.. sakit dan ngilu yang kini dirasainya..matanya tertacap pada bawah dressnya..merah pekat..hatinya terasa sayu tatkala matanya melihat warna darah itu..

'maafkan mummy sebab tak dapat jaga kamu dengan baik..abang..tolong Ila..Ila tak larat bang..' Ujar Syamila didalam hati..air matanya mengalir membasahi pipi..

"Hye..dah sedar ke.." tegur seseorang yang berada dihujung penjuru..mata Syamila memandang kearah suara itu..

"El.." gumam Syamila perlahan..

"Miss me Aish??ohh..i know ofcos you miss me right.." sinis El berkata..

"Tak guna kau El!apa yang kau nak ha setan!.."

"Apa yang aku nak??senang..aku nak semua mati..aku tak nak keturunan Sir Ahmad hidup.."

"Kalau kau nak kitaorang mati apa kaitan dengan keluarga Ikram!.." bentak Syamila..

"Well..yang tu kau kena tanya baby aku lah.." El memanggil seseorang yang berada diluar bilik itu..lalu orang itu masuk dengan gaya selamba..Syamila memandangnya dengan perasaan benci..

"Qisya.."

"yes!i'm Qisya Khaisara..why my old friend??shocked??" sinis Qisya..

"Terkejut??kau silap..aku dah tahu semua ni ada kaitan dengan kau..cuma kau je yang bodoh tak tahu dari awal.." Bidas Syamila..Qisya yang mendengarnya sudah mengetap bibir menahan geram..

"Kenapa??kau pula terkejut ke sebab aku boleh tahu semua ni??well..kau ingat El bijak sangat ke??silap besar korang berdua..aku dah rancang semua ni dengan awal..aku tahu semua rancangan korang ni cuma buat-buat tak tahu je.." ujar Syamila dengan senyuman sinis..El turut terkejut dengan penyataan yang diperkatakan oleh musuhnya..

"kenapa El??tengah fikirkan rancangan nak lari ke??isk..isk..bukan mudah untuk lari dari kepungan budak-budak aku.." kata Syamila..Qisya yang sudah tidak tahan marah datang menerpa Syamila lalu menampar Syamila sehingga dia puas..

"Tak guna kau Ila!" ucap Qisya...tiba-tiba Eddy datang dengan wajah cemas..

"El! habis lah..kita dah kena kepung!" kata Eddy dengan nada cemas..Syamila sudah tersenyum sinis..

"Aku dah kata korang tak..argghh!!.." belum sempat Syamila menghabiskan katanya..satu sepakan padu kena pada perutnya..darah mengalir membasahi lantai..Air mata Syamila menitis menahan sakit..

"Bodoh punya perempuan!baik kau mati lah Si**..! " jerit Qisya bagaikan orang gila..rambut Syamila ditarik sebelum ditampar..Eddy yang berada disitu menghalang Qisya dari mencederakan Syamila..

"Stop lah gila!kau nak jadi pembunuh apa!daripada kau bunuh dia..baik kita blah dari sini..aku tak nak kena tangkap.." Kata Eddy sambil memegang kedua tangan Qisya..El sudah berdiri sambil memegang sepucuk pistol..

"Baby!ambil ni..siap sedia untuk lindungi diri..Eddy..kalau kau nak selamat ikut aku.." arah El..Qisya sudah memegang sepucuk pistol yang telah diberikan oleh El tadi..

Eddy mengikuti langkah El diikuti Qisya..belum sempat mereka keluar dari bilik itu..berlaku tembak menembak ditingkat bawah..El menumbuk dinding menahan geram..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now