BAB 28

12.3K 371 2
                                    

Ikram tersedar dari lenanya..terasa tangannya digenggam erat lalu menoleh kearah itu..

Ikram tersenyum melihat Syamila sedang lena tidur sambil menggenggam tangannya dengan erat.. tiba-tiba kejadian semalam terlintas dikepalanya..

"Tu mimpi ke apa??siapa sebenarnya Syamila ni..dah banyak kali aku jumpa benda yang buat aku tertanya-tanya.." Gumam Ikram sendirian.. Fikirannya terlintas tentang peristiwa minggu lalu..

Seharian mencari Syamila langsung tak ada petunjuk..pasang spy pun sia-sia..semua tempat dicari tak jumpa-jumpa..

"Ikram!Kalau Ikram nak makan,mama dah sediakan makanan dekat dapur ya.." Jerit Puan Rauzah dari tingkat bawah..

"Baik ma..buat susah mama je..", Balas Ikram dari atas..

"Taklah..tak menyusahkan pun..nanti makan ya..dah dua hari tak makan..jangan risau tentang Ila..dia kan dah bagitahu yang dia tak apa-apa..dia cuma perlukan masa saja..jangan risau tentang dia.. in shaa Allah dia tak apa-apa.." Pujuk Puan Rauzah meskipun hatinya risau dengan keadaan anak sulungnya..dia perlu kuatkan hati dan percaya yang Syamila tak apa-apa..

"Baik ma..Ikram nak rehat dekat bilik Ila dulu ya ma..nanti ada apa-apa Ikram ada dekat bilik tu.." Ikram masuk kedalam bilik milik isterinya..

"Hurm..tersusun kemas tak ada yang tak tersusun.."Gumam Ikram..Dia mengeluarkan telefonnya untuk melihat takut-takut Syamila ada membuat panggilan..bila dia melihat penuh dengan chat dari sara..

sara :
            baby!sayang nak jumpa baby boleh tak..i really miss you..

sara :
          Baby..mana U ni??..sayang chat tak balas pun..baby memang nak kita putus ke😔.. I tak sanggup kehilangan U..please Ikram Aliff balas chat I😞..

"Stop dah??eh..ada chat baru masuk.." Ikram terus menekan read..

sara:
    Fine! U memang mencabar kesabaran I kan..I tahu salah I dalam hubugan ni sebab asyik busy je..tapi U kena ingat I boleh buat apa sahaja untuk dapatkan U termasuk I akan cakap dekat mummy daddy U n Isteri U yang I mengandungkan anak U!Ingat Ikram U tak kan dapat terlepas dari I..

 
          
Ikram terlopong selepas membaca chat dari Sara..

"Apahal dengan perempuan ni!main ugut-ugut pula!! melampau betul..dah aku tak suka..dah lah.."Bebel Ikram..mukanya merah menahan sakit hati dan marah..lalu dia menekan nama Sara..dia mula menaip ..

Awak nak apa lagi Sara ..saya dh kata cinta saya dekat awak dah tak ada ckup lah..jgn nak merosakkan hubgn saya dengan isteri saya..awak xada bukti untk kata yang awak mgandungkan anak saya..so pls Sara..saya mohon jgn ganggu kami lagi..cukup sampai sini je hubgn kita..kalau awak usik isteri saya..mmg awak mencari maut!..assalam!!

Ikram menekan 'send' ..hatinya panas dengan ugutan Sara..secara tak langsung dia mencampak fonnya sehingga jatuh ke bawah katil milik Syamila..

"Erk!yang aku campak fon aku pahal!argh!satu hal kena cari.." Ikram memasukkan tangannya kebawah katil Syamila..tangan nya mula terssa pegang sesuatu..

"Ha!!jumpa pun!" Lalu Ikram menariknya keluar..terbuntang matanya saat terpandang 'benda' yang baru ditariknya tadi..

"Pistol??ehh apa ni??plan.??bekas peluru..apa ni..Ya Allah.." Ikram mengundurkan dirinya kebelakang..

"Kertas??" Ikrma mengambil Kertas itu lalu dibentang nya diatas katil..

"Hurm..apa ni??benda apa ni..penuh dengan plan bagai.."Ikram menggaru kepalanya..matanya masih meneliti kertas yang berada dihadapannya..

"Argh!tak faham aku dengan benda alah ni..ehh..ni macam nama² senjata api.." Ikram mengambil satu lagi helaian yang berada disebalik kertas itu..

"Sapa dia ni sebenarnya..dengan Sniper..lakaran gambar orang..tempat..nama senjata Api..apa ni!!" Jerit Ikram.. tiba-tiba pintu bilik Syamila diketuk..

"Ikram..kenapa tu??" Mendengar suara Puan Rauzah membuat Ikram kelam kabut meletakkan balik semua barang itu dibawah katil..

"Errr..ta-tak ada apa ma..ni ha teng-tengah call orang..tu yang terjerit.." Balas Ikram..

"Ingatkan apa..terkejut mama.." Puan Rauzah menurun tangga..

Ikram mengurut dadanya sambil melepaskan nafas lega..

"Abang??.." Ikram tersedar dari lamunannya..pantas dia memandang Syamila yang sedang menggosok  matanya..

"Baru bangun ke.?" Kata mereka serentak sebelum tergelak kecil..

"Erm..aah baru bangun..abang dah lama bangun ke??"  Syamila bangun dari duduknya lalu mengisi air didalam gelas sebelum memberikan kepada Ikram..

"Thanks dear..abang dah bangun lama.cuma tak nak ganggu isteri abang tidur je.." Balas Ikram sambil mengusap kepala Syamila yang sedang duduk disisinya..

"Macam mana dengan bahu abang??"

"Dah okay..cuma terasa lenguh..apa yang jadi??"

"Penembak tu dah kena tangkap..abang jangan risau ya.." Syamila mengusap lengan Ikram..

"Sayang.." Panggil Ikram lembut..

"Erm..ya??"..

"Semalam abang mimpi ada orang ramai datang sini..semua lelaki tapi ada sorang nampak agak berumur..tapi diaorang panggil sayang 'bos'..mimpi ke realiti..?? " Ikram memberanikan dirinya untuk menanyakan kemusykilannya..

Syamila terkedu dengan soalan Ikram..mukanya sedikit pucat..Ikram memandangnya pelik..

"Betul ke??" Tanya Ikram lagi..Syamila segera menggelengkan kepalanya..

"Dia dengar ke??tapi macam mana??sebab waktu tu dia masih tak sedarkan diri..apa yang aku nak jawab ni.." Kata Syamila dalam hati..

"Tak..tak ada la..mimpi je tu..mana ada orang datang..lagi pun doktor tak bagi sesiapa melawat selain isteri.." Balas Syamila dengan senyuman buat-buat..

"Abang rehat kejap..saya nak balik siap-siap lepas tu nanti saya datang balik bawa bubur untuk abang ya..jaga diri.." Syamila mengucup dahi Ikram sebelum meminta diri untuk pulang..

"Jaga diri sayang..hati-hati.."Jawab Ikram sebelum mengucup pipi Syamila..Syamila hanya menganggukkan kepala dan tersenyum..

Ikram menyambung tidurnya selepas melihat kelibat Syamila hilang..
















#Hello gais..sori late .saya post satu bab dulu ya..nanti saya sambung balik sambungannya..selamat membaca😘

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now