Seminggu berlalu dengan pantas. seminggu tu jua keadaan Ikram semakin pulih..Syamila mengambil keputusan supaya mereka sekeluarga keluar melancong..
"Pulau langkawi??" Tanya Ikram..ketika itu seluruh keluarga Syamila serta Ikram berkumpul disebuah restoran..Restoran itu telah ditempah khas untuk mereka sekeluarga..
Semua mata memandang kearah Syamila..
"Yup!langkawi..Pulau Langkawi.." kata Syamila seketika lalu menyedut air apple jus miliknya..
"Alah Kak Long kenapa Langkawi.." Omel Aizad mulutnya dicebikkan..
"Alah korang ni..kita pergi sana sebab dekat sana tenang..lepas tu ada Skycab!" Balas Syamila teruja..
"Serius kak sebab tu je??" Celah Aira pula dengan pipinya sengaja dikembungkan..
"Ofcos la! lagi pun ada burung helang!!" Jerit Syamila teruja..tangannya ditepuk..Ikram yang berada di sebelahnya menepuk dahi..ahli keluarga yang lain sudah tergelak kecil..
"Kanak-kanak tak matang!.."kutuk Ikram..Syamila yang berada disebelahnya menghadiahkan cubitan ketam.. Ikram mengadu lalu mengosok lengannya yang dicubit..
'Perit gila!" Omel Ikram..
"Okay guys..sebelum tu nak bagitahu..selain kita semua ni..akan ada yang ikut serta sekali tau!"..Terang Syamila..
"Siapa yang ikut kita nanti Ila." Tanya Puan Rauzah serta Encik Azman serentak..
"Auw! so sweet!.." Kata Aizad..sambil menekup mukanya dengan tangannya..
"Hurm..tak silap Ila diaorang dah sampai dah..hurm..ha! tu diaorang.." Kata Syamila sambil menunding jarinya kepada sekumpulan orang yang sedang berjalan menuju kearah meraka..
"Wait! tu bukan ke??.." Belum sempat Ikram menyebut..Syamila sudah menganggukkan kepalanya..Aira sudah terlopong..Aizad serta yang lain sudah memandang pelik..
Syamila berdiri disebelah Sir Ahmad..Lalu memperkenalkan kepada semua..
"Okay guys..diorang semua ni akam turut serta..mama,papa dah kenalkan sapa ni.." Ujar syamila sambil menunjuk kearah Sir Ahmad..Puan Rauzah menganggukkan kepalanya..Encik Azman hanya tersenyum senang..
"Assalammualaikum Zah..Man..sihat ke?? " Tanya Sir Ahmad..
"Alhamdulillah sihat je..Kau Mad macam mana??aku tengok makin bergaya.." Balas Encik Azman..Ikram sudah keliru dengan semua situasi yang berada dihadapannya..
"Mad kenalkan ni Besan aku..keluarga mertua Ila.." Sambung Encik Azman sambil memperkenalkan Sir Ahmad kepada Dato' Rizal serta Datin Amylin..
"Bang Izal..Kak Lin kenalkan ni Sir Ahmad Robert..Mad ken-.."
"Ni Sir Ahmad Robert yang Ikram kata rakan kongsi kita tu ke??" Sampuk Dato' Rizal..
"Err..ya daddy.."
"Ya Allah..Akhirnya dapat juga saya jumpa Sir..tak sangka saya..Sir sanggup jadi rakan kongsi syarikat saya.."
"Itu namanya rezeki Dato'.."
"Alhamdulillah..ni siapa yang dekat belakang Sir.."
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Acción"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...