BAB 4

18.8K 566 5
                                    

Perjalanan yang hendak dituju mengambil masa 45minit. Syamila memandu kereta viosnya dengan laju tanpa menghiraukan keadaan sekeliling, Panduannya kelihatan fokus.

Setiba ditempat yang dituju, Syamila mencari ruang kosong untuk memarkingkan keretanya, Tatkala dia ingin memasuki ruang kosong tersebut tiba-tiba sebuah kereta telah parking diruang itu.

"Shit, Damn u..!kurang ajar betul, dah tahu aku yang dapat dulu boleh pula dia curi parking aku. Melampaui batas. " Marah Syamila sendirian didalam keretanya.

Pantas dia mencari parking lain. Lebih kurang 10minit akhirnya Syamila berjaya mencari parking dan memarkingkan keretanya. Tanpa menunggu lama, dia keluar dari kereta dan menuju kearah pintu sebuah restoran selepas mengunci keretanya.

"Qisya ni pun satu hal, last minute boleh pula dia tukar lokasi, geram betul aku dengan kawan aku sorang ni." Omel Syamila. Matanya melilau mencari kelibat Qisya didalam restoran. Setelah berjaya menemui kelibat kawannya dia berjalan kearah Qisya.

"Ekhem. miss boleh saya mengambil menu miss??" Qisya memandang kearah suara tu.

"Oh gosh!.babe, I really..really miss you." Ujar Qisya pantas memeluk Syamila. Dia ingatkan pelayan tadi rupa-rupanya kawan lamanya.

"Rindulah sangatkan.." Syamila berkata sinis sebelum tergelak disebabkan muka cemerut kawannya itu..

"Alah jangan nak cemerut sangatlah, Aku tahu kau rindu kan aku, Aku pun rindukan kau tapi kan aku paling geram dengan kau dua benda." Syamila memandang Qisya dengan geram.

"Hehe.. Aku minta maaf ya, Aku tahu kau geram plus marahkan??."

"Tiada maaf bagimu.."

"Ala, Ila maaf lah..

"Kau ni senang-senang je nak minta maafkan, Aku tahu lah yang kau beruntung dapat sambung belaja dekat UK sana, lepas tu boleh pula tak reti nak balik malaysia kan?? Aku kahwin pun datang sekejap je..sedih aku tahu tak?!" Marah Syamila terhadap Qisya. Matanya merah menahan rasa, Dia menggigit bibirnya daripada mengalirkan airmatanya.

"Hurm.. Aku minta maaflah bukan aku sengaja tak nak balik sini tapi kau tahu kan, Biarpun aku boleh je balik sini tapi kena lah fikir juga kos pergi balik semua tu, Maaf ok.." Pujuk Qisya sambil memegang tangan Syamila.

"Yala aku maafkan, ni kau balik sini terus ke apa?" Tanya Syamila.

Belum sempat Qisya membalas kata Syamila, seorang pelayan datang untuk mengambil menu, setelah dipesan pelayan tu pun berlalu.

"Aku tanya ni??".

"Aah aku stay sini teruslah, aku dah dapat kerja dekat sini so aku mula kerja esok. kau pula sekarang buat apa? busy dengan butik lagi ke??."

"yela, kau sendiri tahukan?? so jangan tanya lagi la..heish!." Kata Syamila sambil menjeling tajam kearah Qisya..

Setelah puas berborak,dan menjamu selera Qisya meminta izin untuk pulang sama seperti Syamila.

~~~~~~~~~~~~~~~~~


Sementara dirumah,Ikram merehatkan diri sambil melayan movie diruang tamu.

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now