Syamila menuruni tangga dengan gaya selamba..saat ini memijak anak tangga yang terakhir satu suara menegurnya diruang tamu..
"Morning dear.." Sapa suara itu..
"Hurm??laaa..tahu jalan rumah rupanya..ingatkan tak tahu jalan.."Sindir Syamila sambil berjalan kedapur..
"Pagi Ibu.." Sapa Syamila kepada pembantu divilla daddynya, Mak Mah..Syamila lebih selesa memanggil orang tua itu dengan panggil ibu nampak ringkas jua..
"Pagi Aish..awal Aish bangun..ada apa-apa ke??" Tanya Mak Mah..
"Saja bangun awal ni.." Kata-kata Syamila disampuk..
"Dia mimpi laki dia la tu ibu..sebab tu bangun awal kalau tak tengahari baru bangun.."
"Betul la tu Asy..Ibu setuju..."
"Hello..heloo..apa ni pagi-pagi dah kutuk maktuk orang..im still here okay guys.." Gumam Syamila sambil mencebik bibirnya..
Mak Mah serta Ilham tergelak besar dengan cebikan Syamila..
"Adik dah dengar belum voice yang abang hantar dekat adik semalam??" Ilham mengambil kuih karipap yang sudah tersedia diatas meja makan lalu mengigitnya makan..
"Hurm??woice apaf??"
"Woi!makan kasi hancur dulu baru cakap lah.."Ilham memiat telinga Syamila perlahan..
"Sakit lah papan!aduuhh!.." balas Syamila sambil mengosok telinganya..makanan yang berada didalam mulutnya ditelan lalu air yang berada dihadapannya diminum perlahan..panas kalau main minum mau melecur!..
"Papan dipanggilnya aku..heish..nasib baik sayang kalau tak kena dah dengan aku.." Bebel Ilham sendirian..
"Kena apa??"
"Tak ada apa lah..ni dah dengar belum voice yang abang hantar semalam.."
"Abang nak dengar satu cerita tak??pasal voice tu juga lah.."Bisik Syamila..
'Dah kenapa minah ni..semacam je aku tengok..' omel Ilham sebelum mengambil tempat disebelah Syamila..
"Cerita apa.." Dalam diam ada juga teruja nak tahu..
"Semalamkan bang..adik..tengah berborak dengan daddy tau..lepas tukan.."
"Lepas tu??"
"kejaplah..nak ambil feel ni..kacau daun betul lah.."
"Dah kau lambat sangat asal..?"
"Yala nak sambung lah ni..lepas tu kan..daddy suruh adik tengok whatsapp mana tahu abang ada hantar chat kan..adik tak nak..tapi daddy suruh juga sebab nak suruh adik dengar voice yang abang hantarkan tu.."
"Haa..dapatkan??dah dengar belum..??"
"Tak masalahnya asal kau menyampuk..cerita aku belum habis lagi kan.." Marah Syamila..
"Ohh..ma-maaf..ha..sambung-sambung.."
"Nak dengar tapi suka sangat menyampuk.."Bebel Syamila..Ilham yang mendengar bebelan Syamila terus menepuk paha Syamila..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...