BAB 54

11.1K 304 2
                                    

Petang itu..rumah Ikram riuh dengan suara dan gelak tawa Rizz dan yang lain..sebelum ini semua gelakkan Dian Amir..tapi petang Itu giliran Ilham pula...

"Hahaha..padan muka!tulah makan lagi tak ingat dunia..kan dah senak perut.." Kata Dian Amir..yang lain sudah ketawa tak ingat dunia..

"Ergh..tolong weii..tak larat dah nak bangun,gerak semua..sesak wey.." Adu Ilham dengan muka berkerut..

"Hahahaha..nak lagi tak beb!kat dapur tu ada dessert!sedap tu..puding telur..Nor tengah buat tu.." provok Izz dengan tawa ditahan..

"Kau memang kan!tahu la aku pantang nampak makanan sedap..tapi jangan la sampai nak perli bagai..aduuh!.." Bebel Ilham..mukanya sudah cemerut..

"Dessert dah siap!sapa nak??" jemput Kak Nor..

"Waah!!sedap nya!cepat betul siap..bukan Kau baru masak ke tadi.." tanya Ruby..

"Well..ni pagi tadi aku buat..aku masukkan dalam peti sejuk and now aku hidanglah dekat korang..ha..cepat lah rasa.." Kata Kak Nor..Ilham sudah memandang kearah puding itu..

"Beb!kau apahal??lapar lagi ke??.." tanya Izz..

"Err..Nor..Il nak tu..boleh bagi Il sikit tak..pleasee.." Pinta Ilham..

"Amboii..tak sedar diri lagi tu.." Ilham hanya membuat bodoh..

"Sayang nak ke??.." Tanya Ikram..Syamila menganggukkan kepalanya..

"Kak Nor bagi satu untuk kitaorang berdua.." pinta Ikram..

"Eh..cukup ke??" tanya Rin..

"Erm..cukup la tu..buat rasa je.." jelas Ikram sambil mengambil piring yang sudah diisi puding telur dari Kak Nor..

Ikram menyua sudu yang sudah berisi Puding itu kemulut Syamila..belum sempat Syamila membuka mulut..pantas dia berlari kedapur sambil menekup mulut..yang lain melihat reaksi Syamila memandang antara satu sama lain..

"Apa jadi..??" Tanya Mirul..Ikram sudah bangun mengikuti Syamila kedapur..kedengaran bunyi seseorang yang sedang muntah..

Ikram melihat Isterinya ditenangkan oleh Mak Ina..

"Kenapa ni??.." tanya Ikram dengan Riak risau..

"Erm..tak ada apa.." balas Syamila..mulutnya dilap dengan kain bersih yang diberi oleh Mak Ina tadi..

"Tak ada apa-apa sampai muntah.." kata Ikram dengan riak yang masih risau..

"Erm..bau puding tu..kurang menyelerakan..tu yang nak muntah..tak suka lah.." Adu Syamila..Ikram membawanya ke meja makan sebelum duduk dikerusi..

"Erm..kurang menyelerakan??abang bau sedap je..apa yang tak kena.." Ikram menggarukan kepalanya..Syamila sudah mengangkat bahu..

"Ni Ila minum susu ni..baik untuk kandungan.." Mak Ina memberi segelas Air susu kepada Syamila..

"Nak air masak juga..tak sedap air susu ni..uwerk!ia meloyakan!.."komen Syamila..

"Tak sedap apa..sedap la susu ni.." Balas Ikram pula..

"Mak..Perlu ke Ila minum susu..Ila tak suka lah..tak sedap..kalau sedap tak apa lah juga..ni meloyakan.." Adu Syamila dengan muka simpati..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now