"Argh kau! berani lagi rupanya datang sini..dan macam mana kau tahu lokasi rumah laki aku ha!!.." tengking Syamila sambil bercekak pinggang..Ikram sudah berdiri disebelah Syamila..yang lain hanya berdiam diri..
"Ehe..kenapa??awak tak suka ke bila saya datang sini tengok awak.." Ujar lelaki itu..
"Ergh!aku bukan tak suka..malah aku benci tahu tak..kau ingat luka dalam hati aku boleh baik macam tu je??.." Bidas Syamila..mukanya merah menahan marah tak terhingga..
"Apa kau buat dekat sini Eddy.." Tanya Ikram yang sedari tadi hanya berdiam diri..
"Aku datang sini nak ambil hak aku balik.."
"Hak apa??Ila ke maksud kau??lawak apa kau nak buat ni??"
"Lawak??ehhh..jangan ingat aku buat lawak..aku serius..aku datang nak ambil balik hak aku.."
"jangan nak buat lawak kartunis tak jadi lah Eddy...aku bukan hak kau lagi..aku hak suami aku..aku hak Ikram Aliff..kau kena faham tu.." Jawab Syamila bersahaja..
"Awak hak saya..dari dulu sampai sekarang..saya takkan bagi awak pada sesiapa..saya tahu salah saya..saya nak tebus semua kesalahan tu hari ni jua.." Mohon Eddy..
"Baik kau blah dari sini Eddy..aku dah muak dengan kau ni..blah dari sini.." Arah Syamila..
"Tak!!saya takkan pergi dari sini selagi saya tak dapat awak!!.."bentak Eddy..
"Hey bro..apa ni masuk rumah orang tak bagi salam lepas tu nak ambil hak orang..kau ingat dia tu patung boleh main ambil-ambil bagai.." celah Ilham sambil memeluk tubuh..
"Kau siapa nak masuk campur dalam hal aku??!!.." marah Eddy..
"Siapa aku??well..aku keluarga dia gak..so aku tak kan izinkan kau ambil dia dari kami semua..lagi pun.." kata-kata Ilham tergantung..matanya menumpu kearah Syamila serta Ikram yang sedang berdiri dihadapannya..
"Lagi pun apa..!!"
"Well..lagi pun tak kan aku nak izinkan kau rampas bakal anak buah aku kot " Kata Ilham bersahaja..Syamila serta Ikram sudah terkedu..Ruby serta Rin sudah tersengih..
"nampaknya Ilham perasan perubahan Ila kan Rin.." Bisik Ruby kepada Rin yang sedang duduk disisinya..Rin menganggukkan kepalanya..
"Bakal anak buah??apa maksud kau ha jantan.." tanya Eddy dengan geram..
"Kau ni..muka je hensem..nak kata bodoh..aku tahu kau tak bodoh..nak kata pandai tu..alhamdulillah sebab belajar sampai berjaya..hurm..mungkin kau ni bengap aku rasa..RASA lah.." Sindir Ilham..perkataan Rasa disengaja tekan..yang lain sudah menahan tawa kecuali Ikram serta Syamila yang masih terkejut dengan kata-kata Ilham..
"Kurang ajar kau jantan! kau siapa nak sindir aku bagai..dahlah masuk campur dalam hal aku..lepas tu main sindir-sindir..si** lah!.." Tengking Eddy..mukanya sudah merah menahan marah..
"Dah tu..yang kau pergi tanya aku lagi kenapa bengap!.." balas Ilham..
"Aku tahu maksud kau tu..tapi aku nak tahu kenapa kau kata macam tu.."
"Kau tahu maksud??tapi kau lagi nak tahu kenapa aku kata macam tu..heish!bertambah bengap aku tengok kau ni.." Sekali lagi Ilham menyindir Eddy..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...