BAB 19

12.9K 420 19
                                    

Ikram memarkingkan keretanya digaraj yang telah tersedia..matanya melihat sekeliling sebelum melepaskan keluhan berat..

"Belum balik lagi rupanya..mana lah sayang pergi ni.." Kata Ikram sendirian sebelum meraup mukanya..

Ikram keluar dari keretanya lalu menuju kepintu rumah..belum sempat dia membuka pintu itu.. seseorang telah membukanya dari belakang..kelihatan Aira yang membukanya..

"Abang Long! ya Allah..kakak ada dengan abang tak??" Tanya Aira sambil menjenguk kepalanya untuk melihat ruang belakang..tapi hampa..kelibat kakak nya tiada..

"Aira..mama,papa mana??" Tanya Ikram..

"Semua ada dekat ruang tamu tunggu abang..jom kita pergi sana.." Aira menarik tangan Ikram..Ikram terpaksa mengikuti jejak Aira sehingga keruang tamu..

Setiba diruang tamu..Ikram melihat semua dalam keadaan resah seperti hatinya..

"Assalammualaikum mama..papa.." Ikram menyalam kedua-dua mertuanya sebelum mengambil tempat duduk disebelah Aizad..

"Ikram jumpa Ila tak??" Pertanyaan dari Encik Azman membuat Ikram mengeluh berat lalu menggelengkan kepalanya..

"Tak papa..Ikram tak jumpa dia dekat mana-mana.."

"Apa dah jadi Ikram??Ila tak pernah buat macam ni..kalau ada apa-apa mesti dia bagitahu mama.." Celah Puan Rauzah..Jelas terpancar riak resah didalam matanya..

"Ikram tak tahu ma..Ikram sendiri terkejut dengan apa yang Ikram dengar dari Zad.." Ikram menundukkan kepalanya..otaknya masih berfikir mana nak cari isterinya..

"Entah-entah Akak kena culik kot ma.." Aizad membuat andaian sendiri..yang lain mendengarnya terkedu..

"Heish!kenapa kata macam tu.." segera Puan Rauzah menafikan nya..

"Mana tahu ma,sebab tengahari tadi pun Aira nyaris diculik..tak mustahil ma.." sambung Aizad..

"Hurm..kalau kena culik macam mana ma..Aira takut diaorang apa-apakan kak long.." Luah Aira dalam sedu..dia memeluk tubuh mamanya dengan erat..

"In shaa Allah kakak korang tak apa-apa..dia kan kuat..tak ada siapa yang boleh lukakan dia.." Pujuk Puan Rauzah..

"Memanglah ma..tapi kalau dah ramai macam mana??Aira takut ma.." Tangisan Aira makin menjadi-jadi..

Ikram yang mendengarnya terdiam..masih tak faham apa yang dibualkan oleh keluarga isterinya..

"Abang mesti tak faham kan??" sampuk Aizad.. Ikram mengganggukkan kepalanya..

"Nanti Ikram tahu lah maksud Aira dengan mama tu.." dari tadi menjadi pemerhati..Encik Azman bersuara..

"Errm..nanti Ikram tanya Ila." Balas Ikram..

Sedang semua memikirkan keadaan Syamila..tiba-tiba telefon Aira berbunyi nyaring..

"Ai!fon tu..fon bunyi..entah-entah akak yang call.." Jerit Aizad..Aira yang turut terkejut pantas mencari telefonnya..

"Mana..mana..tak ada..mama! mana telefon Ai..cepat maa..tah-tah betul ke kata abang ngah..mana maa.." Kalut Aira mencari telefonnya..Puan Rauzah hanya menggelengkan kepalanya..

Isteriku Ketua Gengster? (C)Where stories live. Discover now