Syamila memerhati sekeliling..yang lain juga turut berada disamping Syamila..keseronokan yang ingin dicipta menjadi satu kenangan yang perit dan ngeri..
Atas satu sebab Syamila memanggil anak buahnya untuk kembali ke resort..manakala Ikram,Syamila menegaskan supaya tinggal bersama Sir Ahmad..ahli keluarga yang lain dibiarkan berseronok dihotel berdekatan pantai di Datai Langkawi..
Ikram cuba membantah dan ingin menolong Syamila tapi ditentang kuat oleh Sir Ahmad.
"Ikram..kami bukan tak bagi Ikram menolong mereka..tapi keselamatan Ikram..harus dijaga.." tegas Sir Ahmad bertutur..
Dia menarik nafas berat tatkala Syamila memberitahunya tentang E-mel yang diterima..dengan bantuan orang kanannya Alex, mereka semua mendapat maklumat yang konco-konco El berada dekat bersama dengan mereka..tujuan utama menghapuskan Ikram serta Syamila atas arahan El dan Qisya..
"Tapi Uncle saya tetap nak tolong Ila..saya risaukan dia..saya tak nak kehilangan Ila uncle.."Rayu Ikram sehabis mungkin..
"Nope!uncle tak izinkan..Ikram ada fikir tak..kalau Ikram turut serta Ikram bakal menyusahkan yang lain..Ikram kena bagi Ila fokus tentang rancangan ni..uncle mohon..tunggu dan duduk dengan Uncle dekat sini.."Sir Ahmad memberi kata putus..
"Tapi uncle..she my wife!.."Bentak Ikram..belum sempat dia menyambung suaranya..satu suara mencelah..
"I know that dear.. Tapi abang kena ingat benda ni risiko tinggi bang..Ila tak nak libatkan abang..jadi please abang..stay dekat sini dengan daddy.."Pujuk Syamila..
"Sayang..abang nak ikut sayang..abang tahu abang akan menyusahkan sayang dan yang lain tapi abang nak lindungi sayang.." rayu Ikram..
"Abang..please jangan nak membantah lagi..keputusan Ila muktamad..",
Sir Ahmad serta yang lain hanya mendiamkan diri..
"Sayang..ab-.."
"Alex! aku nak kau jaga laki aku..dia buat hal kau suntik je dengan ubat tidur.."Celah Syamila..Ikram sudah tergamam..sanggup isterinya perlakukan nya sebegitu..hatinya terhiris dengan arahan dari mulut isterinya..salah kah dia untuk melindungi isterinya..hati nya sayu..
"Jom guys..pastikan peralatan kita lengkap dengan bantuan peralatan dari Dian..semua ada kan??" tanya Syamila dengan wajah serius..
"Ada bos!semua lengkap.." kata mereka serentak..
"Even malam ni kita hanya hapuskan konco-konconya dan bukan ketua nya kita tetap kena hati-hati..faham.."Tegas Syamila..
Ikram memandang Syamila dengan riak risau dan cemas..macam-macam yang difikir..semua perasaan negatif hadir..
sedang Syamila ingin melangkah pergi dari bilik Sir Ahmad..Ikram mencapai tangannya..Syamila memandangnya..
"Kenapa bang??" Tanya Syamila..tangan Suaminya dipegang..sejuk!risau kah??
"A-abang takut..a-abang tak nak kehilangan Ila.." dia menggenggam tangan Syamila bagai tidak mahu dilepaskan..Syamila mengeluh lemah..
"Abang..jangan risau..sayang akan okay..percaya lah..lagi pun kita kesini untuk berseronok..tapi bila ada yang kacau kena handle.."Terang Syamila sambil mengusap pipi milik Ikram..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...