Sepanjang perjalanan Ikram hanya mendiamkan diri..sepatah ditanya..sepatah dijawab sehingga Syamila naik binggung..Syamila hanya memandang Ikram sekilas..
"Abang.." Panggil Syamila..Ikram hanya diam membatu..
"Abang..."Panggil Syamila lagi..Ikram mengeluh lemah sebelum memandang kearah isterinya sekilas..sebelum fokus kepada pemanduannya..
"Abang..jangan lah diam je..cakap lah sesuatu.."Lirih suara Syamila..tangannya memegang paha Ikram sebelum diusap lembut..
"Awak nak apa Ila..tak nampak saya tengah memandu ni.." kata Ikram dalam suara dingin..
Syamila mengeluh lemah..
"Abang kenapa..kalau Ila ada buat salah bagitahu.."Pohon Syamila..Melihat Ikram hanya mendiamkan diri,Syamila turut berdiam diri..
Perjalanan yang sepatutnya riuh dengan gelak tawa..tapi kini hanya ditemani dj radio yang rancak menyampaikan lagu.. Syamila hanya memandang keluar tingkap..bila terasa mengantuk dia cuba melelapkan matanya tapi tak dapat..sedang Elok Syamila memandang cuaca yang agak tenang diluar tingkap..suara Ikram menyapanya..
"Ila.."
"Erm??abang panggil Ila ke??abang nak apa-apa ke??air ke asam ke gula-gula ke??" Ikram hanya menggelengkan kepalanya..
"Tak..abang tak nak semua tu.."
"Dah tu??abang nak apa..??"
"Ila.."
"erm..kenapa??"
Ikram menarik nafas sebelum dilepaskan dengan lemah..dia memandang Syamila sekilas sebelum kembali fokus pada panduannya..
"Erm..apa hubungan Ila dengan Sir Ahmad??" Syamila terdiam seketika..
"Hurm..maaf lah sebab tak bagitahu abang..sebenarnya Ila dengan Sir Ahmad..keluarga angkat..Ilham abang angkat Ila.."
"Kenapa tak terus terang waktu jumpa diaorang hari tu??" Keras suara Ikram..tangannya menggengam kuat pada stereng kereta..
"Maaf..Ila bukan tak nak bagitahu abang..Ila nak bagitahu tapi lain jadinya..Tiga hari berturut-turut masalah timbul..abang lupa??hurm." Ikram melepaskan nafas berat..
"hurm..lagi satu..hari tu masa abang nak ambil barang abang jatuh dekat bawah katil abang jumpa 'sesuatu'.." Ikram sengaja menyebut 'sesuatu' sebab ingin tahu reaksi isterinya..Syamila yang mendengar terkedu..jantungnya berdebar..
'Dia jumpa barang tu ke??' Syamila menggigit bibirnya..
"Err..barang apa??"
"Ila nak tahu juga ke apa bendanya??"Sinis Ikram..
"Hurm.."
"Apa maksud Ila dengan 'Hurm'..? Abang jumpa sniper..siapa Ila sebenarnya ni??"
"Kenapa abang berani buka barang Ila??" Suara Syamila mula tegas..
"Jangan salahkan abang..sal-.."
"Apa??abang nak salahkan sapa??please abang..kalau abang tahu benda tu benda penting abang tak patut buka..abang tak ada hak nak buka benda tu.."Balas Syamila..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...