Syamila tergesa-gesa memasuki kedalam rumah orang tuanya,Ikram yang masih berada didalam kereta tercengang lalu menggelengkan kepalanya tatkala melihat gelagat Syamila yang jenis tergesa-gesa..
Sejak dari tadi hati Syamila terasa tidak tenang bagaikan ada sesuatu yang terjadi..kalau ada yang terjadi kenapa yang lain tidak bagitahunya awal-awal??persoalan sedikit sebanyak memasuki kedalam fikirannya..
"Assalammualaikum!! mama! papa! Aizad! Aira! heish mana korang ni.." Bebel Syamila..matanya melilau mencari kelibat keluarganya diruang tamu.
"Tak ada! mana diaorang ni.. ma- " Belum sempat Syamila memanggil mamanya.. suara adiknya Aira menyapa gegendang telinganya..
"Kakak!! " Panggil Aira lalu memeluk tubuh Syamila dengan erat .
"Hey²! what happened to you my lil sis.." Kata Syamila sambil mengusap belakang kepala adik bongsunya itu..
"Ha! bagus lah kak long dah balik.." Tegur Aizad yang baru turun dari tingat atas diikuti ibubapa mereka..
"Kenapa ni?? apa yang dah jadi.." tanya Ikram setiba diruang tamu lalu duduk disofa yang berdekatan.. Aizad serta yang lain turut memenuhi ruang kosong disofa yang berada disitu..
"Mama??apa dah jadi dekat Aira??cuba terangkan dekat Ila..jangan buat Ila takut ma..please ma..explain.." Pinta Syamila yang masih mengusap kepala Aira yang berada dalam pelukannya..
"Hurm..tadi dekat kolej ada orang kacau Ai..waktu tu Ai tengah tunggu abang ngah datang ambil Ai dekat tempat biasa.. tiba-tiba je tiga ekor monyet tu dat-.."
"What.?? Monyet? wait a sec.. haiwan ke manusia yang kacau adik ni..??!" Tegas suara Syamila..
"Kak long! orang panggil monyet sebab monyet kan suka ganggu orang..tu yang orang panggil diaorang monyet!..umph!.." Balas Aira dengan muka masam..
"Laa yaka?? asal lah tak bagitahu awal-awal..heish..okay sambung.." Pinta Syamila.. yang lain turut menggelengkan kepalanya tatkala melayan kerenah Syamila yang kekadang boleh menjadi orang yang blur..
"Tadi sampai mana??kak long la ni! .hurm.." Rajuk Aira disebabkan ceritanya dipotong tadi oleh Kakak kesayangannya..
"Tadi Aira cerita sampai Tiga orang tu datang .." Sampuk Ikram yang berada disofa sebelah kanan Aira..
"Ha!yes! betul tu..hurmm..okay, tiba-tiba kak tiga orang tu datang usik-usik Ai, Ai buat tak layan ya la.. Ai tak kenal pun sapa diaorang semua..nak kata budak sama kolej nampak tak.. lepas tu Ai bangun nak pergi dari situ.. tiba-tiba tangan Ai ditarik.. diaorang nak bawa Ai pergi ke sebuah kereta ni.. Ai takut Ai jerit tapi dia tutup mulut Ai.." cerita Aira sambil tersedu-sedu.. Muka Syamila mula merah menahan marah dan geram..
"Lepas tu apa jadi??.." Gesa Syamila meminta Aira menghabiskan cerita..
"Tapi diaorang tak sempat bawa Ai masuk dalam kereta sebab tak lama tu, Angah sampai bawa kayu besbol dengan kawan-kawan angah.. apa lagi diaorang lari lintang pukang tak cukup tanah.. sampaikan kereta diaorang tu sempat gak lah kawan angah pecahkan guna batu yang dia baling.." Sambung Aizad.. melihat Adik bongsunya tak dapat meneruskan ceritanya.. dia mengambil alih..
"Kawan?? siapa.? bukan Aizad ni susah nak berkawan ke??" Perli Syamila..
"Kak Long perli ke tu?? nak ngata orang bagai..ingat Angah tak ada kawan apa?? angah ada kawan okay! diaorang duduk depan rumah kita ni je.. hari tu diaorang pindah sini, angah nampak angah tolong diaorang apa yang patut lepas tu kawan laa..lagi pun kan kak.." Aizad sengaja mematikan ayatnya.. Syamila menjongketkan keningnya tanda 'Apa'..
" Hee..lagi pun diaorang satu kolej dengan Aira dan angah..so tak ada masalah.." Kata Aizad selamba..
"Betul tu kak.. diaorang baik! lagi-lagi si.." Muka Aira yang sudah merah bertambah merah menahan malu..
"Allah!boleh tak jangan main ayat sekat-sekat! geram aku dibuatnya.." Bebel Syamila..
"Si Ryaikal kak..nama penuh dia Izz Ryaikal..tapi dia ada abang kembar..namanya ..hurmm..sapa ehh??..ha! Rizz Haikal..pergh! kak hensem siot diaorang tu..kawan diaorang lagi sorang pun boleh tahan..Amirul Rizky..antara yang hensem Haikal, no dua Rizky.. n last baru si Ryaikal..tapi sayang Aira tetap pilih Si Ryaikal kaki manis tu.." Kutuk Aizad..
"Siapa kata Ryaikal tak hensem?hensem okay! sweet lagi tu!.." Bentak Aira..
"Mama dengan papa kenal ke siapa diaorang tu??" Syamila memandang kearah Puan Rauzah dan Encik Azman.. kedua-dua ibubapanya mengganggukkan kepalanya menandakan mereka kenal..Syamila mengeluh tanpa disedari..
Ikram yang dari tadi memerhati memandang kearah isterinya dengan muka pelik..
'Si Ila ni dah kenapa..tiba-tiba mengeluh..heish macam-macam lah bini aku ni..' Ikram menggelengkan kepalanya..
'Urgh! aku suruh buat keje boleh pula mengayat si Aira..tak apa-apa aku perhatikan dulu..hurm..macam-macam yang jadi.." Syamila memicit kepalanya yang terasa berat..
"Sayang are you okay??.." Pertanyaan Ikram diabaikan bagaikan angin yang lalu.. Ikram melihat Syamila dengan riak risau..
"Jom masuk bilik..sayang rehat dulu.."Ajak Ikram..lalu memegang tangan Syamila agar isterinya mengiikutinya masuk ke bilik tidur mereka..
Baru sahaja Syamila ingin menjejak kakinya di tangga..tiba-tiba loceng rumah bebunyi lalu Syamila menuju ke luar rumah..Ikram mengikutinya dari belakang..
"Assalammalaikum.. "
"Waalaikummussalam.." Syamila membalas salam,matanya bulat tatkala memandang seseorang yang dikenalinya..
"AWAK!!!" Suara mereka berdua bergema diluar serta didalam rumah sehingga membuatkan keluarga Syamila bergesa ke pintu masuk rumah, Syamila yang masih terkejut terus pitam..nasibnya baik sebab Ikram sempat menyambut tubuhnya dari belakang..
#Beb!cuak siapa yang tetiba datang membuat syamila pengsan??oke rilex gais..nanti korang tahu okay! selamat membaca..sori if ada typo :)
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...