maaf sebab baru update sekarang..fikiran sedikit celaru sikit .by the way..selamat membaca semua..hope bab kali ni tak ada cacat cela :) ..
*****************************
"Daddy.." Gumam Syamila sambil matanya menumpukan kearah Sir Ahmad yang sedang berdiri didepan pintu wadnya..
Sir Ahmad memandang Syamila dengan matanya yang sudah berair..
"Err..bila masa daddy sampai??Asy ingatkan Daddy sampai lambat lagi.." Ujar Ilham..hatinya resah takut daddynya mendengar kebenaran..tapi sampai bila kebenaran tentang kematian mummynya akan dirahsiakan..
"Daddy datang dah lama..dan daddy dah dengar semuanya.." jawab Sir Ahmad dengan dingin..bukan kerna marah terhadap Syamila tapi disebabkan sakit hati dan dendam yang hadir..
"Ma-maafkan Ila daddy.." Ucap Syamila sambil menundukkan kepalanya..Ikram yang berada di sisinya sudah memeluk bahunya..
"Daddy tak sangka semua tu terjadi..tapi apa sebabnya Ila.." Sir Ahmad melepaskan nafas berat sebelum duduk dikerusi yang telah diberi oleh Dian Amir..
"Betul kata daddy tu Ila..apa sebabnya.." Tanya Ilham pula..dia terasa tak puas hati dan sakit hati..pasti ada yang tak kena sebab tu dia perlukan jawapan..
"Elbert Cyril.." Syamila menyebut satu nama yang agak ganjil bagi yang lain tapi bukan pada Sir Ahmad..
"Elbert Cyril??maksud Ila dia anak Cyril??.." Tanya Sir Ahmad..dadanya diusapa lembut kerna terkejut..
Syamila menganggukkan kepalanya manakala yang lain hanya berdiam diri..
"macam mana Ila boleh tahu semua tu.." sambung Sir Ahmad..
"Ila siasat..lepas kejadian tu...Ila siasat..Ila minta bantuan dari kenalan Ila dekat Brazil untuk siasat siapa sebenarnya El dengan Jess..dan tak lama tu..Ila dapat tahu mereka berdua anak Uncle Cyril..musuh ketat daddy.." terang Syamila ..nafas lemah dilepaskan..
"Kenalan??dekat Brazil??kenapa abang dengan yang lain tak tahu.." celah Ilham..
"Sebab ia rahsia..Ila tak nak sesiapa pun tahu..Ila buat kerja ni selama beberapa bulan sebab tu bila Ila tahu yang abang Dian berkenalan dengan Jess Ila tentang.." Terang Syamila..
"Siapa kenalan Ila yang tolong Ila.." Sampuk Dian Amir..mana tahu dia kenal..
"Ruby.." satu nama keluar dari mulut Syamila..tika itu jua pintu itu dibuka dan disapa seseorang .
"Are you call me dude??!.." Sapa orang itu..yang lain sudah tercegang..Syamila sudah merengus berat..
masing-masing memerhati orang itu atas bawah..pemakaian seumpama nak pergi kekolam renang..semua suit nya ketat..rambung perang kemerahan..bulu mata lentik..hidung mancung..tinggi dan ramping..
"ergh! Eu odeio quando você faz isso .." Kata Syamila dalam bahasa Asing tapi hanya difahami oleh Orang itu..
"ops! sorry my heart.."
"Okay guys..sorry atas tindakan tadi..kenalkan saya Ruby...Ruby Aqasha.." Ruby memperkenalkan dirinya kepada semua yang berada disitu..
YOU ARE READING
Isteriku Ketua Gengster? (C)
Action"Isteriku Ketua Gengster ??"..Nur Syamila Aishah adalah Seorang wanita yang naif,pemalu tetapi tersembunyinya satu kisah yang dimana tiada siapa tahu siapa sebenarnya dia. termasuk keluarga dan teman rapatnya..Mahupun suaminya sendiri.. sehinggalah...