Este hatkor David pontosan jelent meg az ajtóban. Nyugodt volt és kiegyensúlyozott mintha nem is az a fiú lett volna aki mellett hónapokig ültem a laborban. Egy sötétkék farmerban, fekete sportcipőben és egy ACDC-s pólóban álldogált a küszöbön egy nagy csokor fehér rózsával.
- Na hova megyünk? - kérdeztem mikor kiugráltam az ajtón.
- Párizsba.
- De ugye tisztában vagy vele, hogy Párizs europában van ugye? - kérdeztem miközben ő kinyitotta a kocsija ajtaját nekem, hogy szálljak be.
- Persze. - mondta, miután beszállt a saját oldalán a kocsiba. Nagyon szép autó volt kávé barna kívül, belül pedig fehér bőr ülés. Még sosem ültem ilyen szép autóban, az egészet belengte a vanília illata. - Tudod orvosnak készülök.
- Semmi összefüggés nincs a kettő között Dav.
- Ó már becézgetsz és még be sem indítottam a motort. Szerintem nagyon jól haladok.
- Hova? - kérdeztem mire beindította a kocsit.
- Tudod megszületni egy nap alatt születünk. Meghalni is egy nap alatt halunk meg. És egy nap alatt meg tudunk változni is. Sőt némelyikünk még szerelmes is lehet egy nap alatt.
- Ez nagyon mély volt. - nevettem.
- Köszönöm egy könyvből vettem amit a húgom olvasott.
- Na de most komolyan! Hova viszel? - kérdeztem fél óra kocsikázás után. Mellettünk rengeteg fa, ház, autó, ember és állat suhant el ahogy végig száguldottunk az autópályán.
- Los Angelesben van egy Eiffel torony. Nagyon szép szökőkúttal és étteremmel előtte.
- Los Angeles?
- Igen. Miért?
- Ott laktunk régen Danival. Mielőtt Torontóba majd ide Long Beachre költöztünk, de bevallom neked még sosem láttam. Azt mondják jó a mögötte lévő kaszinó.
Egy óra múlva oda értünk a toronyhoz egyszerűen gyönyörű volt. A szülővárosom. A fények, a fák, az emberek, az érzés, hogy otthon vagyok úgy hiányzott már. Olyan voltam mint egy kisgyerek akitől elvették a kedvenc babáját majd évek múltával újra visszaadták neki. Imádtam Los Angelest. Még a részeg, büdös bunkókat is a metrón. Annyira hiányzott, hogy egyszer csak ott álljak a kaszinóknál és a sok deszkást és turistát nézzem.
- Tetszik? - kérdezte David.
- Nagyon.
Előttünk egy szökőkút vize emelkedett a zene ritmusára. Alatta vad táncot jártak a szivárvány minden színében pompázó fények.
- Gyere! - húzott maga után.
- Fel mehetünk a toronyra?
- Igen tudod apám ismerősének a haverjának a fia itt dolgozik ezért fel engednek minket. De szuper. Mármint nekem tetszett mikor felmentem.
Ez után David megragadja a kezem végig húz a kaszinón és az egyik zöld ajtót feltépve tovább tessékel a lépcsőhöz. Legalább hetven lépcsőfokkal később egy tetőre érünk ahol bagettek és croassanok vannak egy phantomímessel együtt.
- Ez tényleg Párizs! - nevetek majd felkapom az egyik croissant és kiállok a szélére ahol tökéletes kilátásom nyílik a városra.
- Gyönyörű!
- Az.
YOU ARE READING
Nyári szünet a négyzeten | ✔
AdventureKedves anyu és apu! Vakációnk a túlélőtáborban köszi jól telik. Reméljük nem dobtátok fel a pacskert -már csak a Hawaii-ról való haza hozatalok miatt mert arra rá menne a gatyám is. Amúgy mi megvagyunk a kutyát megettük, de nem az egészet hagytunk n...